שתף קטע נבחר

צרפת: גבול חד-צדדי? לא מתקבל על הדעת

בין חיוכים חמים ולחיצות ידיים סיפק שר החוץ הצרפתי גם כותרת בביקורו בישראל. במסיבת עיתונאים לאחר מפגש עם שרת החוץ לבני הבהיר דוסט-בלאזי: "חד-צדדיות לא תאפשר לאף צד ליישם מטרותיו. לא יתקבל על הדעת שגבול בינלאומי ייקבע באופן חד-צדדי"

"עמדת האיחוד האירופי וצרפת היא שפיתרון צודק שהוא בר קיימא, לא יושג אלא באמצעות משא ומתן בין הצדדים. חד-צדדיות לא תאפשר לאף צד להגיע ליישום מטרותיו. לא יתקבל על הדעת שגבול בינלאומי ייקבע באופן חד צדדי". את ההצהרה הזו ניפק היום (ד') שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסט-בלאזי, במסיבת עיתונאים שקיים בירושלים לאחר פגישתו עם שרת החוץ, ציפי לבני.


דוסט-בלאזי ולבני (צילום: רויטרס)

 

שר החוץ הצרפתי ציין בדבריו את היחסים המתחממים בין שתי המדינות. לדבריו, נקודת המפנה היתה בביקורו של אריאל שרון בפריז ביולי אשתקד.

 

השר הצרפתי בירך על עמדת הממשל הישראלי ועל הנכונות לקיים דיאלוג לשלום. עם זאת, הבהיר כי נדרש חידוש של המשא ומתן בין הצד הישראלי לצד הפלסטיני כדי לקדם את הנושא. בלאזי התריע מפני נקיטת עמדות חד צדדיות מצד ישראל שתפגע בעם הפלסטיני.

 

"צרפת סבורה שבלתי אפשרי להותיר את העם הפלסטיני בתחושה שאנו נוטשים אותו. אם העם הפלסטיני יחוש נטוש זה יביא לרדיקאליזציה ולהקצנה. זה הפוך ממה שרוצים אלה הסבורים שערעור שלטון החמאס ייעשה על ידי צמצום הסיוע לעם הפלסטיני. צריך להיות בטוח שהכסף אכן יועבר למורים, למרצים ולרופאים", אמר השר הצרפתי.

 

בלאזי ציין כי הוא מקבל את דבריו של יושב ראש הרשות, אבו מאזן, בביקורו בפריז לפני כשבועיים. זה הציע להקים קרן נאמנות מבוקרת להעברת הכספים לשכר ברשות הפלסטינית. לדבריו, יש לעשות זאת בצורה תכופה, על פי כל הכללים שקבע הקוורטט. עוד אמר השר הצרפתי כי ארצו עומדת מאחורי תנאי הסף שקבע הקוורטט, קרי הקריאה לממשלת החמאס לשוב מדרך הטרור, עמידה בהסכמים אשר נחתמו עם ישראל והכרה בישראל.

 

שרת החוץ ציפי לבני ביקשה להדגיש במסיבת העיתונאים המשותפת עם שר החוץ הצרפתי, את הנקודות המשותפות בראייה המדינית של שתי המדינות. לבני ציינה את עמידתה של צרפת בתנאי הסף שקבע הקוורטט לממשלת החמאס. היא ציינה כמו כן שישראל וצרפת מחליפות דעות בעניין האיראני.

 

"יש היום הבנה שישראל רוצה לנהל תהליך שלום. ההתנתקות מעזה הייתה מסר לשינויים ופתיחת חלונות חדשים", אמרה השרה. "אי היכולת לנהל תהליך מוסכם עם הפלסטינים אינה נובעת מאי רצונה של מדינת ישראל. ישראל מוכנה לשתף את ארצות הברית, ואת אירופה ובתוכה צרפת, בבעיות שעומדות בפנינו, ולקבל הצעות לרעיונות לחדשים ויצירתיים לתיאום עם הקהילה הבינלאומית".

 

בטרם נפגש שר החוץ הצרפתי עם השרה לבני, הגיע הבוקר אל בית החולים סורוקה בבאר שבע כדי לחנוך אולם אישפוז חירום על שמו. האולם נחנך הודות לתרומה של עמותת ידידי בית החולים סורוקה בצרפת. דוסט-בלאזי, קרדיולוג במקצועו, נמצא בארץ במסגרת ביקור רישמי.

 

אתמול חזה השר הצרפתי יחד עם כרבע מיליון ישראלים במופע הזיקוקים הענק בטיילת של תל-אביב-יפו. האירוע, שגרר פקקי ענק בכל רחבי גוש דן, פתח את אירועי הידידות של ישראל וצרפת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
דוסט-בלאזי. לא נכיר בגבול
צילום: איי פי
צילום: יואב גלאי
לבני. יש גם הסכמות
צילום: יואב גלאי
מומלצים