שתף קטע נבחר

לנד רובר מציג: פרילנדר 2

דור שני לרכב השטח הקומפקטי-יוקרתי. יוצע בתחילה עם שני מנועים - דיזל לאירופה ובנזין לארצות הברית - עם הנעה כפולה קבועה ומערכת "תגובת שטח"

לנד רובר, מותג השטח הבריטי של פורד, הציג בסוף השבוע את הפרילנדר 2, דור שני לרכב השטח הקומפקטי שהוצג לראשונה לפני כתשע שנים. ובניגוד לדור הראשון שפותח בתחילה באופן עצמאי ושודרג על-ידי בעלת הבית דאז, ב.מ.וו, הפעם מדובר בפיתוח מלא תחת מטריית פורד. מכאן גם שאותה פלטפורמה תשמש רכבי שטח דומים של וולוו (XC50), פורד - ואפילו יגואר.


הפרילנדר 2 החדש

 

הפרילנדר 2 החדש, או LR2 כפי שהוא יכונה בארצות הברית, משלב מאפייני עיצוב מאחיו הגדולים, יחד עם סממנים שנותרו מהדגם היוצא. התוצאה היא 101% לנד רובר, במה שנראה כמו רכב שאף אחד לא יתבלבל במוצאו. הבריטים לא מציגים בשלב זה נתוני מידות, אך על-פי דיווחים בתקשורת המקומית הפרילנדר 2 צפוי להיות גדול מקודמו בלא פחות מחמישה סנטימטרים. נכון לעכשיו הוא הוצג בגרסת חמש דלתות בלבד, ובלנד רובר מבטיחים מרווח טוב יותר לנוסעים, יחד עם נפח הטענה גדול - 755 ליטר (1,670 עם מושבים מקופלים), לעומת 545 ליטר בעבר (1,320 עם מושבים מקופלים).

 

הפרילנדר 2 יהיה גם חזק מקודמו. הוא יוצע בתחילה עם שני מנועים - בנזין בנפח 3.2 ליטר ו-233 כ"ס (שישה צילינדרים בטור), שמגיע מוולוו S80 ויפנה בעיקר לשוק האמריקני; וטורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטר ו-160 כ"ס, שמקורו בפורד מונדיאו ונועד למשוך את הצרכן האירופי. בשלב מאוחר יותר צפויות שתי יחידות כוח נוספות, האחת בנפח 2.6 ליטר הצורכת בנזין, והשנייה בנפח 2.7 ליטר עם מגדש טורבו ומשאבת סולר. זו האחרונה מוכרת כבר מדגמי יגואר ופיז'ו-סיטרואן, בעוד שהיחידה הראשונה תתבסס על מנוע ה-3.2 החדש.


 

עוד נמסר מלנד רובר כי הפרילנדר 2 יצויד בהנעה כפולה קבועה, כמו גם במערכת "תגובת שטח" המרשימה אותה פגשנו לראשונה בדיסקברי 3. כן יוצעו גג שמש מחולק לשני חלקים, מערכת ניווט לווייני מופעלת DVD, ובקרת יציבות הכוללת מערכת נגד התהפכות וסיוע לירידה במדרון תלול או חלק.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לנד רובר פרילנדר 2 החדש
עיצוב מזוהה מיד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים