שתף קטע נבחר

העולם על פי דבנדרה

למוזיקאי הכי מסתורי שמגיע לכאן קוראים דבנדרה בנהרט והוא יופיע בסוף השבוע בתל-אביב. מעניין אתכם פריק-פולק עם חזון?

מחר (ה') וביום שישי יגיע למועדון ה"בארבי" בתל אביב האמן הכי משונה והכי מסתורי מכל האמנים מעבר לים שפקדו את ישראל באחרונה. קוראים לו דבנדרה בנהרט, ובסוף השבוע הקרוב הוא ידאג להשאיר אתכם מרותקים לצלילים, אך בו זמנית גם ימלא אתכם ברגשות תהייה (אגב, הכרטיסים להופעתו כבר נגמרו). עיתונאי אמריקאי כתב בעבר כי בפעם הראשונה שהוא הקשיב לאלבום של בנהרט, הוא היה בטוח שהוא מאזין ל"נרקומן טרנסקסואל מאלבמה", ושקולו המוזר של בנהרט משך אותו ל"עולם סוריאליסטי שבו הכל אפשרי".

 

בנהרט הוא לא טרנסקסואל וגם לא נרקומן, אבל הגדרתו של העיתונאי אכן קולעת לעולמו המופשט של המוזיקאי. גם את ארץ ישראל הוא יודע להגדיר בצבעוניות: "בישראל קיים רגש אותו בלתי אפשרי לתאר במילים", אומר בנהרט ל-ynet. "כשאומרים את המילה 'ישראל', כולנו מבינים ומנהנים. למרות שאף פעם לא ביקרתי שם, אני מודע למשיכה העמוקה שיש למדינה הזו וגם לאנרגיה שלה".

 

יצא לך לשמוע מוזיקאים ישראלים?

 

"יש לכם כמה להקות פאנק טובות וגדולות. אני לא זוכר את השמות, אבל יצא לי לשמוע כמה מהן".

 

בנהרט הוא רק בן 25 וכבר נחשב מאחד מאמני הפולק הדינאמיים והמעניינים ביותר. הוא נולד ב-81' בטקסס, ארה"ב ונקרא על שם מיסטיקן הודי אותו הוריו העריצו. בילדותו הוריו התגרשו ובנהרט עבר עם אימו ואביו החורג לוונצואלה. משפחתו אומנם חיה מעל קו העוני אך החיים לא היו קלים מבחינה כלכלית. כשהתבגר, עבר בנהרט לסן פרנסיסקו, שם החל ללמוד אמנות ולעסוק במוזיקה בפעם הראשונה. "לסן פרנסיסקו הייתה השפעה מאוד עמוקה עליי", מספר בנהרט. "במיוחד בגלל האנשים שפגשתי שם ושהיו לי להשראה, כמו אנדי קאביק מלהקת 'The Raymond Brake', נוח ג'ורגסון, שהאלבום שלו ייצא עוד כמה חודשים, הציירת שרה קיין ומטה באיים מלהקת 'Metallic Falcons'".

 

אלבומו הראשון של בנהרט יצא בשנת 2002, ובסך הכול הוציא עד היום ארבעה אלבומים. שלל מבקרים מוזיקליים שיבחו את יצירותיו של בנהרט והשוו אותו לכותבי שירים חלוציים כמו סיד בארט וטים באקלי, אך את סגנונו המוזיקלי התקשו לתאר. "מדובר בפריק-פולק עם חזון אמיץ", כתב אחד המבקרים. בנהרט עצמו לא ממש משתדל לפשט את סגנונו ומתקשר בצורה הזויה וצינית למדי. עד כדי כך הזויה, שקשה מאוד לתרגם אותה. תראו אם אתם מצליחים: " I define my style as restaurant mellow flank plank breezyness, red". וואטאבר.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
בנהרט. לא נרקומן, סתם מוזר
בנהרט. נקרא על שם מיסטיקן אינדיאני
לאתר ההטבות
מומלצים