שתף קטע נבחר

מזוז: אין בטענות הירשזון בסיס לחקירה

חרף בקשת היועץ המשפטי לממשלה לא העלה השר הירשזון את טענותיו ביחס לאיומים שקיבל על הכתב. בלשכת היועץ מבהירים היום בתשובה לפנייה של עמותת אומ"ץ כי "בשלב זה אין מקום לפתוח בחקירה" וכי נראה "שהירשזון לא מתכוון להגיש תלונה כתובה". גורמים בלשכת הירשזון מביעים תמיהה: "השר בקשר רצוף עם היועץ". יו"ר אומ"ץ: "לא ניתן לו לזרוק בוץ ככה סתם"

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, השיב אחר הצהריים (יום ב') לפניית עמותת "אומץ" בשאלת האיומים שקיבל שר האוצר, אברהם הירשזון, ואמר כי בשיחה בין השניים טען השר כי הוא חש "תחושת רדיפה" בשל שאלות שנשאל על ידי עיתונאים.

 

מזוז ביקש מהירשזון להעלות את טענותיו על הכתב על מנת שניתן יהיה לבחון אם יש חשד לפלילים בדברים המתוארים. אלא שעד כה לא התקבלה במשרד היועץ המשפטי לממשלה כל הצהרה כתובה מטעם שר האוצר ולכן אין בידיו מספיק חומר על מנת לפתוח בחקירה. 

 

היועץ השיב הבוקר לפניית עמותת אומ"ץ (אזרחים למען מינהל תקין, צדק חברתי ומשפטי) שביקשה לברר היכן עומד הפרשה ובתשובתו גולל את השתלשלות הפרשה. השר הירשזון, נכתב בתשובה, הגיע למשרדו של היועץ מזוז ב-20 בחודש יוני ותיאר בפניו "בקווים כלליים טענות על תחושת רדיפה שלו בשבועות האחרונים, שהתבססה על שאילתות עיתונאיות שהופנו אליו בעניינים שונים, שכירת בלשים פרטיים לשם איסוף מידע אודותיו וכיוצא בזה." הירשזון טען כי הוא ומשפחתו קיבלו איומים מגורמים שונים בניסיון למנוע ביצוען של רפורמות מתוכננות במשק.

 

במכתב התשובה, שהועבר באמצעות עורך הדין רז נגרי מלשכת היועץ,  נכתב כי היועץ הבהיר במהלך פגישה כי על פניו נראה שאין תשתית לפתיחה בחקירה פלילית או לנקיטת פעולה רשמית אחרת. עוד עולה מהמכתב כי השר הירשזון ביקש מהיועץ להיפגש עם עורך דינו בעניין, אולם היועץ אמר שאם הוא רוצה לבדוק את הנושא לעומק עליו להעלות את הדברים על הכתב. למחרת הפגישה פנה השר הירשזון טלפונית ליועץ להודיע כי בכוונתו לשטוח את טענותיו בפומבי, וקיבל את אישורו לנאום שנשא בכנס קיסריה.

 

מלשכת היועץ ביקשו להדגיש כי חרף פרסומים שונים עדיין לא הוגשה תלונה בכתב מלשכת השר וכי הם מבינים שבסופו של דבר החליט השר שלא להגיש תלונה בכתב. "בנסיבות אלה", כתב עורך דין רז נזרי מלשכתו של היועץ, "אין במידע שנמסר כדי לבסס מידע לחקירה, ולא הועברו אלינו כל מידע ופרטים נוספים. נראה כי אין מקום, לפחות לעת הזאת, לנקוט בהליכים כלשהם".

 

גורמים בלשכתו של השר הירשזון אומרים כי הם תוהים על פשר מכתבו של היועץ. "השר הירשזון שומר על קשר טלפוני רצוף עם היועמ"ש ופועל על פי הנחיותיו. רק לפני ימים ספורים שוחחו השניים פעם נוספת על הפרשה. השר בטוח שהיועץ יפעל בפרשה כפי שמתחייב", מסרו הגורמים שסירבו להסביר מדוע הירשזון טרם העלה את טענותיו על הכתב. 

 

יו"ר עמותת אומ"ץ וחבר נשיאות מועצת העיתונות, אריה אבנרי, אמר ל-ynet בתגובה למכתב התשובה: "אנחנו לא נרפה מזה, אם יש הוכחות על עיתונאים שאיימו שיפרסם את השמות ואם לא שיתנצל בפני כל העיתונאים שהחשיד אותם. לא ניתן לו לזרוק בוץ ככה סתם".

 

המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה קוראת לשר האוצר הירשזון להגיש ליועץ המשפטי תלונה כתובה על האיומים שקיבל לטענתו. מהמשמרת נמסר: "בכוונתנו אף לבחון פנייה לבג"ץ על מנת שיחייב את הירשזון לפנות בכתב ליועץ המשפטי בעניין. קיימת חשיבות רבה להגיע לחקר האמת בנושאי שחיתות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
מזוז. לא יחקור
צילום: גיל יוחנן
צילום: אלכס קולומויסקי
הירשזון. התלונן על "רדיפה"
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים