שתף קטע נבחר

סניורה מקבל את ההסכם ומשבח את חיזבאללה

ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, הגיב הערב לראשונה להחלטת מועצת הביטחון ואמר שהיא משרתת את האינטרסים של ארצו. הוא שיבח את מחבלי חיזבאללה: "עמידת לוחמי ההתנגדות בשטח היתה חשובה"

בהתבטאות ראשונה מסוגה, אמר הערב (שבת) ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, שהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם משרתת את האינטרסים של ארצו, "ההחלטה מוכיחה שכל העולם ניצב לצד לבנון". סניורה שיבח את חיזבאללה, "עמידת לוחמי ההתנגדות בשטח היתה חשובה, כמו גם עמידתם ואחדותם של האזרחים".

 

לדברי ראש ממשלת לבנון, "ההחלטה היא ניצחון לדיפלומטיה הלבנונית, ביחס לטיוטה הקודמת שהוצגה לפנינו לפני ההחלטה הזו". ממשלת לבנון אמורה להתכנס הערב ולקבל את החלטת מועצת הביטחון.

 

ההצעה, שאותה ניסחו ארצות הברית וצרפת, כוללת שיגור של עד 15 אלף פקחי או"ם לשמירת השלום בדרום לבנון - כחלק מכוח יוניפי"ל - במקביל לנסיגה ישראלית מדורגת משם. הפקחים, להם תינתן סמכות להפעיל נשק, אמורים לערוב ל"הפסקה מוחלטת של פעולות האיבה" ולסייע לצבא לבנון להשתלט על השטח. 

 

כפשרה בין הדרישה הישראלית לכוח רב-לאומי עם סמכויות אכיפה לפי פרק 7 המחייב באמנת האו"ם, לבין ההצעה להזכיר את פרק 6 - הוחלט שלא להזכיר אף אחד מהם. נציג לבנון באו"ם, טארק מיטרי, אמש אמש שיש להמשיך ולפתור את בעיית חוות שבעא. "אנחנו נתכנס מחר בדחיפות ונצביע על החלטת מועצת הביטחון. חיוני שמועצת הביטחון תפעל במהירות כדי להפסיק את המתקפה של ישראל בלבנון".

 

בלשכת ראש הממשלה בירושלים קיבלו בסיפוק את ההחלטה, שקיבלה את רוב התנאים וההסתייגויות שתבעה ישראל. בלשכה מעריכים כי הפסקת האש תיכנס לתוקפה מחר או מחרתיים, לאחר שהממשלה תאשר את החלטת מועצת הביטחון בישיבתה ביום ראשון.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
פואד סניורה
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס
שבחים לנסראללה
צילום: רויטרס
מומלצים