שתף קטע נבחר

עיתונאי סורי: אנחנו יכולים לנצח אתכם

איך מפרשים בסוריה את נאום אסד? לוחמני? מתון? "סוריה הולכת אחרי המודל של חיזבאללה, והיא נחושה לשחרר את הגולן. אם לא יהיו התפתחויות מדיניות בנושא בקרוב מאוד - אסד יפעל בכוח הזרוע". כך אומר ל-ynet פרשן סורי בכיר

נשיא סוריה בשאר אסד, שיגר היום (ב') מסר לעולם ובעיקר לארצות הברית שסוריה מוכנה לכל התסריטים האפשריים של השלום והחזרת הגולן. "ניתן לשחרר את הגולן בדרכי שלום, למרות שהנשיא אסד הבהיר כי תהליך השלום מת, אם לא - נשחררו במלחמה, אם זה רצון האמריקנים", אומר ל-ynet פרשן סורי בכיר. 

 

לדברי הפרשן, אסד שידר מסר למצרים, סעודיה וירדן שאם בסופו של דבר ייאלץ לפתוח במלחמה נגד ישראל, הוא לא מצפה מהם לדבר, פרט לכך שלא יהיו נגדו.

 

בנאומו הבהיר אסד, לדברי העיתונאי, שסוריה אינה מוכנה לפטרוניות של המדינות הערביות האחרות. "הנאום היום, לאחר ניצחון חיזבאללה ולאחר שהעולם הערבי קלט שישראל ניתנת לתבוסה, מחזק בסוריה את התחושה שאם אחינו הלבנונים הצליחו להביס את הצבא הישראלי, גם הם יכולים לשחרר את הגולן בכוח הזרוע.

 

"צריך לזכור שגם הסורים, לאחר תום מלחמת יום הכיפורים ניהלו מלחמת גרילה במשך 100 ימים ואילצו את ישראל לסגת מ-100 קילומטרים בגולן. יש להם כבר ניסיון בזה, ואם תוך חודשים ספורים לא תיווצר אפשרות לפריצת דרך מדינית - פניהם יהיו לשחרור הגולן בכוח. אמנם זה אומר שסוריה תפעל בשיטת הגרילה אך גם עם הצבא הסורי הסדיר שיגן ויתקוף. אסד מוכן לספוג אבידות קשות, בגלל שהוא בטוח שגם ישראל תיפגע באופן קשה ביותר", אמר הפרשן.

 

לדבריו, הרחוב הסורי כבר מוכן לתסריט הזה. "הנשיא לא מעוניין בהסכמי השלום שעשו המדינות הערביות, מבחינתו הם הסכמי כניעה. אם לא תהיה תזוזה מדינית בקרוב - הוא יתקוף. צריך לזכור שהסורים הם שהובילו את החשיבה הלאומית הערבית ואין ספק שהם יכולים לנצח לא פחות מחיזבאללה, אם לא יותר".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
אסד. הרחוב הסורי כבר מוכן למלחמה
צילום: רויטרס
מומלצים