שתף קטע נבחר

הממשלה מאוחדת: להמשיך בפעולה ברצועה

השרים הביעו תמיכה בלתי מסוייגת בעמדתו של ראש הממשלה להמשיך בפעולה ברצועה ולא להיענות לבקשת החמאס להפסקת אש. השרה תמיר: "בלי מידע אודות החייל גלעד שליט, אין טעם בהפסקת אש". בוים: "הנייה לא הציע כלום". הרצוג: "אי אפשר לנהל מבצע כאשר כל שעתיים שואלים מה ההישגים, צריך לתת לצה"ל לפעול"

יש להעניק לאהוד אולמרט ולמערכת הביטחון גיבוי להארכת פעולת צה"ל ברצועת עזה - כך התבטאו הבוקר (א') מרבית השרים לפני ישיבת הממשלה השבועית.

 

"אין כאן שאלה של להצליח או לא להצליח במבצע שעדיין מתגלגל", אמר השר איתן כבל. "איני מכיר מדינה שלא היתה ממשיכה להגן על עצמה בנסיבות שנוצרו. אסור לשכוח את אלפי פצצות המרגמה שנחתו גם לפני ההתנתקות על גוש קטיף ויישובי עוטף עזה. אם איסמעיל הנייה היה באמת רוצה בהפסקת אש, הוא היה מורה על החזרתו של החייל החטוף גלעד שליט והפסקת ירי הקסאמים לעבר אשקלון, שדרות והנגב המערבי. כראש הממשלה הפלסטיני הוא האחראי והוא צריך לפעול".

  

גם שר הקליטה, זאב בוים, הדגיש כי "המבצע לא הסתיים. מדובר במבצע מתגלגל ומתמשך כל עוד גלעד שליט לא שוחרר. אנו יודעים שאין כרגע פיתרון מוחלט לירי הקסאמים אבל אנו חייבים להמשיך ולפעול כנגד הטרור היוצא מרצועת עזה. איסמעיל הנייה לא הציע בעצם בשום דבר בכך שהציע שנפסיק את האש".

 

שרת החינוך, יולי תמיר: "נמשיך בפעולת צה"ל כדי לסלק את האיום המתמשך על תושבי הדרום. צעדי רגיעה והידברות קשורים קשר בלתי אמצעי למידע אשר יגיע אודות החייל החטוף. בלי מידע שכזה אין טעם בהפסקת אש".

 

גם שר התיירות, יצחק הרצוג, גיבה את מערכת הביטחון ואמר: "אי אפשר לנהל מבצע כאשר כל שעתיים שואלים מה ההישגים שלו. אין פטנט שאפשר להגיע בו למאה אחוזים הצלחה בשני היעדים אשר הוגדרו למבצע. צריך להניח לממשלה ולצה"ל לפעול".


ישיבת הממשלה הבוקר. תמיכה נרחבת בהמשך המבצע (צילום: רויטרס)

 

שר הבריאות, יעקב בן יזרי, הוסיף: "צריך לסמוך על החלטות הממשלה ומערכת הביטחון. אנו נדרשים לאורך רוח וסבלנות. להצעתו של איסמעיל הנייה להפסקת אש אין כרגע משמעות".

 

השר יעקב אדרי אמר שעל ישראל להמשיך ולהתקדם תחת הפעלת לחץ על הרשות הפלסטינית: "שני יעדי המבצע מוגדרים הם החזרת החייל גלעד שליט הביתה והפסקת ירי הקסאמים. כל עוד מטרות אלה לא הושגו עלינו להמשיך ולפעול".

 

במהלך הישיבה היום תדווח שרת החוץ, ציפי לבני, על כך שישראל עדיין זוכה למטרייה בינלאומית לפעולה ברצועת עזה, כחלק מזכותה להגן על עצמה. השרה לבני צפויה לעדכן את השרים גם אודות בקשת הליגה הערבית לגנות את פעולת ישראל. מרבית מדינות המערב ובראשם ארה"ב, בריטניה וגרמניה, תומכות בעמדת ישראל ואינן קוראות לה בשלב זה להפסיק את הפעילות הצבאית סביב רצועת עזה. 

 

הממשלה שומעת בישיבתה גם דיווחים של ראש חטיבת המחקר באמ"ן ושל סגן ראש השב"כ, אודות הערכות המודיעין באשר למתרחש בתוככי הרשות הפלסטינית ובסוגיה הנוגעת לשחרורו של החייל רב"ט גלעד שליט. שר הביטחון, עמיר פרץ, ידווח על ההתקדמות בהשגת היעדים שהוגדרו למבצע "גשמי קיץ". הלחץ על הממשלה הפלסטינית, לטענת פרץ, מביא להישגים שאחד הסימנים שלהם הוא הצעתו אתמול של ראש הממשלה הפלסטיני איסמעיל הנייה להפסקת אש.

 

כמו כן יציין שר הביטחון שאין המדובר במבצע שיכול להסתיים בין רגע, ומדובר בתהליך ארוך טווח אשר תובע את הזמן שלו. בכל מקרה מתנגדים גם בלשכת שר הביטחון וגם בלשכת ראש הממשלה להגדרה של ניסיון להקמת רצועת ביטחון בצפון רצועת עזה. "בזמן הקרוב נראה פעילות מתמשכת של צה"ל אשר יכנס וייצא מרצועת עזה בניסיון לפגוע בטרור הפלסטיני", מסר גורם ביטחוני בכיר לפני ישיבת הממשלה.

 

בהכנת הידיעה השתתף רועי נחמיאס
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אולמרט הבוקר בישיבת הממשלה
צילום: רויטרס
צילום: גיל יוחנן
תמיר. אין טעם בהפסקת אש
צילום: גיל יוחנן
צילום: ירון ברנר
הרצוג. תנו לצה"ל לנצח
צילום: ירון ברנר
מומלצים