שתף קטע נבחר

בוש: יידרש זמן עד שיבינו שחיזבאללה הפסיד

הנשיא האמריקני הבהיר כי גם הוא היה נוהג כמו אנשי חיזבאללה: "גם אני במקומם הייתי מכריז על נצחון. אבל אחר כך תגיע המציאות המפוכחת. הם הרסו את לבנון וזוהי המציאות". הוא הביע תקווה כי צרפת תשלח יותר חיילים לכוח הרב לאומי בלבנון

"לאנשי לבנון ולקהילה הבינלאומית יידרש זמן כדי לראות את המלחמה בלבנון כהפסד לחיזבאללה". כך אמר הערב (יום ו') נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש. 

 

בצאתו מפגישה עם יועצו הכלכלי בקמפ-דייויד אמר בוש לכתבים: "כמובן שהתגובה הראשונית של חיזבאללה ותומכיו היא להכריז על ניצחון. אני מניח שהייתי עושה אותו הדבר אילו הייתי במקומם". לדבריו, "לעיתים לאנשים נדרש זמן כדי להבין איזה כוח יוצר יציבות ואיזה לא. חיזבאללה הוא גורם של אי יציבות", הדגיש הנשיא. 

 

בוש התייחס לכך שהתהליך הדיפלומטי אורך זמן. "דיפלומטיה דורשת זמן. נמשיך לעבוד עם ידידינו כיון שזה הזמן לטפל בשורש הבעיה - החיזבאללה שמתפקד כמדינה בתוך מדינה. המדינות צריכות לבצע את מה שהצביעו עליו במועצת הבטחון – הקמת כוח חזק שיעזור לצבא לבנון".

 

על החיזבאללה אמר הנשיא: "גם אני במקומם הייתי מכריז על נצחון. אבל אחר כך תגיע המציאות המפוכחת. הם הרסו את לבנון וזוהי המציאות. הם ימצאו עצמם מוקפים בצבא לבנון, שיקבל עזרה של האו"ם".

 

נשיא ארה"ב שב והזכיר, כי "החיזבאללה הוא שגרם למשבר. הוא חטף חיילים וירה רקטות לעבר ישראל, פעולה שממשלת לבנון לא תמכה בה".  

  

בוש הביע תקווה שצרפת תשגר כוח גדול יותר של חיילים מזה המתוכנן לכוח הרב לאומי בלבנון. "צרפת הבטיחה לשלוח חיילים, ואנחנו מקווים שהיא תשלח עוד. מגיעים כל מיני איתותים מצרפת. אנחנו עובדים יחד אתם בניסיון לפתור זאת. לצרפת יש חלק גדול בעתיד של לבנון".

 

בשיחתו עם הכתבים התייחס בוש גם לצפון קוריאה. בעקבות הידיעות כי המדינה מתכוננת לניסוי בפצצה גרעינית, הזהיר בוש מפני הסכנה הטמונה בכך. "כל ניסוי שכזה יהווה תזכורת לגודל האיום שמדינה זו מהווה כלפי העולם. אנו מצפים מהמדינות שיושבות לצידנו לפעול באופן כזה שיעזור להסיר את האיום הזה".

 

גם באו"ם מאוכזבים מהצעת צרפת

באו"ם הביעו היום אופטימיות זהירה ביחס לאפשרות של לשיחת כוח ראשוני, בן 3,500 חיילים, לדרום לבנון בתוך שבועיים. סגן מזכ"ל האו"ם, מארק בראון, הזהיר כי עיכוב בהגעת הכוח עלול לסכן את הפסקת האש.

 

בראון אמר כי יש צורך בעבודה רבה בימים הקרובים כדי לעמוד ביעד של שליחת חיילים בתוך שבועיים. בניית הכוח נתקלת בינתיים בבעיות – רשת BBC מדווחת כי ההצעות שהתקבלו עד כה לא מאפשרות בניית כוח בתמהיל הנכון מבחינת מספר חיילים ויכולות צבאיות. בנוסף, מספר מדינות קראו לאו"ם להגדיר את אופי הכוח והמשימה באופן יותר ברור.

 

צרפת, שלקחה על עצמה להוביל את הכוח, אמרה כי תשלח לאזור רק 200 חיילים נוספים, הרבה פחות מהמצופה. גורמים באו"ם אומרים כי ציפו להשתתפות אירופית גדולה יותר בכוח וכי התאכזבו מהצעתה של צרפת.

 

שרת ההגנה של צרפת, מישל אליו -מרי, הגנה על ההחלטה: "אתה לא יכול לשלוח אנשים ולהגיד להם: תראו מה קורה שם אבל אין לכם אפשרות להגן על עצמכם או לירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
בוש. נדרש זמן
צילום: רויטרס
צילום: איי אף פי
לבנון. להקים כוח חזק
צילום: איי אף פי
צילום: איי פי
חיזבאללה. הכריזו על ניצחון
צילום: איי פי
מומלצים