שתף קטע נבחר

סין: פרשת שחיתות גדולה בבנק החקלאות

הבנק פיטר 64 עובדים ונקט צעדים נגד כ-1,300 עובדים נוספים, בגין אי סדרים בהיקף של 6.45 מיליארד דולר שנמצאו בביקורת חשבונות

בנק החקלאות של סין פיטר 64 עובדים ונקט בצעדים משמעתיים נגד כ-1,300 עובדים נוספים לאחר שביקורת חשבונות מצאה אי סדרים בהיקף של 6.45 מיליארד דולר. 21 מהעובדים שעומדים בפני צעדים משמעתיים הועברו לידי רשויות המשפט. על כך דיווח היום (ה') העיתון "בייג'ין טיימס".

 

לפי הדיווח, 64 עובדים פוטרו ו-60 נוספים הועברו מתפקידם, ביניהם 3 מנהלים מחוזיים. 14 עובדים נוספים הורדו בדרגה, ושינויים התבצעו בהנהלות הבכירות של 7 סניפים מחוזיים. לפי דיווחים נוספים, 926 אנשים נקנסו או קיבלו עונשים אחרים. מהבנק טרם נמסרה תגובה.

 

הצעדים ננקטו לאחר שביקורת חשבונות שבדקה את פעילות הבנק בשנת 2004 מצאה אי סדרים בהיקף של 51.6 מיליארד יואן (6.45 מיליארד דולר). תוצאות החקירה, שפורסמו על ידי משרד ביקורת החשבונות הלאומי, הראו אי סדרים בהלוואות בהיקף של כ-3.5 מיליארד דולר, אי סדרים בהפקדות בהיקף של כ-1.8 מיליארד דולר והנפקת שטרות "ברמייה" בהיקף של 1.2 מיליארד דולר.

 

בנק החקלאות הוא אחד מארבעת הבנקים הממשלתיים הגדולים במדינה, והאחרון מביניהם שנמצא בבעלות מלאה של ממשלת סין. בשלושת הבנקים האחרים בוצעו רפורמות מקיפות במסגרת מאמציה של ממשלת סין "לנקות" את המערכת הבנקאית במדינה.

 

ממשלת סין חילקה מספר חבילות חילוץ בהיקף של 60 מיליארד דולר כדי לסייע לבנקים לכסות חובות אבודים ולהכין אותם להנפקה. בנק אוף צ'יינה ובנק הבנייה של סין נסחרים כיום בבורסה בהונג-קונג, ובנק התעשייה והמסחר הסיני מתכנן הנפקה השנה.

 

סין התחייבה עם כניסתה לארגון הסחר העולמי לפתוח את מגזר הבנקאות שלה לתחרות עם חברות זרות עד לסוף השנה הנוכחית. ועדיין, כל ארבעת הבנקים נגועים בבעיות של שחיתות, ובמקרים חוזרים ונשנים של הונאות ועבירות אחרות. לפי דו"ח שפרסמה ממשלת סין בסוף 2005, ארבעת הבנקים הגדולים הענישו בשנה שעברה 799 עובדים בגין אי סדרים, שעלו למדינה עד 588.5 מיליארד יואן (כ-74 מיליארד דולר).

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שחיתות בבנק החקלאות
צילום: איי פי
מומלצים