שתף קטע נבחר

שר סורי: אם ישראל תתגרה - דמשק תפעל

שר ההסברה של אסד אמר כי כוחות בארצו נמצאים בכוננות פעולה למקרה שצה"ל יפלוש קרקעית ללבנון. ובנוסף, ביקר את וושינגטון על שאינה פועלת להשגת הפסקת אש: "הם מחכים שישראל תהרוס את לבנון?". הנשיא האיראני: ישראל לחצה על הכפתור להשמדתה כשתקפה את לבנון

סוריה שבה ומזהירה כי לא תמשיך לשבת על הגדר בכל הנוגע להסלמה הביטחונית בין ישראל ללבנון, במידה וצה"ל יכניס כוחות קרקעיים לשטח לבנון. בעקבות השתלטות צה"ל אמש על הכפר מרון א-ראס, איים שר ההסברה הסורי, מוחסן בילאל, בראיון שפורסם היום (א') בעיתון ספרדי כי "אם ישראל תפלוש קרקעית ותתקרב אלינו, סוריה לא תשב בשקט. היא תצטרף לעימות".

 

 

השר הסורי הוסיף כי "יש לנו כוחות בכוננות, ואם ישראל תתגרה בנו, דמשק תפעל כדי להבטיח את הביטחון הלאומי של השטחים הסורים". בילאל, הגיע למדריד על מנת להיפגש עם שליח האיחוד האירופי לשעבר למזרח התיכון, מיגל מורטינוס.

 

הוא בירך את ספרד על נכונותה להשתתף במאמצי התיווך לסיום המשבר, ובאותה נשימה מתח ביקורת על כך שארצות הברית אינה פועלת להשגת הפסקת אש. "האם הם מחכים שישראל תהרוס את לבנון ותפנה אותה כליל?", דבריו. בילאל אמנם הכחיש את הטענות על כך שדמשק תומכת כלכלית בחיזבאללה, אך ציין כי הארגון זוכה לאהדת השלטון.

 

נשיא איראן ובעל בריתה של סוריה, מחמוד אחמדי-נג'אד, הצהיר כי "כאשר החליטו הציונים לתקוף את לבנון, הם לחצו למעשה על הכפתור להשמדתם". הנשיא, שנאם בפני אנשי חינוך בכנס בטהרן, הוסיף כי "בשל תמיכתן בישראל, גם ארה"ב ובריטניה אשמות בפשעי המשטר הציוני. אנשי האזור יגיבו אם ישראל לא תתנצל".

 

לדברי אחמדי-נג'אד, "המעצמות השחצניות הקימו לעצמן בסיס כדי לאיים ממנו על מדינות הסביבה ולבזוז אותן, אבל היום המשטר הציוני - שהאידאולוגיה שלו מבוססת על איומים טבח ופלישה - הגיע לתחנתו הסופית".

 

המטרה: מרחב מדיני

 

ישראל החלה היום בפעילות מדינית עניפה במקביל ללחימה הנמשכת זה היום ה-12. שר הביטחון, עמיר פרץ, הבהיר בפגישתו

הבוקר עם שר החוץ הגרמני, פרנק וולטר-שטיינמאיר, כי לישראל אין שום כוונה לפתוח במלחמה עם סוריה, אלא מטרתה "ליצור מרחב מדיני גדול ככל האפשר".

 

בפגישה אמר פרץ לשר הגרמני כי "פתרון בעיית החטופים היא שאלת מפתח לפתרון המשבר". הוא הבהיר שאין ישראל מוכנה להסתפק בנוכחות של כוח רב-לאומי, בדומה ליוניפי"ל שהוצב בשנים האחרונות בדרום לבנון, ואמר שיש צורך בכוח רב-לאומי בעל סמכויות אכיפה, בהתכוונו לנאט"ו.

 

בהכנת הידיעה השתתף רוני סופר
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שר החוץ שלו מאיים. אסד
צילום: רויטרס
צילום: ג'רמי פלדמן
מיגל מורטינוס
צילום: ג'רמי פלדמן
מומלצים