שתף קטע נבחר

גבול הנאמנות

כשמצביעים מריעים לנסראללה (ורצים לביטוח לאומי), אין פלא שנבחריהם לא חותמים על עצומה לשחרור החטופים

אינני מופתע מסירובם של חברי הכנסת הערבים לחתום על מכתבה של יו"ר הכנסת, דליה איציק, הקורא לראשי פרלמנטים ברחבי העולם לפעול בכל כוחם על מנת להביא אות חיים מהחיילים החטופים. זהו סימפטום של חוסר האונים של מדינת ישראל, מערכת המשפט ואף בית המחוקקים אל מול חתירה תחת אושיות המדינה היהודית-דמוקרטית, המתבצעת בחסות הדמוקרטיה והתרבות הפוליטית הליברלית שלנו.

 

במדינת ישראל קיים פלח אוכלוסיה משמעותי, שהגדרת הזהות העצמית שלו נגזרת מהשאיפה להביא לחורבן מדינת ישראל. קבוצה זו השכילה להפנות את ערכי הדמוקרטיה נגד עצמה, כמעין מנגנון השמדה עצמית. חבריה מקבלים עליהם את אזרחותה, אך נאמנותם נתונה לעם אחר. הם תומכים בחיזבאללה ובחמאס, אך מוכנים לקבל טיפול רפואי ותשלומי ביטוח לאומי מהמדינה כשהם נפגעים מהתקפות ארגוני טרור אלו עצמם. הם משתתפים בבחירות, אך מכניסים לכנסת חברים שתפקידם לחתור תחתיה.

 

נבחרי הציבור הערבי הם לא שורש הבעיה, אלא חלון הראווה שלה. שורש הבעיה הוא אותו אבא ששני ילדיו נהרגו מפגיעת קטיושה בנצרת, אך מאשים את ממשלת ישראל ומכנה את נסראללה "מנהיג דגול", ו"אח יקר", ולאחר מכן ניגש לביטוח לאומי לקבלת פיצויים כנפגע פעולת איבה.

 

זכותה של המדינה להגן על עצמה ועל צביונה היהודי-דמוקרטי. הצעת חוק שהנחתי על שולחן הכנסת מיד לאחר הבחירות דורשת שכל אזרח, במעמד קבלת תעודת הזהות, יצהיר נאמנות למדינה כמדינה יהודית ודמוקרטית, להמנון, לדגל ולעקרונות מגילת העצמאות, וכן יתחייב לשרות לאומי - צבאי או אלטרנטיבי. מי שיסרב להצהרה זו, מוזמן להיות תושב קבע בעל זכויות מלאות, למעט הזכות לבחור ולהיבחר.

 

לעניין חברי הכנסת, קיים פער כפול - הן בחקיקה והן באכיפת החוק הקיים. על-פי חוק יסוד: הכנסת, מועמד לכנסת אשר במטרותיו או במעשיו יש: (א) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, (ב) גזענות, או (ג) תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, יהיה מנוע מלרוץ לכנסת. חרף ניסיונות חוזרים ונשנים, ועדת הבחירות המרכזית מעולם לא פסלה רשימה או מועמד על בסיס סעיפים א' או ג'.

 

חמור מכך, לא קיים בספר החוקים סעיף האוסר פעולות אלו מצד חבר כנסת מכהן. הצעת חוק שניה שהוגשה על-ידי סיעת ישראל ביתנו במושב האחרון של הכנסת אמורה לתת מענה לבעיה זו, ועל-פיה ח"כ העובר על סעיפים אלו - תופסק כהונתו לאלתר. העברת החוק בכנסת במושב הקרוב, תאפשר (לדוגמה) את זריקתו מהמשכן של ח"כ ואסל טהא, אשר "המליץ" בצ'ט איסלאמי באינטרנט, לאחר החטיפה בכרם שלום, להעדיף את אופציית החטיפות על פני הרג אזרחים שכן "האופציה הזו משפיעה יותר ".

 

יחסי מדינת ישראל ומיעוטיה עומדים היום על פרשת דרכים. על הציבור הערבי להחליט למי נתונה נאמנותו: לאלו אשר מוכנים לחיות במדינת היהודים כמיעוט נאמן, בעל זכויות וחובות מלאות, אני אומר: אהלן וסהלן. לאלו אשר קשרו גורלם עם העם הפלסטיני, אני אומר שאולי המדינה הזאת קטנה מדי לשנינו.

 

ח"כ אביגדור ליברמן, יו"ר ישראל ביתנו

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים