שתף קטע נבחר

גביע הטוטו: הרצליה והכח ר"ג נפרדו בתיקו 2:2

שתי העולות החדשות פתחו את העונה עם חלוקת נקודות צודקת. תקווה העלה את האורחים ליתרון אבל איסיאקו הישווה סמוך להפסקה. בוקסנבוים השלים מהפך בפנדל בדקה ה-68, ליברמן הישווה גם כן בפנדל (87). עטר: "צריך עוד להתחזק". מלמיליאן: "היינו טובים יותר"

מכבי הרצליה והכח עמידר רמת גן עלו בצוותא מהליגה הלאומית, אולם זה לא הפחית מההתרגשות של שתיהן לקראת המפגש ביניהן בגביע הטוטו - הפעם כקבוצות ליגת העל מן המניין. שחקני שתי העולות החדשות היו רעבים ונחושים להוכיח שהם נמצאים במקום הנכון והציגו משחק התקפי ואטרקטיבי שהסתיים בחלוקת נקודות צודקת - 2:2.

 

שחקני הרכש של שתי הקבוצות היו בעיקר אלה שהיו גם מעורבים בארבעת השערים. אבי תקווה כבש את הראשון של הכח ואילו שוקי נגח הוכשל ברחבה בדרך לשער השני של הסגולים. בהרצליה היה זה עומר בוקסנבוים, אקס הפועל פתח תקווה, שכבש לזכות הקבוצה מהשרון.


ניר רחמין. בכורה בשער הכח עמידר ר"ג (צילום: אלי אלגרט)

 

מהלך המשחק

 

הקבוצה הביתית היתה זו שפתחה טוב יותר את המשחק ושחקן הרכש שלה, עומר בוקסנבוים, היה זה שהחמיץ פעמיים ממצבים קורצים. בדקה ה-21 שלח הקשר בעיטה חזקה, שחלפה סמוך לקורה של ניר רחמין. שש דקות חלפו ובוקסנבוים נגח מחמישה מטרים מעל המשקוף.

 

דווקא הכח עמידר רמת גן היתה זו שעלתה ראשונה על לוח התוצאות, בניגוד למהלך המשחק. מור גולן מסר כדור נהדר לאבי תקווה, ששלח טיל מ-20 מטר לחיבורים, 0:1 להכח עמידר רמת גן.

 

שניות לפני השריקה להפסקה הצליחה הרצליה להשוות, גם כן בשער מרהיב. מבצע אישי של איליאסו איסיאקו הסתיים עם בעיטה מתוך הרחבה לחיבורי הקורות של ניר רחמין, 1:1.


ראובן עטר. מהפך שלא הספיק מול הכח (צילום: טל שחר)

 

22 דקות בתוך המחצית השנייה היתה קרובה הכח לעלות ליתרון. כפיר אדרי מסר כדור עומק לסביטי ליפניה, שבעט חזק, כדור שנעצר רק במשקוף. דקה חלפה, איסיאקו פרץ לרחבה והוכשל על ידי שוקי נגר. עומר בוקסנבוים לא נכשל וקבע מהפך, 1:2 למכבי הרצליה.

 

בעשר הדקות הבאות היה יכול תקווה לכבוש פעמיים, אולם שאול סמדג'ה גילה יכולת שיא בין הקורות של הרצליה. בדקה ה-87 הלחץ של הכח השתלם, חיים מלכה הכשיל את שוקי נגר ברחבה ודודי ליברמן בעט מדויק את פנדל, 2:2.

 

מלמיליאן: "היינו צריכים לנצח 2:5"

 

מאמן הכח עמידר רמת גן, אורי מלמיליאן, אמר בסיום: "במחצית הראשונה הרצליה היתה טובה יותר, אבל לא הגיעו למצבים. בחצי השני אנחנו היינו הרבה יותר טובים מהרצליה, הנענו את הכדור, הגענו למצבים והחמצנו. אני מרוצה מהמחצית השנייה, אבל יש עוד מה לשפר. ראינו דברים טובים לצד דברים לא טובים, אבל בסך הכל זה בסדר. זה היה משחק שהיה צריך להיגמר 2:5 או 3:5 לטובתנו. אנחנו מוכנים לליגה כמו כל הקבוצות ואני מאמין בשחקנים".


מלמיליאן. "הכח מוכנה לליגת העל" (צילום: אלי אלגרט)

 

קשר הכח אבי תקווה: "הייתי צריך להבקיע עוד שני שערים וזה חשוב לנצל הזדמנויות, אבל מי שלא מגיע למצבים - לא מבקיע. במחצית השנייה היינו טובים, לא התחלנו טוב את המשחק וזה חשוב שלא ספגנו ב-25 הדקות הראשונות. כולנו ניתן השנה כתף ואלו שיש להם ניסיון ישתדלו לתרום ממנו ונקווה שנצליח".

 

מאמן מכבי הרצליה, ראובן עטר: "הייתי מרוצה מהרבה דברים ויש כאלה שטעונים שיפור. היתה מוטיבציה גבוהה, אבל התוצאה מאכזבת. צריך עוד להתחזק, בעיקר בהתקפה".

 

עומר בוקסנבוים: "חבל על הגול שספגנו בסוף, גביע הטוטו זה הכנה לליגה ואנחנו רק נשתפר עם הזמן. אני שמח שהיה משחק טוב, אנחנו במצב גופני מצוין. היה חשוב להיראות טוב היום כי זה משחק רשמי ראשון. אנחנו מתרגלים לראובן עטר וטוב שאם כבר היו חילופי מאמנים, זה נעשה לפני מחנה האימונים ומאפשר לנו להתרגל אליו טוב יותר".

 

הרכבים

 

מכבי הרצליה: שאול סמדג'ה; איתן עזריה, חיים מלכה, שי מימון, אייל טרטצקי; דייהו דייויס (חי בן לולו, 77), עומר בוקסנבוים, איליאסו איסיאקו (שלומי טולדו, 70), כפיר אדרי, למי יאקיני (שי ביטון, 79); פפי קימוטי.

 

הכח עמידר ר"ג: ניר רחמין; ליאור ראובן, אדריאן גמאן, סביטי ליפניה, שוקי נגר; יוסי רוזן, איתי סלע (דודי ליברמן, 46), דן רומן (יובל בלאיש, 60), אבי תקווה; מור גולן (עידן ביטון, 78), זולטן פולופ (שלומי אדרי, 46).


פורסם לראשונה 05/08/2006 17:55

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: תומר גנור
יאקיני. ימשיך להיבחן
צילום: תומר גנור
מומלצים