שתף קטע נבחר

סוריה: ישראל טועה מעבר לגבולות ההגיון

בתגובה ראשונה לגיחה הישראלית בשמי סוריה הודיע גורם הסברה בדמשק: "פתחנו באש והמטוסים עזבו את האזור". לדבריו, "ישראל מבצעת שגיאה שערורייתית שעוברת את גבולות ההיגיון"

"שני מטוסים צבאיים ישראלים חגו עם שחר בגובה נמוך, סמוך לחופנו. כוחות ההגנה האווירית פתחו באש לעבר השניים ואלה התפצלו ועזבו את האזור". זו גירסתה הרשמית של סוריה לגיחת חיל האוויר מעל אזורה. גורם הסברה סורי מסר את ההודעה וזו שודרה בטלוויזיה הסורית.

 

בהודעה מכחישה סוריה כל קשר או אחריות לפעולת חטיפתו של החייל גלעד שליט ברצועת עזה. "הפעולות התוקפניות הללו מהוות התגרות מגונה ובלתי מוצדקת. אם מטרתן להטיל על ההנהגה המדינית של חמאס (בדמשק - ר"נ) את האחריות לחטיפתו של החייל הישראלי – הרי שישראל עושה טעות שערורייתית שעוברת את גבולות ההיגיון", אמר הגורם.

 

הדובר ניסה להתחמק מאחריותה של סוריה ואף מאחריותה של הנהגת חמאס היושבת בדמשק לפיגועי החטיפה האחרונים שאירעו בישראל. "את הפעולה ביצעה ההתנגדות העממית הפלסטינית בעזה והיא הודיעה על כך משם. זוהי פעולה שלא ניתן לבצע באמצעי שליטה ממרחק", אמר.

 

את התקרית בכרם שלום כינה "פעולה שמבטאת את כישלונה ומשברה הפנימי של ישראל - כישלון שהיא מנסה לייצא החוצה ולכן היא מפנה האשמות לאחרים". עם תום מהדורת החדשות הסורית, בה נמסרו הדברים, עלה לשידור לא אחר מאשר יו"ר בל"ד, חבר הכנסת עזמי בשארה, והתייחס בראיון נרחב היישר מהאולפן ברמאללה לאירועים האחרונים בישראל ובשטחים.

 

"איננו יכולים לקבל שהיקף התגובה הישראלית מתאים להיקף הפעולה הצבאית הפלסטינית. גם אם יש קשר בין הדברים, מי אמר שמוצדק שישראל תגיב בפעולה נגד טנק וביצור צבאי ישראלי בתקיפת שנאי חשמל וקווי מים", אמר.

  

אנאן ביקש מאסד לסייע

 

חבר הכנסת בשארה התייחס בעקיצה לדיווחים בישראל ולפיהם ההוראה לחטיפת החייל גלעד שליט יצאה בסבירות גבוהה ממפקדת חמאס חוץ בדמשק. "איך כל הפרשנים האלו יודעים כיצד בוצעה הפעולה ומי תיכנן אותה? זוהי פעולה שבוצעה בשטח בהיקף מוגבל מאוד. מה הם חושבים? שישבו בלשכה המדינית (של חמאס) או בוועדה המרכזית (של הפתח) ובהנהגת הפלגים והחליטו על כך? איזה מין דברים אלה? זה דבר שמצריך חודשים. אלה לוחמי התנגדות שהגיעו לרמת ארגון גבוהה. אני לא יודע מאיפה כל הפרשנים מביאים את כל הניתוחים לכך. פרט לכך, במסמך ההסכמה הלאומית (מסמך האסירים עליו הסכימו אתמול אבו מאזן ואיסמעיל הנייה) מצדיקים את זכות ההתנגדות".

 

ובתוך כך, גם מזכ"ל האו"ם קופי אנאן הביע דאגה נוכח האירועים והמצב המתפתח ברשות הפלסטינית. אנאן, שטילפן אל ראש הממשלה אהוד אולמרט, ציין ששוחח עם נשיא סוריה, בשאר אסד ועם נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, ודחק בהם לסייע בשחרור החייל החטוף. הוא ביקש מאולמרט שישראל תנהג איפוק בפעולותיה נגד ממשלת החמאס ברצועת עזה.

 

ראש הממשלה, מנגד, עדכן אותו בפרטי מבצע "גשמי קיץ" ברצועה ואמר שישראל

ממקדת את מאמציה בשחרור החייל החטוף גלעד שליט. כמו כן הבהיר שישראל פועלת ברצועת עזה, על מנת למנוע את המשך ירי הקסאמים ופעולות הטרור נגד ישראל. "הרשות הפלסטינית אינה עושה דבר על מנת להביא לשחרור החטוף ומניעת ירי הקסאמים. ישראל איבדה את הסבלנות וחייבת לפעול על מנת להגן על עצמה. עם זאת היא נוקטת צעדים למנוע פגיעה באזרחים פלסטיניים חפים מפשע", אמר אולמרט למזכ"ל האום.

 

אמש התקשר אל ראש הממשלה גם נשיא מצרים, חוסני מובארק. אולמרט עדכן גם אותו באירועים האחרונים בדרום הארץ ובפעולות אותן נקטה ישראל ברצועת עזה. הוא הודה לנשיא המצרי על נסיונות מדינתו לסייע בשחרור החייל החטוף והורדת המתח שבין ישראל לפלסטינים.


פורסם לראשונה 28/06/2006 22:08

 

בהכנת הידיעה השתתף חגי עינב
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שגיאה. אסד
צילום: רויטרס
צילום: חגי אהרון
עלה לשידור. בשארה
צילום: חגי אהרון
מומלצים