שתף קטע נבחר

עשרות נקברו תחת מבנים; צה"ל: לא תקפנו

דובר צה"ל הכחיש את הדיווח שפורסם בסוכנות הידיעות איי.פי לפיו לפחות 57 בני אדם נקברו תחת הריסות מבנים בכפרים א-טייבה ועיתא א-שעב בדרום לבנון בעקבות הפצצות חיל האוויר. לבנון מדווחת שמאז תחילת המלחמה נהרגו בשטחה 955 בני אדם

גורמי ביטחון בלבנון דיווחו אמש (יום ו') כי 57 בני אדם נקברו תחת הריסות מבנים בשני כפרים בדרום לבנון, בעקבות הפצצות חיל האוויר במקום. אולם דובר צה"ל הכחיש את הדיווח וטען כי לא בוצעו כל תקיפות של בניינים באזורים אלה.  

 

צה"ל מסר כי תקף מהאוויר באזור שתי חוליות שהיו בדרכן לירות טילים נגד טנקים לעבר כוחות קרקעיים שפעלו באזור. נמסר גם כי תושבי האזור הוזהרו מספר פעמים לעזוב את בתיהם ולנוע צפונה, כיוון שמדובר באזור לחימה.

 

סוכנות הידיעות איי.פי דיווחה כי מטוסי קרב תקפו בא-טייבה, שם קרס בית בו הסתתרו 17 בני אדם. בתקיפה השנייה נהרס בניין בכפר עיתא א-שעב, וככל הנראה 50 בני אדם נלכדו.

 

 

מדובר בכפרים בהם קרבות עזים בין צה"ל לחיזבאללה גבו בימים האחרונים את חייהם של חמישה חיילים. ביום ג' נהרגו בכפר עיתא א-שעב, שבגזרה המערבית, שלושה חיילים בשתי תקריות עם פעילי חיזבאללה. 25 חיילים נפצעו באורח קל. יום לאחר מכן נהרג חייל נוסף בפעילות בכפר, אחר נפצע קשה ושישה נפצעו קל. בתחילת השבוע נפצעו שישה חיילים במהלך לחימה בכפר א-טייבה, הנמצאת בגזרה המזרחית.

 

לבנון דיווחה הערב כי מתחילת הלחימה בין צה"ל לחיזבאללה במדינה נהרגו בשטחה 955 בני אדם. גורמים רשמיים מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 30 אחוזים מההרוגים הם ילדים שגילם נמוך מ-12, וכי מניין הפצועים בלבנון מגיע ל-3,293 בני אדם.

 

מקורות לבנונים דיווחו אחר הצהריים ש-33 חקלאים נהרגו ועשרות נפצעו בהפצצת חיל האוויר על חווה חקלאית סמוך לכפר קעא שבמזרח בקעת הלבנון, קרוב מאוד לגבול סוריה. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שמשאיות שנשאו שזיפים ואפרסקים נפגעו בהפצצה. מצה"ל נמסר בתגובה שהותקפו שני מבנים בבקעת הלבנון החשודים שהועברו אליהם אמצעי לחימה.

 

913 אלף לבנונים עזבו את בתיהם, ו-220 אלף מתוכם נמלטו אל מחוץ למדינה. מספר זה כולל 100 אלף אזרחים זרים שנמלטו מחוץ ללבנון.

 

"להבטיח את ביטחון עובדי הסיוע"

 

בעולם עוקבים בדאגה אחר המצב ההומניטרי המידרדר בלבנון. האיחוד האירופי מתח הערב ביקורת על ישראל ודרש ממנה להבטיח את ביטחונם של עובדי הסיוע הפועלים בלבנון. "הפצצת הכבישים המחברים בין סוריה ללבנון מערימה קשיים רבים על העברת הסיוע ההומניטרי", אמר נציב האיחוד לסיוע הומניטרי, לואי מישל. "עלינו להבטיח את ביטחונם של אנשינו על הקרקע אם ברצוננו להמשיך ולהעביר סיוע בהצלחה".

 

גורמים באיחוד הבהירו עם זאת, שלא התקבלה כל החלטה להשעות את אספקת הסיוע בעקבות הירי המתמשך. נציבת החוץ של האיחוד האירופי, בניטה פררו ולדנר, דיברה על חיוניות העברת העזרה לאזרחים שנעקרו מבתיהם. "פגיעה באלו שלא עשו דבר כדי לפגוע באחרים אינה מועילה לאף אחד. על שני הצדדים מוטלת אחריות להבטיח שמסדרונות העברת הסיוע יישארו פתוחים ובטוחים".


פורסם לראשונה 04/08/2006 20:00

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לבנון מופצצת
צילום: איי פי
בניטה פררו ולדנר
צילום: סבסטיאן שיינר
מומלצים