שתף קטע נבחר

תפסת אותו בוגד, מה לא לעשות?

יש כל מיני דרכי פעולה במצב זה, אבל בשלב הראשוני, כשאת עדיין בהלם, את עלולה לנקוט את הצעדים הלא נכונים ולהביא להחמרת המצב ולקרע בלתי ניתן לתיקון. מומלץ לקחת אוויר ולקרוא מה אסור לך בשום אופן לעשות, עד שתחליטי מה כן לעשות. המאמר מופנה לנשים, אבל מתאים גם לגברים

ייתכן שזה המאמר החשוב ביותר שתקראי אי-פעם בקשר להתמודדות עם הבגידה של בעלך. יש הרבה מידע זמין בשאלה מה לעשות אם בעלך בוגד, אבל מעט מאוד נכתב על הדברים שאסור לך לעשות.

 

גילית עכשיו שבעלך בוגד בך. את עדיין המומה ומזועזעת, ולא יודעת בדיוק מה לעשות. לפני שאת מתמודדת עם ההחלטה הזאת, בואי נתמקד קודם כל בשאלה מה אסור לך לעשות. רוב הנשים מגיבות בלי לחשוב כשהן מגלות שהבעלים שלהן מנהלים רומן. הן מניחות לרגשות כמו פחד, זעם, כאב או תאוות נקם לדחוף אותן לעשיית דברים שאחר כך יתחרטו עליהן - דברים שיקשו עליהן, או לא יאפשרו להן, ליישם עצות נבונות בשאלת הבגידה, שהן עשויות לקבל בהמשך.

 

המאמר הזה ימנע ממך לעשות שגיאה שתחבל במהלך הפעולה שתחליטי בסופו של דבר לנקוט. בין אם תחליטי לעזוב את בעלך, או להישאר איתו ולנסות לפתור את הבעיות, אם תעשי בהתחלה את הדבר הלא נכון, את עלולה להחמיר עוד יותר את המצב הגרוע. בואי נראה את חמשת הדברים החשובים ביותר שאסור לך לעשות, ונסביר למה.

 

1. אל תגרשי אותו או תעזבי אותו בשלב זה.

 

במקום שזה יהיה הצעד הראשון שלך, הוצאתו מהבית או עזיבתו צריכות להיות המוצא האחרון שלך. ייתכן שבסופו של דבר אכן תחליטי לעשות זאת, אבל עכשיו זה הדבר הגרוע ביותר לעשות. עכשיו את צריכה להשגיח מקרוב על מה שקורה. יהיה לך קל יותר לעשות זאת כל עוד שניכם עדיין מתגוררים תחת אותה קורת גג. אם תגרשי אותו, או תעזבי, לא תוכלי לדעת מה הוא עושה, אלא אם כן תעסיקי חוקר פרטי. כל עוד אתם עדיין יחד, תוכלי להישאר עם האצבע על הדופק וללקט עובדות נחוצות. יש עוד הרבה דברים שאת צריכה לדעת על המצב, לפני שתקבלי החלטה מושכלת מה לעשות. המשיכי להשגיח אחר הפעולות של בעלך, אחר היחס שלו, תדירות המפגשים שלו עם המאהבת ופרטים אחרים הקשורים ברומן שלו. כתבי הכל ביומן, לשימוש עתידי. זכרי גם, שכל עוד הוא עדיין איתך, יש לכם סיכוי ליישר את ההדורים.

 

2. אל תספרי לכל העולם על הבגידה שלו.

 

זה טבעי שתרצי לספר למישהו על הבגידה של בעלך, או לגייס את תמיכת החברים והמשפחה. אבל היזהרי מאוד כשאת

מספרת למישהו. החברה הטובה, בה את בוטחת, עלולה להיות "האשה האחרת". עלייך לוודא שאת בוטחת במישהו שאפשר לסמוך עליו. אם תספרי לידיד שלך על בגידת בעלך, את עלולה לסבך את המצב. יש גברים שמנצלים נשים הנמצאות במצב פגיע כזה. אם תספרי לחברים או למשפחה של בעלך, את עלולה לא להשיג את התוצאות הרצויות - הם עלולים לא להתייחס אלייך ברצינות, או לשקר, או להשמיע תירוצים עבורו, לקחת את הצד שלו, או להזהיר אותו לכסות את עקבותיו. אם תספרי על כך למשפחה ולחברים שלך, זה עלול לחזור אלייך כבומרנג. לא רק לפילים יש זיכרון ארוך - יש אנשים עם נטייה לזכור אירועים בלתי נעימים זמן רב אחרי שנפתרו. אם את ובעלך תחליטו להתפייס, הם יקשו עליכם, בכך שימשיכו להרגיש כלפיו זעם ועוינות בגלל מה שעשה לך. או שהם יכעסו עלייך, שהסכמת לקחת אותו בחזרה. שימי לב למי את מספרת על הרומן של בעלך.

 

3. אל תתעלמי מהרומן שלו, או תעמידי פנים שזה לא קורה.

 

הכחשה רק תחמיר את העניינים. ככל שזה טראומטי בשבילך לגלות שבעלך בוגד, תצטרכי להתמודד עם המציאות של המצב הזה. התעלמות מהבגידה שלו תיתן לו אור ירוק להמשיך. העמדת פנים כאילו זה לא קורה תגרום לו לחשוב שהוא יכול לבגוד בשקט, או לקבל את הרושם שאת מסכימה לכך. בשלב מסוים, תצטרכי ליידע את בעלך לכך שאת מודעת לבגידה שלו - ולהבהיר לו שאת רוצה שזה ייפסק. ככל שתתעמתי איתו מהר יותר לגבי הבגידה שלו, זה עדיף. ככל שתחכי יותר עד שתעלי את הנושא ותביעי את התנגדותך, הוא יתקשר יותר לאשה האחרת, ויהיה לך קשה יותר להחזיר את נישואיכם למסלולם. עלייך לזכור גם, שרומנים מחוץ לנישואים משגשגים באווירה של חשאיות. לפעמים, עצם העובדה שתגידי לבעלך שאת יודעת כבר תספיק כדי להביא לכך שהסיפור יסתיים.

 

4. אל תתעמתי איתו בלי שיהיו לך הוכחות, תוכניות ומטרות.

 

רוב המומחים תמימי דעים שאת צריכה להתעמת עם בעלך בנושא הבגידה שלו. אבל צריכה להיות לך תוכנית פעולה. בחרי את הזמן ואת המקום המתאימים, כדי שתוכלו לדון בבגידה שלו באריכות, בלי הפרעה. אל תשאלי את בעלך אם הוא בוגד. בוגדים משקרים. הציגי בפניו את הראיות שאספת, שמוכיחות שהוא בגד: שמות, תאריכים, מקומות, מועדים, היעדרויות, שיחות טלפון, הוכחות פיזיות וכדומה. ואז שאלי אותו שאלות ספציפיות לגבי הרומן שלו: למה הוא עשה זאת, איך זה התחיל, כמה זמן זה נמשך, מה הוא מרגיש כלפי האשה האחרת, מה הוא מתכוון לעשות עכשיו, כשגילית. הקשיבי

בתשומת לב לתשובותיו, כדי שתוכלי להעריך נכונה את המצב. ואז תוכלי לקבל החלטה נבונה לגבי המשך הפעולה שתצטרכי לנקוט. אל תתעמתי עם בעלך בלי שיש לך הוכחה לבגידה שלו, כי זה יהיה בזבוז זמן נוראי. אלא אם כן את יכולה להוכיח שהוא בוגד, שלב איסוף המידע לא יתקדם. אם את זקוקה להוכחה, יש דרכים להשיג אותה בלי לשכור בלש, או לקנות ציוד מעקב. בספרי "האם הוא בוגד בך? - 829 סימנים מסגירים" יש רשימות של כל הסימנים האפשריים לבגידה, וזה יעזור לך למצוא את ההוכחה שאת צריכה, כשאת נסמכת רק על עינייך ואוזנייך, על ההיכרות האישית שלך עם בעלך ועל המידע שבספר (מידע נוסף על הספר באתר www.InfidelityAdvice.com )

 

5. אל תבזבזי זמן ואנרגיה על האשה האחרת.

 

אחד הדברים הגרועים ביותר שאת יכולה לעשות הוא להיות אובססיבית בקשר לאשה האחרת. טבעי שתהיי סקרנית לגביה, אבל היא לא שווה את הזמן ואת האנרגיה שלך. אם תחקרי את בעלך שוב ושוב בקשר אליה, תתייחסי אליה או תשרבבי את שמה לשיחות שוב ושוב, זה יפנה את הזרקור אליה, במקום אל הבעיות האמיתיות. אל תשקעי בהתעסקות בפרטי מה שקרה בין שניהם. התמקדי בפתרון הבעיות בינך לבין בעלך. אל תשפילי את עצמך ותגרמי לעצמך תסכול, על ידי כך שתתקשרי לאשה האחרת, או תתעמתי איתה ותדרשי שתעזוב את בעלך. היא לא חייבת לקבל ממך הוראות. אם תטרידי אותה, או תאיימי עליה, את עלולה להסתבך עם החוק. אם תקראי לה בשמות, תמתחי עליה ביקורת או תרדי עליה, זה רק יגרום לבעלך להיחלץ להגנתה. את תגרמי להם להיות קרובים יותר, במקום להפריד ביניהם. שכחי מהאשה האחרת, ומקדי את כוחותייך ואת מאמצייך בהחזרת הנישואים שלכם למסלולם הנכון.

 

האם בסופו של דבר תחבלי בנישואייך, או תצילי אותם? התוצאה הסופית תלויה בדרך בה תטפלי בעניינים ברגע שגילית שבעלך בוגד. בשלבים הראשונים, את אולי לא יודעת בדיוק מה עלייך לעשות. אבל לפחות את יודעת מה אסור לך לעשות. בין אם תישארי בסופו של דבר עם בעלך או שתעזבי אותו, הימנעות מעשיית השגיאות האלה מכשירה עבורך את הקרקע לכל החלטה שתקבלי בסוף.

 

על כותבת המאמר:

 

רות יוסטון היא מחברת הספר "האם הוא בוגד בך? 829 סימנים מסגירים". כדי לקרוא עוד על ספרה, להירשם לניוזלטר שלה בנושא בגידה, או לקבל חינם תיאור של 21 הקטיגוריות של הסימנים המסגירים ואת מספר הסימנים בכל קטיגוריה, אפשר לבקר באתר www.Is-He-Cheating-On-You.com או לשלוח אימייל לכתובת InfidelityInfo@gmail.com עם המילים "Telltale Signs" בשורת הנושא.

 

תרגום: שרית פרקול


פורסם לראשונה 06/06/2006 15:02

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ויז'ואל/פוטוס
לא לתת לזעם ולתאוות נקם להשתלט
צילום: ויז'ואל/פוטוס
הכרויות
כתבו לנו
מומלצים