שתף קטע נבחר

ניצחון בכורה לבאטון

בקרב המותח שנערך בהונגריה בין פרארי לרנו, לאחר מקצי אימון ודירוג עמוסי אירועים ומירוץ הפכפך, ניצחו דווקא ג'נסן באטון והונדה. הקרב הגדול ידחה למירוץ הבא

זה חייב היה להיות הקרב הגדול של העונה. מיכאל שומאכר עם הפרארי שקיבלה חיים חדשים, מול פרננדו אלונסו ברנו שמקרטעת לאחרונה. האלוף הוותיק והמנוסה במכונית המהירה ביותר היום על המסלול, מול האלוף הצעיר שנלחץ רק לעיתים רחוקות. פער של 11 נקודות בלבד באליפות הנהגים שאך לפני מספר מירוצים נראתה סגורה, פער קטן באליפות יצרנים שנראתה כהולכת שוב לכיוון רנו.


ג'נסן באטון - ניצחון בכורה מתוק עבור הונדה (צילום: רויטרס)

 

ומה קיבלנו? כאוס מוחלט. אלוף עולם צעיר שמתקשה לעמוד בלחץ ומנהל במהלך מקצי האימון מלחמות מיותרות על המסלול, ונענש על כך בתוספת שתי שניות לזמנים שיקבע - מה שמעניק יתרון עצום לשומאכר. נסגר הפער? ממש לא, כי אז מגיע הגרמני המנוסה ובטעות מאד בלתי אופיינית עוקף תחת דגל אדום ומקבל אף הוא עונש מסרס דומה. קימי רייקונן במקלארן ששבה לחיים מזנק ראשון, פיליפה מאסה מזנק שני עם הפרארי. שומאכר? מזנק 11. אלונסו? מזנק 15, במסלול שאפשרויות העקיפה בו נדירות. לא מספיק בלגאן? או קיי, אז נוסיף גשם כבד למשוואה.

 

רייקונן זינק ראשון והיטב, בזמן שצמד הטוענים לכתר מתקדמים באופן סנסציוני עם הזינוק. המירוץ נכנס אמנם לקצב רגוע יחסית, אך אלונסו החל לטפס, לעקוף כאילו אין מחר ולבסוף אף הגיע למקום הראשון, לפני שנכנס לרחבת הטיפולים. שומאכר הסתבך בתאונה בעייתית עם ג'נקרלו פיסיקלה ברנו השנייה, והדרדר למקום השמיני. רייקונן שעשוי היה לחזור להובלה טעה, פגע מאחור בליוצי ונאלץ לפרוש.

 

אז בכל זאת המירוץ של רנו? לא בדיוק. תקלה במכונית לאחר החלפת הצמיגים הביאה לפרישתו של אלונסו, והגישה את האפשרות לסגירת הפער לפתחו של שומאכר. חיוכים בפרארי? לא לזמן רב. הנהג הגרמני הגיע אמנם למקום השני, אחרי שבראש התבסס ג'נסן באטון (זינק 14 לאחר הזמן הרביעי בטיבו) עם ההונדה המהירה, אך אז הגיעו הצרות. ההחלטה להישאר על צמיגי ביניים במסלול המתייבש, פגעה מיידית בזמני ההקפה. פדרו דה לה רוסה במקלארן השנייה התקדם בעקביות ולבסוף עקף את שומאכר. ניק היידפלד עשה זאת מייד אחריו, ואז פרש נהג הפרארי.

 

פרישה זו העניקה את המקום הרביעי לרובנס בריקלו, שהשלים מירוץ נדיר עבור הונדה. חמישי סיים דייויד קולטרד, לפני רלף שומאכר, רוברט קוביקה הפולני במירוץ בכורה עבור ב.מ.וו (ראו עדכון בהמשך) ופיליפה מאסה. את קו הסיום חצה ראשון ג'נסן באטון, כשהוא רושם לעצמו ניצחון בכורה בפורמולה 1.

 

רנו ופרארי? הסטאטוס קוו נשמר, ואלה חדשות טובות עבור רנו. עם זאת, נראה כי במהלך שלושה שבועות עד המירוץ הבא בטורקיה, שתי הקבוצות ינסו ככל יכולתן ליצור יתרון כלשהו. זה רק מבטיח קרב חריף עוד יותר. מצוין.

 

גרנד פרי הונגריה - התוצאות

1. ג'נסן באטון, הונדה - 10 נקודות

2. פדרו דה לה רוסה, מקלארן-מרצדס - 8 נקודות

3. ניק היידפלד, סאובר-ב.מ.וו - 6 נקודות

4. רובנס בריקלו, הונדה - 5 נקודות

5. דייויד קולטרד, רד-בול - 4 נקודות

6. רלף שומאכר, טויוטה - 3 נקודות

7. פיליפה מאסה, פרארי - 2 נקודות

8. מיכאל שומאכר, פרארי - נקודה אחת


פרננדו אלונסו. השטויות במקצי האימון היו רק הכנה לכישלון במירוץ עצמו (צילום: רויטרס)

 

דירוג נהגים 

1. פרננדו אלונסו, רנו - 100 נקודות

2. מיכאל שומאכר, פרארי - 90 נקודות

3. פיליפה מאסה, פרארי - 53 נקודות

4. ג'נקרלו פיסיקלה, רנו - 49 נקודות

-. קימי רייקונן, מקלארן-מרצדס - 49 נקודות

6. ג'נסן באטון, הונדה - 31 נקודות

 

דירוג יצרנים

1. רנו - 149 נקודות

2. פרארי - 142 נקודות

3. מקלארן - 85 נקודות

4. הונדה - 52 נקודות

5. סאובר-ב.מ.וו - 26 נקודות

-. טויוטה - 26 נקודות

 

עדכון: עקב פסילת רוברט קוביקה, נהג סאובר-ב.מ.וו, דורג מיכאל שומאכר (פרארי) במקום השמיני, למרות שפרש. זאת, משום שבזמן פרישתו השלים מספר הקפות מספק לכניסה לדירוג. בכך עלה גם פיליפה מאסה (פרארי) למקום השביעי. כתוצאה מכך עודכנו טבלאות התוצאות בכתבה זו.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
שומאכר. בחוץ
צילום: איי פי
רייקונן. בחוץ
צילום: איי פי
אלונסו. בחוץ
צילום: איי פי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים