שתף קטע נבחר

נעלבת שבעלך צופה בסרט כחול? הצטרפי אליו

גברים כבר לא מסתירים היום את חיבתם לפורנו, אבל נשים רבות עדיין חשות פגועות, מאוימות או נבגדות כשהן מגלות שבן זוגן צופה בסרטים כחולים או גולש לאתרי סקס. המומחים מציעים: במקום להיעלב או לשפוט אותו, נסי לבדוק מה את יכולה להפיק מכך כדי להדליק את חיי המין שלכם

 "כשגיליתי שבעלי צופה בסרטים כחולים כשהוא לבד בבית, זה היה מבחינתי עלבון אישי", אומרת דינה (37), אם לתינוק שנשואה שבע שנים. "המחשבה הראשונה שלי היתה שאני כנראה לא מושכת אותו, כי עליתי במשקל מאז ההריון, והוא צריך השראה כדי 'להתעסק' איתי. חשבתי גם שאולי אני לא דואגת מספיק לגיוון חיי המין שלנו. בכל מקרה, זה יצר בי משבר אמון כלפיו".

 

נשים רבות חשות תחושה דומה כשהן מגלות יום אחד שבן זוגן גולש לאתרי סקס, צופה בסרטי פורנו או מדפדף במגזינים 'לגברים בלבד'. הן נעלבות ונפגעות, חלקן מתייחסות לחיבתו של בן הזוג לפורנוגרפיה כאל סטייה, ואחרות רואות בכך בגידה. במאמר שהתפרסם לאחרונה בכתב העת האמריקאי 'סייכולוג'י טודיי' מציעה הסוציולוגית ליזה פיטרסטון לא לבחון את סוגיית הצפייה בסרטים כחולים במונחים של 'טוב' או 'רע', 'מוסרי' או 'לא מוסרי'. "השאלה היא מה יכולים שני בני הזוג להפיק מכך כדי להעשיר את חיי המין שלהם", היא טוענת.

 

פיטרסטון מדגישה ש-66% מהגברים שגולשים באינטרנט מודים שהם מציצים באתרי סקס לפחות פעם בחודש, ומחציתם אף נוהגים לצפות מפעם לפעם בסרטים פורנוגרפיים. בעבר, היא אומרת, נהגו גברים להסתיר את חיבתם לפורנוגרפיה, אבל היום, כשיועצי נישואים מציעים לזוגות לצפות יחד בסרטים כחולים כדי לרענן את חיי המין, גברים מודים בכך בפה מלא.

 

תחרות לא הוגנת

 

לפני כשנתיים התפרסם בבטאון אגודת המטפלים הזוגיים בארה"ב מחקר שערכה ד"ר אנה ברידג'ס ולפיו רוב הנשים מתייחסות היום בשוויון נפש להתעניינותו של הפרטנר שלהן בסרטים כחולים. רובן, אך לא כולן. 25% ממשתתפות המחקר טענו שצפייה של בן זוגן בסרטים כחולים היא מבחינתן בגידה בהן.

 

"הנשים האלה הגיבו באופן קיצוני לא רק לאפשרות שבן זוגן יצפה לבדו בסרט ארוטי, אלא גם למחשבה שהיא ידמיין מגע מיני עם אישה אחרת", אומרת ד"ר ברידג'ס. "אלא שפנטזיה היא צורך טבעי ונורמלי ביותר, ויש לה תפקיד חשוב בחיים המיניים של גברים. הגבר כאן הוא לא בתפקיד הרמאי. הוא פשוט מזין את דמיונו ומעלה את סף החשק המיני שלו".

 

נשים רבות, טוענת ד"ר ברידג'ס, הביעו חשש שהעובדה שבן זוגן צופה בסרטים כחולים, שבהם הנשים מוצגות כאובייקט לסיפוק מיני, מעידה על כך שיש בו טינה סמויה כלפי נשים. אבל מחקרים לא הצליחו למצוא עד כה קשר בין חיבה לפורנוגרפיה לבין מיסוגניה (שנאת נשים). להיפך, בשנת 2004 מצא מחקר שנערך בארה"ב שצרכני פורנו דווקא דוגלים יותר בשוויון לנשים בהשוואה לגברים שלא צפו בפורנו.

 

ד"ר ברידג'ס אף מצטטת את ד"ר ג'יימס ביגן, סוציולוג מאוניברסיטת לואיסוויל, שטוען על סמך עבודת מחקר שערך ש"בחורים שאוהבים לראות תמונות של נשים עירומות נמנים דווקא עם חובבי הנשים ולא עם אלה שמטפחים שנאה ויחס מזלזל כלפיהן".

 

"אחת הבעיות שמעוררים סרטי הפורנו", אומרת מרים ברנר, עובדת סוציאלית ומטפלת מינית מוסמכת, "היא שהם מציגים מצבים קיצוניים ויוצאי דופן כאילו הם מתרחשים באופן רגיל ויומיומי ומעוותים את המציאות. בעיני נשים רבות עדיפים סרטים ארוטיים, שמציגים התעלסות מינית בצורה חושנית, כחלק ממערכת יחסים כוללת בין בני זוג, מאשר סרטי פורנו שמתמקדים באיברי המין ובפעילות המינית ומציגים אותם בצורה בוטה וישירה, ולעיתים אלימה.

 

"אבל אין לשכוח את תפקידם האמיתי של הסרטים הכחולים: הם משמשים מקור לפנטזיות וגירוי לפעולות שאנשים רוצים לממש וגם לדברים שהם לא רוצים באמת לממש. אנשים בוגרים ומנוסים הרי יודעים שהאקרובטיקה שרואים בסרטים האלה לא מציאותית".

 

אבל מתברר שדווקא האקרובטיקה הזו היא הדבר שנשים חוששות מפניו. "הן מרגישות שמדובר בתחרות לא הוגנת", אומרת ד"ר ברידג'ס. "אין להן את שדי הענק של הכוכבניות בסרטי הסקס או את היכולת הבלתי נלאית לספק עוד ועוד את תאוותו של בן הזוג. וזה נכון. הן לא יכולות להתחרות בהן. אלא שאף גבר לא מצפה מאשתו שתהפוך לכוכבת סרטי פורנו במיטה. כל גבר בריא בנפשו יודע להבחין בין מציאות לפנטזיה. אם מישהו מצפה שאשתו תיתן לו במיטה שידור חוזר של סרט פורנוגרפי, הוא צריך לפנות לטיפול".

 

עם מי הוא שוכב

 

למטפל המיני דייוויד סנארצ'ש, פסיכולוג מקולורדו שנחשב היום לגורו עולמי בתחום התרפיה המינית, יש בעיקר דברים טובים לומר על סרטי הפורנו: "סרט כחול יכול להעצים את האינטימיות בין בני זוג", הוא טוען בראיון ל'סייכולוג'י טודיי'. "בקליניקה שלי משמשים הסרטים הכחולים כאמצעי משמעותי בעזרה לזוגות לפתח קשר מיני עמוק יותר.

 

"צילומים ארוטיים הם כלים מאוד חשובים בעבודתי עם מבוגרים. צפייה בסרט פורנוגרפי בין דמויות אנושיות - אני מדגיש, לא חיות, לא שלישיות, לא אורגיות - מחזקת את הדינמיקה המינית בין בני הזוג ומעוררת אותם לנסות דברים חדשים שקודם התביישו אפילו לדבר עליהם. הגירוי המיני מדליק אותם והופך את יחסי המין שלהם להרבה יותר אינטנסיביים ומלאי דמיון.

 

"פנטזיה היא חלק חשוב בחיי מין בריאים, וסרטים כחולים משמשים כמו מתאבן לסצינות המין שמתרחשות במוחם של הצופים. כל המחקרים מראים שלנשים שצופות ביחד עם בן זוגן בסרטי פורנו או מגלות הבנה לחיבתו של הפרטנר לסרטים כחולים יש מערכת מינית הרבה יותר פתוחה וזורמת. אישה כזו גם לא מרגישה מאוימת על ידי כוכבת הפורנו. הרי איתה הגבר שלה שוכב אחר כך ולא עם השחקנית".

 

אבל יש מקרים שבהם צפייה בסרטים כחולים משמשת סוג של 'עונש' כלפי בן/בת הזוג או דרך להתרחק ממנו/ה. "המסר הלא מילולי במקרים האלה הוא: אני משתמש בפורנו כדי לאונן ולהגיע לפורקן, כי אני לא רוצה לשכב איתך", אומרת הסוציולוגית פיטרסטון.

 

לדבריה, מוטב שנשים נשואות יתייחסו לסרטים כחולים כאל אמצעי שימושי ויתמקדו במה הם יכולים לתרום למערכת הזוגית שלהן. סנארצ'ש מחדד את התובנה: 'בני זוג חייבים להיות סובלניים זה עם זה ולהבין שלכל אחד מהם יש דרך מיוחדת ושונה משלו כדי לעורר את החשק המיני. גם אם זה דוחה אותך, או נראה לך 'לא מוסרי' או 'מגעיל', נסי לפרגן לו, במידה".

 

מתברר שיש גם נשים חובבות סרטי פורנו. ד"ר ג'ניפר שניידר, תרפיסטית אמריקאית שערכה מחקר על נשים חובבות סרטים כחולים, טוענת שפעמים רבות נשים רומזות לבני זוגן באמצעות סרטי פורנו מה בדיוק הן רוצות שיעשו להן. לדבריה, בני הזוג של 'חובבות הפורנו' לא ממש מרוצים מכך. רובם נהנו מצפייה משותפת עם בת זוגם בסרטי פורנו, אבל לא אהבו את הרעיון שהיא נוהגת לצפות בסרט כחול לבדה מפעם לפעם. אם לדייק, 6 מכל 10 גברים שנשאלו לגבי הסוגיה טענו שהם מעדיפים בת זוג שלא חובבת סרטי פורנו.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לא מצפים שתהפכי לכוכבת פורנו
צילום: ויז'ואל/פוטוס
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים