שתף קטע נבחר

סוף עונה

תערוכות סיום של מכללת הדסה, ויצו חיפה והמדרשה לאמנות בית ברל, וגם: צילומים של זרים ופרחי שמש בגלריית מוזה על המים. תערוכות צילום מומלצות לסוף השבוע

מכללת הדסה

 

תערוכת הבוגרים השנה שונה מקודמותיה ונותנת דגש לדמות האנושית בהקשרים שונים. אם בעבר התרכזו מספר לא קטן של העבודות בהיבטים אישיים מאוד, כגון שיבה אל נופי הילדות, בית ההורים ועוד, הרי שהעבודות היום מביאות אותנו דרך דיוקנאות שונים אל עבודות פוליטיות וחברתיות, סמלי תרבות שונים מתוך ספרות ילדים ועולם הקולנוע, נשיות, התבגרות ועוד. התערוכה השנה מעידה על תחומי התעניינות רחבים של המשתתפים בה, ויכולת גבוהה לתת להם ביטוי באמצעים חזותיים.

 


קונפליקטים בנשיות (צילום: מיכל פטאל)

 


בניגוד למקובל בעולם האופנה הדורש מנשים שלמות ויופי, המצולמות שלי נמצאות בביתן בו הן מרגישות בנוח, והצילומים מבוצעים בתאורת חלון טבעית ללא כל ניסיון להחמיא להן (צילום: ענבל רגב)

 


עם מצלמה ביד, שבתי אל מחוזות ילדותי - הריחות, התחושות, הזיכרונות, הובילו את רגלי למקומות הקטנים שנגעו בנשמתי (צילום: שימרית מזוז)

 

  • בית הספר האנגליקני הבינלאומי שברחוב הנביאים בירושלים, עד 2 באוגוסט.

 

בית ברל

 

העבודות עוסקות בטווח רחב של נושאים, החל מעבודות שמותחות ביקורת על הקפיטליזם ועל הפערים החברתיים, עבודות שמציעות ביקורת על ארכיטקטורה של גני שעשועים ועבודות שמתעסקות בתרבות האייקונים ועד לכאלו שעוסקות בחוויות אורבניות באישי, בוחנות את מדיום היצירה עצמו ועוד.

 


שני רקדנים (צילום: טל אורן)


(צילום: הינדה וייס)


(צילום: עלמה מכנס)

 

  • המדרשה לאמנות בית ברל, 17-31 ביולי.

 

המחלקה לצילום באקדמיה לעיצוב ויצו חיפה

 

עבודותיהם של הסטודנטים באקדמיה לעיצוב ויצו חיפה, מתאפיינות השנה ברב-גוניותה של העשייה האמנותית. נושאים בולטים שעלו לדיון במהלך השנה ומימשו עצמם כדימויים צילומיים הם אקולוגיה ותרבות דיור, אסטטיקת השיכון הישראלי, עולמם האישי של הסטודנטים, יחסי גומלין משפחה-אמן ורימוזים מעודנים על חשיבותו של המין בעולמם הצעיר יחסית של היוצרים.

 


(צילום: צור לביא)


(צילום: מיטל פרידמן)


(צילום: עודד הירש) 

 

  • 17-30 ביולי, בניין האקדמיה ברח' הגנים 21, המושבה הגרמנית, חיפה.

 

זרים...

 

"זרים..." אינה תערוכת דיוקנים. רוב העבודות שבתערוכה הן צילומים של אנשים זרים שנוצרו במהלך מפגש חטוף.

 

הצילום במקרים אלה אינו משרת את המצולם: מטרתו אנוכית, והאקט נושא ביסודו אלמנט של ניצול. אולם יחד עם זאת, הצילום הוא רגע חם של הכרת תודה הדדית בין זרים: בין תלמיד המודה על הסכמת הזר להצטלם, לבין אדם השמח להיות נבחר ולזכות בהבזק של תשומת לב והארת אלמוניותו.

 


(צילום: דודי מאור)


(צילום: דוריס ארקין)


(צילום: דודי מאור)

 

  • 7-23 ביולי, גלריית בית הספר הדסה נעורים בצמוד לבית ינאי.

 

הפרחים והשמש 

 

לסיום, בגלריית מוזה על המים בגן בשלושה (סחנה - עד 2 באוגוסט) האמן מתי חלילי, בן קיבוץ משמר העמק, מציג את פרחי שמש. אוצר התערוכה: משה ברקוביץ.

 


הדמיון לבני אדם (צילום: מתי חלילי)


פרחי שמש (צילום: מתי חלילי)

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
סמלי תרבות שונים (מכללת הדסה)
צילום: אניה שטרבר
יחסי גומלין משפחה-אמן (ויצו חיפה)
צילום: עומר מסינגר
לאתר ההטבות
מומלצים