שתף קטע נבחר

אולמרט: נסייע כלכלית לתושבי הצפון

הממשלה דנה בסיוע כלכלי למיליון תושבי הצפון ששגרת חייהם נפגעה בעקבות הלחימה בצפון. אולמרט: "על מנת לקיים שגרת חיים נורמאלית אנו נתבקש לפעולות סיוע לתושבים החיים באזורים שנפגעו על ידי החיזבאללה". השר ישי אמר ביחס לפעולות בדרום לבנון: "יש לנו אשראי גדול בעולם, אך לא לאורך זמן"

ראש הממשלה אהוד אולמרט הודיע היום (א') בפתח ישיבת הממשלה שימקד את הדיון בסיוע לתושבי הצפון, כמיליון איש, אשר שגרת חייהם הופרה בעקבות המערכה בלבנון. כמו כן דנה הממשלה בהתפתחויות המבצעיות בפעילות בלבנון ומקבלת סקירות משר הביטחון עמיר פרץ, מהרמטכ"ל דן חלוץ ומראש השב"כ יובל דיסקין.

 

 

"לב כל מדינת ישראל נמצא בימים אלה עם חיילי צה"ל, באוויר, בים וביבשה, המבקשים לפגוע במחבלים, מבקשי נפשנו, ולממש את זכותנו לחיים נורמאליים בכל חלקי המדינה", אמר ראש הממשלה בפתח הישיבה.

 

אולמרט הוסיף: "על מנת לקיים שגרת חיים נורמלית אנו נתבקש לפעולות סיוע לתושבים החיים באזורים שנפגעו על ידי החיזבאללה. אנו נצטרך לדון בכמה צעדים שהממשלה תנקוט כדי לסייע ככל האפשר לקיים את שגרת חייהם של התושבים בצפון. לא נותר לי אלא להביע התפעלותי מכוח העמידה של התושבים, מה שמוכיח יכולות של ערבות הדדית, אחריות הדדית ושותפות גורל". 

 

מדובר בישיבת הממשלה השנייה מאז החלה הלחימה בצפון. מטבע הדברים, על הפרק עומדת הלחימה בצפון, תחילתה של כניסה קרקעית לשטחי דרום לבנון, וסיוע לתושבים המצויים תחת מתקפה.

 

סגן ראש הממשלה ושר התמ"ת, אלי ישי, הזהיר בפתח הישיבה מפני מנוחה על זרי הדפנה. "יש לנו אשראי גדול בעולם, אך לא לאורך זמן. אנו מקבלים גיבוי בינלאומי אך מהירות הפעולה חשובה. הפסקת אש תהיה כאשר חיזבאללה יחזיר את החטופים, ייסוג מדרום לבנון ויפסיק את ירי הקטיושות", אמר ישי.

 

גם שר הקליטה, זאב בוים, אמר כי מוקדם מדי לדבר על הפסקת אש. לדבריו, "הניסיון צריך ללמד אותנו שלא להתבוסס בביצה הלבנונית, אלא למצוא דרכים צבאיות מתאימות להשגת המטרות ולהוצאת חיזבאללה מדרום לבנון".

 

השר לאיכות הסביבה, גדעון עזרא, תומך בהמשך השימוש ביחידות מיוחדות. "לאחר אירועי מרון א-ראס יש לי תקווה שנצליח לפעול בצורה קלה יותר גם במקומות אחרים בדרום לבנון", אמר. שר הפנים, רוני בר-און, הדגיש כי "הפעילות הקרקעית מוגבלת בינתיים, ואין לנו כוונה להיכנס פנימה. הנתון הגמיש הוא הזמן - אנו לא עובדים עם סטופר או לוחות זמנים".

 

"המטרה - מרחב מדיני גדול"

 

אחרי כמעט שבועיים של לחימה תחל היום ישראל בניהול מקביל של פעילות מדינית עניפה. במהלך היום מבקרים בישראל שר החוץ הצרפתי פיליפ דוסט-בלאזי, שר החוץ הגרמני פרנק וולטר-שטיינמאיר והשר הבריטי לענייני המזרח התיכון קים האוולס. שר הביטחון, עמיר פרץ, נועד הבוקר עם שטיינמיאר והבהיר: "אנחנו ממשיכים במבצע, והכוונה היא ליצור מרחב מדיני גדול ככל האפשר".

 

בפגישה הבהיר שר הביטחון כי לישראל אין שום כוונה לפתוח במלחמה עם סוריה. "פתרון בעיית החטופים היא שאלת מפתח כדי להגיע לפתרון המשבר", אמר לו שר הביטחון פרץ. פרץ הבהיר שאין ישראל מוכנה להסתפק בנוכחות של כוח רב-לאומי דומה ליוניפי"ל אשר הוצב בשנים האחרונות בדרום לבנון, אלא כוח רב-לאומי בעל סמכויות אכיפה, אמר בהתכוונו לכוח נאט"ו.

 

שני הצדדים דיווחו כי הפגישה התנהלה באווירה טובה. שר החוץ הגרמני בעיקר הקשיב לדברי פרץ וגורמים במשלחת הגרמנית סיפרו כי השר הגיע לכאן לצורך הזה במיוחד - להאזין לדברים ולהבין כיצד ביכולתו לסייע בפתרון המשבר. בסופה של הפגישה סוכם כי ייפתח ערוץ תקשורת בין השרים. נראה שגרמניה לא מפעילה על ישראל לחץ לסיום המבצע.

 

בהכנת הידיעה השתתף אבירם זינו
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
הצפון על הפרק. הממשלה
צילום: רויטרס
צילום : דוברות התמ"ת
סגן רה"מ ושר התמ"ת. ישי
צילום : דוברות התמ"ת
צילום: חגי אהרון
השר לאיכות הסביבה. עזרא
צילום: חגי אהרון
מומלצים