שתף קטע נבחר

עזאם לאולמרט: בקש מבוש לשחרר את פולארד

האסיר שישב בכלא המצרי באשמת ריגול, שלח מכתב לראש הממשלה כדי שידבר על ליבו של נשיא ארה"ב, "כמחווה לאריק שרון". השר רפי איתן סירב לחתום בכנסת על עצומה למען שחרור פולארד

עזאם עזאם, שישב במשך שנים בכלא המצרי באשמת ריגול, פנה הבוקר (ג') במכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט, בו ביקש ממנו להשתדל בביקורו בארצות הברית למען חנינה לג'ונתן פולארד. "אני פונה אליך בבקשה להביא בפני הנשיא בוש את בקשת העם בישראל כי יעניק חנינה לפולארד כמחווה לראש הממשלה לשעבר מר אריאל שרון".

 

עזאם, שהשתחרר לפני כשנה וחצי מבית הכלא במצרים, נוטל חלק בפעילות הוועד למען שחרורו של פולארד. כחלק מכך הוא

 מגיע להפגנות ואף נושא נאומים בהם הוא מביע הזדהות, כאדם ישב בכלא, עם תחושותיו של פולארד וחוזר ומבקש בכל הזדמנות שמדינת ישראל תלחץ על ארצות הברית לשחררו אחרי למעלה מעשרים שנה.

 

בשיחות שקיים במהלך השבועות האחרונים במפגשי הוועד למען שחרור פולארד, התייעצו עימו החברים כיצד יוכל להוסיף ולסייע. "עזאם העלה את הרעיון שהוא יכתוב לראש הממשלה ויציין בפניו עד כמה הנושא היה חשוב לראש הממשלה אריאל שרון" אמרו הבוקר אנשי הוועד.

 

ואכן, במכתב שהועבר הבוקר לשולחנו של ראש הממשלה, פונה אליו עזאם ומבקש: "כמי שיודע היטב מה משמעות הדבר לשבת שנים ארוכות בכלא ללא הצדקה, אני פונה אליך. בכך שהביא לשחרורי, הוכיח אריק שרון לכל הציבור בישראל ובעולם שהמדינה איננה זונחת את אזרחיה בעת צרה. אני מאמין שאם אריק היה יכול לבטא את הרגשותיו ומחשבותיו זוהי הבקשה שהוא היה מבקש ממך להעביר לנשיא ג'ורג' בוש בשמו. אני בטוח שהערכתו הרבה של בוש כלפי אריק וכלפיך תתבטא בהיענות לבקשה".

 

פולארד, היושב בכלא בארצות הברית מזה 21 שנים בעבור אשמת ריגול, הגיש לאחרונה בג"ץ כנגד מינויו של רפי איתן לתפקיד השר לענייני גימלאים. הבוקר נודע כי השר איתן מסרב לחתום על עצומה של חברי הכנסת למען שחרורו של פולארד,

 בטענה כי יש לפעול למען שחרורו ללא רעש ציבורי. 

 

בתגובה לסירובו של איתן אמרו הבוקר בוועד למען שחרור פולארד: "רפי איתן מצליח לשבור פעם אחר פעם את שיא הצביעות. כשהתחננו לפניו שיימנע מלהתמנות לשר ולרוץ לזרקורים כל עוד פולארד בכלא, הוא התעלם מהפניות והשתמש בשמו כדי לזכות בבחירות. כנראה שלמען הכיסא שלו הוא מוכן לעשות רעש בנושא, אך לא על מנת להביא לשחרור פולארד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פולארד. אמפתיה מאסיר לשעבר
צילום: איי פי
צילום: גיל יוחנן
איתן. לא מצטרף לעצומה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים