שתף קטע נבחר

יהדות התורה: אולמרט לא מטלפן

המגעים הקואליציונים בין קדימה ליהדות התורה הופסקו ובמפלגה החרדית לא מבינים למה אולמרט לא יוצר איתם קשר. ח"כ גפני בטוח שראש הממשלה רוצה בהצטרפות מפלגתו לממשלה, למרות שהמשא ומתן נמשך זמן רב

המשא ומתן הקואליציוני בין קדימה ליהדות התורה כל כך תקוע, עד שעוד מעט יחול עליו חוק ההתיישנות. הפגישה האחרונה בין נציגי שתי המפלגות הייתה לפני עשרה ימים ובפועל הרחבת הקואליציה של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, עדיין רחוקה.

 

לאחר הפגישה האחרונה, שהוגדרה כטובה וחיובית, סוכם שאולמרט ישיב לבקשות של המפלגה החרדית. ביהדות התורה עדיין ממתינים לסימן חיים מאולמרט, שהוא או אחד מאנשיו עדיין לא יצר איתם קשר. במפלגה שוברים את הראש, מדוע ראש הממשלה לא חוזר אליהם.

 

חבר צוות המשא ומתן של יהדות התורה, ח"כ משה גפני, אמר ל-ynet: "הם רוצים אותנו. הרי כל מי שמבין את הרכב הקואליציה יודע שאולמרט צריך גוש יציב שלא נתון לתנודות מתחלפות. אולמרט יודע את כל זה אבל הוא מנהל משא ומתן שלומיאלי. לראש הממשלה וללשכתו יש ניסיון בפוליטיקה החרדית הירושלמית, אך הם עדיין לא מבינים שיש שינוי דרמטי כאשר מדובר בפוליטיקה החרדית הארצית".

 

ח"כ גפני נזכר בימים הטובים שמפלגתו חוזרה על-ידי ראש הממשלה לשעבר, אריאל שרון. "שרון לימד אותנו שיש לשמור על מגע רציף עם האויב. אסור לאולמרט לנהל משא ומתן בהפסקות".  

 

אבל למרות הנתק הארוך בין שתי המפלגות, ביהדות התורה אופטימיים לגבי חידוש המשא ומתן. "בסופו של דבר תתקיים פגישה ואנחנו נשכח מה רצינו. קדימה תשכח מה היא רצתה לענות לנו ונתחיל הכל מהתחלה", אמר ח"כ גפני בציניות.

 

גורמים אחרים במפלגה אומרים שיש להגביל בזמן את המשא ומתן עם קדימה. ח"כ גפני עצמו מתנגד לדעה הזו. "אולמרט נחשב לפוליטיקאי טוב לכן אני לא מבין אותו. כל בר דעת מבין שאנחנו צרכים להצטרף לקואליציה וזה כולל רבים מאנשי קדימה בממשלה ובכנסת. מאוד יכול להיות שפגרת הכנסת מתקרבת ולאולמרט לא בוער שום דבר. אבל המשמעות היא שיעקב ליצמן לא ימשיך בועדת הכספים ואנחנו ננתק איתם כל מגע, הדבר לא יהיה לטובתם".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: צביקה טישלר
אולמרט רוצה אותנו. גפני
צילום: צביקה טישלר
צילום: איי אף פי
לא התקשר. אולמרט
צילום: איי אף פי
צילום: איי אף פי
מתגעגעים לשרון
צילום: איי אף פי
מומלצים