שתף קטע נבחר

כל התרופות שיעזרו לכם להוריד את לחץ הדם

כשלחץ הדם גבוה מ-140/90 הדבר מחייב טיפול תרופתי. קיימות 5 קבוצות עיקריות של תרופות ללחץ דם, שבחלק גדול מהמקרים ניתנות בשילובים שונים

  • תרופות משתנות. אלה גורמות לגוף להפריש את עודפי המים והמלח, והן נחשבות יעילות מאוד בהורדת לחץ דם אצל אנשים שגילם מעל 65. תופעות הלוואי העיקריות הן נטייה לפתח רמות סוכר גבוהות (דיזותיאזיד) והורדה של רמות האשלגן, אולם במינון נמוך הניתן בדרך כלל, הן נדירות. שמות מסחריים: דיזותזיד, פוסיד ועוד.

 

  • חוסמי בטא. תרופות הממתנות את קצב הלב. כיוון שיעילותן נמוכה ביחס לתרופות מהקבוצות האחרות, הן ניתנות בעיקר לחולים עם מחלות לב איסכמיות או לאלה הסובלים מקצב לב מהיר, וכך הן מספקות מענה גם לבעיות האחרות שמהן הם סובלים. תופעות הלוואי העיקריות: עלייה ברמות השומנים והסוכר בדם, האטה של הדופק, עייפות ובמידה קלה אין אונות. שמות מסחריים: דרלין, קונקור, נורמיטן ועוד.

 

  • מעכבי ACE. תרופות אלה מעכבות את פעילות האנזים ACE האחראי לייצור ההורמון אנגיוטנסין II, שגורם לכיווץ כלי הדם ושריר הלב. הפחתה בייצור ההורמון גורמת להרחבת כלי הדם ובעקבות זאת לירידה בלחץ הדם. תופעת הלוואי העיקרית של תרופות אלה היא שיעול מטריד, וכן עלולה להתרחש עלייה ברמות האשלגן. שמות מסחריים: קונברטין, ואסקאס, וסופריל ועוד.

 

  • חוסמי הקולטן לאנגיוטנסין II. בניגוד לקבוצה הקודמת, חוסמי הקולטן אינם מפחיתים את ייצור ההורמון, אלא את קליטתו בתאים, ובכך גורמים לירידה בלחץ הדם. קבוצה זו מאופיינת במעט תופעות לוואי, כשהעיקרית בהן היא סחרחורת. שמות מסחריים: אוקסר, אטקנד, דיאובן ועוד.

 

  • חוסמי תעלות סידן. התכווצות כלי הדם מתרחשת באמצעות הסידן החודר אליהם. חוסמי תעלות הסידן מונעים את חדירתו לתאים, ולכן גורמים להתרחבות של כלי הדם ולירידה בלחץ הדם. תופעת הלוואי העיקרית של קבוצה זאת הן בצקות ברגליים. שמות מסחריים: אוסמו-אדאלט, דילטם, נורבסק ואזודיפ ועוד.

 

  • חוסמי אלפא. קבוצה זו חוסמת קולטנים האחראים להעברת אותות עצביים לכלי הדם, וכך מחלישה את העברת האותות גם לכלי הדם, מרחיבה אותם, משפרת את זרימת הדם ומורידה את לחץ הדם. תופעת הלוואי העיקרית של תרופות אלה היא נפילה מוגזמת בלחץ הדם (תת-לחץ דם), וחיסרון נוסף טמון בעובדה שהשפעתן בדרך כלל קצרת מועד. התרופות מקבוצה זאת ניתנות כאשר תרופות אחרות אינן מתאימות או מועילות, או בשילוב עם תרופות אחרות. בנוסף הן ניתנות לחולים הסובלים גם מהגדלה שפירה של הערמונית, שכן הן משפרות את יכולת ההשתנה. שמות מסחריים: קרדורל.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים