שתף קטע נבחר

ח"כ טיבי נבחר לסגן יו"ר הכנסת: "אהיה ענייני"

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) נבחר לכהן בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת, לאחר שוועדת הכנסת החליטה להגדיל את מספר הסגנים לשמונה כדי לאפשר ייצוג של המגזר הערבי. סיעות בל"ד וחד"ש ניסו לטרפד לח"כ טיבי (מסיעת רע"מ-תע"ל) את התפקיד כנציג הסיעות הערביות ולדרוש אותו לעצמם. ח"כ ברכה: "התנגדנו מפורשות כי לא רצינו אותו. הוא לא ראוי". טיבי: "אעשה הכל כדי למלא בצורה עניינית ומוצלחת את התפקיד"

חבר הכנסת אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) נבחר היום (ד') לכהן בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת לשנתיים. טיבי מונה לתפקיד לאחר שוועדת הכנסת החליטה להגדיל את מספר הסגנים לשמונה כדי לאפשר ייצוג של המגזר הערבי. לאחר שנתיים יוחלף ח"כ טיבי על ידי ח"כ אחר מהסיעות הערביות.

 

על פי התקנון, ליו"ר הכנסת שבעה סגנים מסיעות הגדולות במשכן. בתחילה נבצר מקומו של ח"כ ערבי לקדנציה שלמה בתפקיד הנחשק ורק לאחר התערבות יו"ר הכנסת, ח"כ דליה איציק, הוחלט כי גם לסיעות הערביות יהיה נציג שיכהן למשך כל הקדנציה ללא רוטציה. הפשרה שהושגה בסופו של דבר, לפי החלטת יו"ר הכנסת, היא הוספת סגן שמיני בהוראת שעה. יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ רוחמה אברהם, אימצה את הצעת הפשרה.

 

האווירה בחדר הוועדה הייתה מתוחה הבוקר לאחר שכל סיעה ערבית תבעה לעצמה את התפקיד. גורמים בקואליציה אומרים כי סיעות בל"ד וחדש ניסו יחדיו לטרפד לח"כ טיבי (מסיעת רע"מ-תע"ל) את התפקיד ולדרוש אותו לעצמם.

 

ח"כ ברכה אף הוציא הבהרה לפיה, "ח"כ טיבי מונה לסגן יו"ר הכנסת על-פי המלצת יו"ר הקואליציה ולא מטעם הסיעות הערביות. הוא אמור לקיים רוטציה עם נציג האיחוד הלאומי על פי החלטת ועדת הכנסת ולא עם סיעת חדש או בל"ד. מספר סגני היו"ר הוא עדיין שבעה וטרם הוגדל לשמונה". ברכה הבהיר: "התנגדנו מפורשות למינוי של טיבי כי לא רצינו אותו. הוא לא מטעם הסיעות הערביות אלא מטעם הקואליציה. לדעתי הוא לא ראוי ולא אמור לייצג את האוכלוסיה הערבית".

 

טיבי: "אעשה הכל"

 

ח"כ טיבי אמר בתגובה ל-ynet: "אני שמח. אעשה הכל כדי למלא בצורה עניינית ומוצלחת את התפקיד".

 

יו"ר הקואליציה, ח"כ אביגדור יצחקי, אמר בתגובה: "אסור להכניס להחלטה שיקולים אישיים". יו"ר הכנסת הקודם, ח"כ רובי ריבלין אמר בדיון: "אסור לסטות מהתקנון בגלל קשיים פוליטיים. צר לי על הבעיות בסיעות הערביות .חייבים שיהיה סגן ערבי לכל הקדנציה. הסיעה הגדולה מהסיעות הערביות צריכה לקבל את התפקיד. כעת נוצר תקדים בכנסת הקודמת ואותו יש לכבד".

 

כעת על ח"כ מחמד ברכה (חד"ש) וח"כ ג'מאל זאחלקה (בל"ד) להחליט מי יחליף את ח"כ טיבי בעוד שנתיים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חגי אהרון
טיבי. אהיה יו"ר ענייני
צילום: חגי אהרון
צילום: גיל יוחנן
ברכה. "טיבי לא ראוי"
צילום: גיל יוחנן
מומלצים