שתף קטע נבחר

איך לשמור על המשקל במהלך השהייה במקלט

השהייה במקלט בהחלט מקשה על צריכת תזונה נכונה, אבל עם מעט מחשבה, גם שם, עמוק באדמה, אפשר להמשיך עם האוכל שלא ישמין. קבלו שבעה טיפים

במצבי לחץ ומתח כולנו מתנהגים באופן שונה מהרגיל. השינויים מתבטאים בהרגלי השינה,בדינמיקה עם בן הזוג ועם הילדים וכמובן גם באכילה. ישנם אנשים שהלחץ לא מאפשר להם לאכול, והם מאבדים משקל, ואילו אחרים אוכלים יותר, הרבה יותר, ומשמינים. התזונאית הקלינית אולגה רז, מנהלת מרכז להרזיה ותזונה בריאה, נותנת עצות למזעור נזקי השהייה במקלטים ובמרחבים המוגנים, עם עליית רמות החרדה והירידה בפעילות הגופנית:

 

  • ארגון קבוצות תמיכה במקלטים — החליטו יחד איזה אוכל ושתייה מביאים למקלט, עזרו זה לזה במציאת תעסוקה חלופית לאכילה, דברו.

 

  • בחירה מודעת של המזון — כדאי להקפיד יותר על שתייה מרובה ללא סוכר ועל בחירת נשנושים שהם בבחינת הרע במיעוטו, לאו דווקא לעיסת ירקות מבוקר עד לילה.

 

  • אכילת לחם ומוצריו, כמו קרקרים לסוגיהם — המוצרים האלה מעניקים תחושת שובע ורוגע, אהובים על רוב האנשים, ומחיריהם לא גבוהים. על הלחם אפשר למרוח כל דבר אהוב, ללא סוכר — גבינות עד ‭5%‬ שומן, פסטרמה, סלמון, ממרח חצילים (גם קנוי), טחינה, חומוס וכדומה. אם נורא מתחשק, אפשר גם ריבה או ממרח שוקולד, אבל בכמות קטנה. הטעם, כידוע, הוא אותו טעם.

 

  • מתגעגעים למתוק? את הצורך במתוק, אם קשה להתגבר עליו, מוטב למלא בעזרת ממתקים באריזות אישיות ולהימנע מחבילות גדולות. אפשר לאכול חטיפי שוקולד קטנים, ארטיקים צנועים וכדומה.

 

  • אכלו כמו שאתם רגילים - כדאי לאכול את האוכל הרגיל במידת האפשר, כולל ביצים, מוצרי בשר, דגים ומעדני חלב מתוקים דיאטטיים.

 

  • מומלץ כמובן לאכול ירקות, אבל לא חייבים לחתוך אותם. אפשר להיעזר גם בירקות משומרים כמו שעועית ירוקה וצהובה, פטריות, לבבות ארטישוק ותירס גמדי.

 

  • לא לוותר על פחמימות - מותר ורצוי לאכול מדי פעם פסטה, אורז, תפוחי אדמה, בטטה, גריסים וקטניות. חשוב רק לשים לב לסוגי הרטבים — מוטב לבחור ברוטב עגבניות, שמן זית, רוטב סויה, חומץ, חרדל וכוש ולחסוך ברטבים שמנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פסטה. דווקא לא לוותר, רק לשים לב לרוטב
צילום: אוהד ריינהרץ
ד"ר רק שאלה
מומלצים