שתף קטע נבחר

מנאל גוננה על ילדיה ונהרגה מהדף ומרסיסים

מנאל עזאם, בת 27, שהתה בבית הוריה בכפר מראר כשרקטה פגעה בבית סמוך. היא הגנה בגופה על שני ילדיה, בני חמש ושלוש, ונהרגה. עזאם עזאם, קרוב משפחתה: "עמדתי מעל גופתה בהריסות. לא אשכח את המראה המחריד כל חיי, אך אנו מחזקים את ידיהם של ראש הממשלה וצה"ל"

מטחי הרקטות הכבדים שנחתו היום ברחבי הצפון גבו את חייה של תושבת הכפר מראר, שהגנה בגופה על ילדיה. מנאל עזאם, בת 27, שהתה אתמול בצהריים (יום ו') בבית הוריה עם שני ילדיה הקטנים, בשעה שרקטה נחתה בבית הסמוך. היא גוננה בגופה על ילדיה ונהרגה כתוצאה מההדף והרסיסים. שני ילדיה נפצעו. ברחבי השכונה נשמע בכי, ונשים רבות פונו לאחר שלקו בחרדה.

 

 

 

עזאם עזאם, תושב הכפר, סיפר ל-ynet כי עבורו מדובר במכה כפולה. "זו אשתו של בן דוד שלי וזה כאב גדול לבני משפחתי. עמדתי מעל הגופה שלה בתוך ההריסות. המראה היה מחריד, אני אנצור את המראה הזה בליבי לכל ימי חיי". לדבריו, בני הזוג, שבונים כעת את ביתם, עברו להתגורר לפני זמן לא רב בבית הוריה של מנאל יחד עם ילדיהם: בת חמש ובן שלוש.

 

"קרה לנו היום אסון גדול, זו תחושה מאוד קשה. כמו שבכל אזור הצפון נוחתות רקטות גם בכפר מראר, שהוא חלק ממדינת ישראל, נופלים טילים. לפני עשרה ימים שילמנו מחיר יקר כאשר נהרגה כאן נערה בת 16 והיום אנו משלמים מחיר נוסף".

 

הפגיעה הקשה לא ערערה את אמונו של עזאם בפעולה הצבאית. "אנו מחזקים את ידיו של אהוד אולמרט ואת ידי צה"ל. אנו מאמינים בפעולה הזאת ומקווים שבסופה יבוא שלום, גם לנו וגם לבני העם הלבנוני. אני כל הזמן אומר לתושבים שיחזיקו מעמד. אנחנו מקווים שבסוף המבצע הזה יגיעו ימים אחרים".

 

ההנחייה להישאר בבתים לא עזרה

 

לטענת השכנים, ההוראה לשהות בבתים בעת הישמע האזעקה לא הצילה את חייה של מנאל משום שהבית ישן. חוסיין סרחן, אחד השכנים, אמר כי "הילדים כל הזמן בוכים אבל אין לנו לאן ללכת, כל הצפון מסוכן. מנאל הגנה בגופה על ילדיה ונהרגה מההדף".

 

מפקד מרחב העמקים, סגן ניצב יעקב זיגדון, ביקר בבית בו נהרגה מנאל עזאם. הוא נשאל מהן ההוראות להן צריכים להישמע תושבי מראר בעת הישמע האזעקות והשיב כי "יש סוגי בתים שונים. אני לא מומחה למבנה בתים, אבל אכן היא היתה בבית במרחב מוגן. הטיל פגע בבית הסמוך והיא נפגעה מההדף".

 

זיגדון המליץ לתושבי מראר להישמע להנחיות ולהיכנס למרחבים מוגנים וממ"דים באם תישמע אזעקה. "האנשים במראר ממושמעים ורציניים ביותר. שימשיכו כמו שהם נוהגים היום. אלה הנחיות פיקוד העורף, הן הנחיות נכונות וצריך לבדוק כל מקרה לגופו. בהסתברות הגדולה הארוע הזה הוא טראגי ובדיד".


פורסם לראשונה 04/08/2006 18:03

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שי קמריני
ההרוגה. מנאל עזאם
צילום: שי קמריני
צילום: רונן אמון
כפר מראר. היום
צילום: רונן אמון
מומלצים