שתף קטע נבחר

הממשלה אישרה: סיוע של 50 מיליון ש' לרשות

הכסף לא יועבר לרשות הפלסטינית במזומן אלא כסיוע במזון ותרופות. ראש הממשלה אולמרט הבהיר: "במקום שבו מגע יכול להציל חיים, נעשה זאת בדרך שלא תשתמע כהכרה בממשלת החמאס". לדברי שר הביטחון ישראל לא תתערב במתיחות בין הפתח לחמאס ברשות

המלצת ראש הממשלה ושר הביטחון להעביר סיוע של תרופות וציוד בשווי חמישים מיליון שקלים לרשות הפלסטינית, התקבלה היום (א') בפתח ישיבת הממשלה. "ברור לכל העולם שאנחנו באמת דואגים לאוכלוסיה הפלסטינית", אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט.

 

אולמרט הסביר כי הסיוע הנוכחי לא יועבר כתשלום במזומן, זאת מאחר וממשלת ישראל ממשיכה לדגול באי-קיום דו-שיח עם ממשלת החמאס. "ככלל, איננו מקיימים שום מגע עם החמאס, מן הטעם שמדובר בממשלת טרור. אין מגע בין הדרגים הציבוריים והמיניסטריאליים וגם לא יהיה. מכורח המציאות המורכבת יש נקודות חיכוך. במקום שבו מגע יכול להציל חיים, נעשה זאת בדרך שלא תשתמע כהכרה בממשלת החמאס".

 

בהמשך ישיבתה אישרה הממשלה גם את מינוי מנכ"ל משרד החוץ וכן הקמת שש ועדות שרים: פיתוח כלכלי אזורי, בטיחות בדרכים, קניין רוחני, מעמד האישה, ביקורת המדינה ועניין המאחזים הבלתי מורשים. כמו כן, אושרה הקמת ועדת מנכ"לים קבועה למאבק בסחר בבני אדם. על כך אמר אולמרט: "זה נושא בעל חשיבות גדולה, ויש תופעה איומה של סחר בבני אדם. אנחנו חייבים להלחם בזה". הנושא יועלה לדיון בכנסת ולאישור כבר מחר, על ידי שר המשפטים חיים רמון.

 

פרץ: "ישראל לא תתערב במשבר ברשות"

 

במהלך הישיבה אמר שר הביטחון, עמיר פרץ, כי בזירה הפלסטינית חלה עליית מדרגה משמעותית במתיחות בין אבו מאזן והפתח לבין החמאס. פרץ אמר כי מערכת הביטחון שומרת על כוננות כדי למנוע פעולות טרור נגד ישראל, אך לישראל אין כוונה להתערב במשבר הפנימי ברשות.

 

לדברי שר הביטחון, בידי מערכת הביטחון 14 התרעות ממוקדות וכשמונים התרעות כלליות. לדבריו, במהלך השבוע חלה עליה בהיקף ירי רקטות הקסאם לעומת השבוע הקודם. כמו כן נורה טיל גראד לעבר ישראל. פרץ אמר כי ישראל מנסה למנוע ירי רקטות לעבר שטחה, ובמסגרת פעולות המניעה בוצע ירי לעבר פעיל מרכזי של הג'יהאד האיסלאמי אתמול.

 

פרץ אמר כי "היעד נפגע, אך לצערנו ברכב היו גם שתי נשים וילד. הנושא נמצא בתחקיר. הבעתי צער על האירוע, שכן פעילות מסוג זה מבוצעת תחת הנחיה להימנע מפגיעה באזרחים". שר הביטחון עדכן עוד כי במסגרת המדיניות לבידול אוכלוסיה מגורמי הטרור הורחבו ההקלות לכניסת פועלים מיהודה ושומרון לשטח ישראל, כולל לאזור התעשיה עטרות והסרת הסגר מעל צפון השומרון. כמו כן, ציין פרץ כי במערכת הביטחון נערכים לקיום בחינות הבגרות ברשות

 

אחרי הישיבה: אולמרט יוצא למסע בוושינגטון

 

בשעה 14:00 היום ימריא ראש הממשלה אולמרט לנסיעתו הראשונה בתפקיד - למה שהפך זה מכבר לטקס החנוכה הרשמי של מנהיג ישראלי ובכלל: ביקור בבית הלבן.

 

במהלך פגישתו ביום שלישי עם הנשיא האמריקני, ג'ורג' בוש, צפוי ראש הממשלה לפרט את תוכנית ההתכנסות בקווים כלליים בלבד. בסביבתו העריכו בעקבות פגישות ההכנה , כי המארח יחבק בפומבי את אולמרט - שגם יזכה בכבוד נדיר

 של נאום מול שני בתי הקונגרס - ויביע תמיכה בממשלתו, אולם יימנע מלהצהיר על תמיכה מלאה בתוכניתו לקבוע גבול קבע באורח חד-צדדי.

 

בשלב זה, מעריכים גורמים מדיניים, הממשל מאמין בצורך בהידברות עם הפלסטינים על פי מפת הדרכים ובחיזוקו של אבו-מאזן. בצל המחלוקות, נראה כי הנושא האיראני יככב בפגישותיו של ראש הממשלה בוושינגטון, שיכללו גם את מזכירת המדינה קונדוליזה רייס ומזכיר ההגנה ראמספלד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי אף פי
אולמרט. ישראל מגישה סיוע
צילום: איי אף פי
רמון. יוצאים למלחמה בסחר בבני אדם
צילום: אלכס קולומויסקי
צילום: אלי אלגרט
סקירה ביטחונית. פרץ
צילום: אלי אלגרט
מומלצים