שתף קטע נבחר

פלסטיני נעצר בחשד לרצח המתנדב האיטלקי

השב"כ עצר פלסטיני המקורב לג'יהאד האסלאמי בחשד שרצח לפני כשבוע בירושלים את פעיל השלום האיטלקי, אנג'לו פרמרטינו. החשוד הודה במעשה ואף שיחזר אותו. אביו של הקורבן: "אנג'לו היה קורבן המלחמה. איני חש שנאה"

שירות הביטחון הכללי עצר פלסטיני, תושב קבטיה שבאזור ג'נין, בחשד שרצח לפני כשבוע את פעיל השלום האיטלקי, אנג'לו פרמרטינו, בעיר העתיקה בירושלים. אתמול (שבת) הותר לפרסום כי אשרף חנאישה, בן 24 המקורב לארגון הג'יהאד האסלאמי, הודה ברצח ואף שיחזר אותו.

 

אנג'לו פרמרטינו, בן 24, הגיע לישראל בראשית החודש כמתנדב מטעם ארגון לקידום זכויות אדם ופעל להקמת מחנה קיץ לילדים פלסטינים בעיר העתיקה בירושלים. הוא נדקר למוות יומיים לפני שהיה אמור לשוב לארצו.

 

על-פי החשד, חנאישה דקר את המתנדב האיטלקי בשוגג, ולמעשה התכוון לפגוע ביהודי. הוא נמלט כשהוא משאיר אחריו את הסכין בזירת האירוע, ברחוב סולטן סולימן, סמוך לשער הפרחים.

 

אביו של פרמרטינו, מיכאלאנג'לו, אמר בתגובה כי אינו חש שנאה כלפי האיש שרצח את בנו, כך דיווח אתר האינטרנט של העיתון האיטלקי "קוריירה דלה סרה". לדבריו, "אנג'לו עסק בקידום השלום. המסר שהוא ביקש להעביר גדול יותר מכל דבר אחר".

 

מיכאלאנג'לו פרמרטינו הוסיף כי "הנסיבות מאשרות שאנג'לו היה קורבן של המלחמה, של חוסר הצדק בעולם. כאשר מדובר במצב של מתיחות, חוסר ההיגיון שולט. איני חש שנאה מפני שהמחשבה של אנג'לו, האידיאלים שתמיד הניעו אותו, לבטח לא היו של שנאה או נקמה".

   

במכתב ששלח אנג'לו פרמרטינו לפני כמה חודשים לעיתון מקומי ביטא הצעיר את השקפת עולמו: "עלינו להכיר בכך שמצב של היעדר אלימות הוא מותרות בחלקים רבים של העולם, אך אנו לא מבקשים להימנע מפעולות הגנה לגיטימיות. מעולם לא חלמתי לגנות את ההתנגדות, את דם הווייטנאמים, דם העמים שהיו תחת כיבוש קולוניאלי או את דמם של הצעירים הפלסטינים מהאינתיפאדה הראשונה".

 

בהכנת הידיעה השתתף ניר מגל
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
זירת הפיגוע
צילום: איי פי
צילום: איי פי
בא מאיטליה, נרצח בירושלים
צילום: איי פי
מומלצים