שתף קטע נבחר

איטליה ניצחה את אוקראינה 0:3 ועלתה לחצי הגמר

ה'סקוואדרה אזורי' לא הרשימו בשלבים המוקדמים, אולם העפילו לחצי הגמר עם ניצחון 0:3 על אוקראינה. זמברוטה כבש כבר בדקה השישית. האוקראינים לחצו, אך ספגו שער נוסף בדקה ה-59 מראשו של לוקה טוני, שכבש שוב עשר דקות לאחר מכן

כולם ציפו למפגש בין גרמניה וארגנטינה ברבע הגמר ונאלצו להסתפק במשחק מותח בברלין, שלא התעלה לרמה גבוהה לפני ניצחונה של הנבחרת המארחת בבעיטות הכרעה מ-11 מטרים. מי שחיפש בכל זאת כדורגל מהנה והתקפי קיבל מנה גדושה ממנו דווקא במשחק הפחות אטרקטיבי בין איטליה לאוקראינה ברבע הגמר. שתי הנבחרות שלא הבריקו עד כה, נתנו הצגה ראויה מול 50 אלף הצופים בהמבורג. האיטלקים יצאו המנצחים הגדולים עם 0:3 מרשים בדרך לעימות שצפוי להם עם גרמניה בחצי הגמר.

 

המאמן האיטלקי מרצ'לו ליפי יכול להיות מעודד מהיכולת של ה'סקוואדרה אזורי' שלו ובמיוחד מזו של ג'יאנלוקה זמברוטה ולוקה טוני. הראשון כבש שער כבר בדקה השישית ובישל את שער נוסף לטוני בדקה ה-69, עשר דקות אחרי שכבש את שערו הראשון במשחק. מנגד, אנדריי שבצ'נקו לא ניצל את העדרותו של חברו ממילאן, הבלם הפצוע אלסנדרו נסטה, ושוב איכזב, גם על רקע ההתאוששות המרשימה של חבריו בתחילת המחצית השנייה.


פרנצ'סקו טוטי וזמברוטה חוגגים שער יתרון מוקדם (רויטרס)

 

מהלך המשחק

 

ליפי העדיף לוותר על שירותיו של החלוץ אלברטו ג'ילארדינו לטובת הקשר מאורו קמוראנסי וזה כמעט וגמל לו בשער כבר בדקה הרביעית. סלאלום מרשים שלו ממרכז המגרש ועד לסף הרחבה הציב אותו בעמדת כיבוש נוחה, אולם הבעיטה יצאה החוצה. המגן האיטלקי ג'יאנלוקה זמברוטה קיבל דוגמא מקמוראנסי ופרץ גם הוא מבעד להגנה האוקראינית החדירה שתי דקות לאחר מכן. הפעם, נכנס הכדור לרשת בבעיטה אדירה מ-20 מטרים - 0:1 לאיטליה.

 

אחרי שיצא מההלם, ביצא המאמן האוקראיני אולג בלוחין חילוף מוקדם והכניס את החלוץ אנדריי וורוביי במקום הבלם ויאצ'יסלאב סבידרסקי כבר בדקה העשרים. זה לא ממש עזר לקבוצתו שהמשיכה להפסיד בכל הקרבות במרכז המגרש וכמעט ספגה שער נוסף בדקה ה-22, כשלוקה טוני וסימונה פרוטה ניסו את מזלם מעומק הרחבה, אך לא הצליחו לדחוק את הכדור לשער.


פאביו קנבארו. חיסל את שבצ'נקו ואוקראינה (איי.פי)

 

ההזדמנות הראשונה של אוקראינה היתה פחות משכנעת. בעיטתו של אנטולי טימושצ'וק מ-25 מטרים בדקה ה-33, לא ממש סיכנה את השוער האיטלקי ג'יאנלואיג'י בופון. שבצ'נקו ניסה להראות נוכחות בעצמו ונכשל פעם אחר פעם מול הבלמים פאביו קנבארו ואנדראה ברזאגלי ועזרו לחברם לשמור על שער נקי עד לסיום המחצית.

 

למרות הפיגור ופציעתו של הבלם אנדריי רוסול לפני ההפסקה, רוחם של האוקראינים לא נשברה ואלו עלו למחצית השנייה נחושים להשוות. מתקפה רבתי על שערו של בופון, הסתיימה בדקה החמישים בנגיחה מצוינת של אנדריי גוסין מעומק הרחבה. זינוק של השוער המצוין מנע מהכדור להיכנס לשער, גם במחיר פגיעת ראש - תוצאה של מפגש לא נעים עם הקורה. בדקה ה-53 קנבארו חסך מבופון מאמץ נוסף כשהרחיק מצוין כדור מסוכן של מקסים קאלינצ'נקו.


אנדריי נסמאצ'ני מנסה לעצור את קמוראנסי (רויטרס)

 

חמש דקות נוספות עברו ואיטליה נחלצה בשן ועין מספיגת שער. ארטם מילבסקי הבריק ומצא את אולג גוסב חופשי באגף ימין של הרחבה. הקשר האוקראיני בעט למסגרת, אך בופון שוב עצר. הכדור ניתז לעברו של גוסין שבעט מיד לשער, אולם פאביו גרוסו חיפה על שוערו והציל מקו השער. בלוחין לא האמין על שחניכיו נכשלו במימוש ההזדמנות הנדירה ולבו נשבר דקה אחת לאחר מכן כשאיטליה כבשה שער שני. קרן קצרה משמאל הסתיימה בהגבהה של פרנצ'סקו טוטי לראשו של לוקה טוני שנגח פנימה - 0:2 לאיטליה.

 

האוקראינים לא אמרו נואש וניסו להגיב במהירות וכמעט עשו כן מניסיון נוסף של גוסין, שעלה היטב לכדור גובה ברחבה ונגח לקורה בדקה ה-60. התקוות שעוד נשארו, התנפצו שמונה דקות לאחר מכן עם שערו השני של טוני, אחרי שיתוף פעולה נהדר עם כובש השער הראשון, זמברוטה. פריצה של המגן משמאל מבעד למגני אוקראינה, הסתיימה במסירה גאונית לטוני שהגיע למרכז הרחבה ובנגיעה קלה המשיך לרשת - 0:3 לאיטליה.


לוקה טוני. חיסל את האוקראינים עם צמד במחצית השנייה (רויטרס)

 

האיטלקים המשיכו להשתעשע עם יריביהם בדקות האחרונות שלהם בטורניר ובדקה ה-82 טוטי כמעט והצטרף לחגיגה עם שער רביעי, כשנשלח לכדור עומק בין שני בלמים וניסה להקשית מעל השוער אלכסנדר שובקובסקי ללא הצלחה.

 

הרכבים

 

איטליה: ג'יאנלואיג'י בופון; ג'יאנלוקה זמברוטה, פאביו קנבארו, אנדראה ברזאגלי, פאביו גרוסו; סימונה פרוטה, אנדראה פירלו (סימונה בארונה, 68), ג'נארו גאטוסו (כריסטיאן זקארדו, 77), מאורו קמוראנסי (מאסימו אודו, 68), פרנצ'סקו טוטי; לוקה טוני.

 

אוקראינה: אלכסנדר שובקובסקי; אנדריי נסמאצ'ני, אנדריי רוסול (ויאצ'יסלאב ואשצ'וק, 46), ויאצ'יסלאב סבידרסקי (אנדריי וורוביי, 20), אנטולי טמושצ'וק; אולג שלאייב, אולג גוסב, אנדריי גוסין, מקסים קאלינצ'נקו; ארטם מילבסקי (אלכסיי בייליק, 72), אנדריי שבצ'נקו.

 


פורסם לראשונה 30/06/2006 21:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
כל איטליה על הגב של זמברוטה
צילום: רויטרס
מומלצים