שתף קטע נבחר

קליפורניה: שכר המינימום יועלה ב-1.25 דולר

יעמוד בתוך שנה וחצי על 8 דולר בשעה - שכר המינימום הגבוה ביותר בארה"ב. שכר המינימום הפדרלי בארה"ב עומד כיום על 5.15 דולר בשעה, השכר הנמוך ביותר ב-50 השנים האחרונות

 

מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר, ומחוקקי מדינת קליפורניה הגיעו לפשרה לפיה יועלה שכר המינימום במדינה ב-1.25 דולר במשך שנה וחצי, ל-8 דולר בשעה. כך מסרו עוזרים פרלמנטריים. מדובר בשכר המינימום הגבוה ביותר בארה"ב.

 

ההעלאה תתבצע בשני שלבים - העלאה של 75 סנט בינואר הקרוב, והעלאה של 50 סנט בינואר 2008.

 

מדובר בשכר מינימום שיהיה גבוה ב-25 סנט מהצעתו המקורית של שוורצנגר, שניצל את זכות הווטו שלו כמושל בהצבעות קודמות על החוק. העוזרים הפרלמנטריים מסרו כי בתמורה ויתרו הדמוקרטים על הדרישה לעדכון אוטומטי של השכר כלפי מעלה בהתאם לאינפלציה.

 

שוורצנגר הרפובליקני אמר כי הכלכלה במדינה התאוששה, וחברות יכולות להרשות לעצמן לשלם יותר לעובדים בשכר מינימום. "תמיד אמרתי שכשהכלכלה מוכנה לכך, צריך לגמול למשפחות העובדות של קליפורניה על מאמציהן באמצעות העלאת שכר המינימום", אמר. 

 

קבוצות עסקיות ואיגודי העובדים לא היו מרוצים מההסכם, שיכול לקבל את אישור בית המחוקקים של המדינה, בה לדמוקרטים יש רוב.

 

הדמוקרטים בסנאט עשו שריר

לפני כשלושה שבועות מנעו הדמוקרטים בסנאט את העברת את חוק שכר המינימום שהגישו הרפובליקנים, שכלל גם הקלות משמעותיות במס הירושה. שני הצדדים טענו לניצחון במערכה הפוליטית לקראת הבחירות שיתקיימו בסוף השנה, אך יותר מ-5 מיליון עובדים בשכר מינימום בארה"ב נותרו ללא מענה.

 

שכר המינימום הפדרלי בארה"ב עומד כיום על 5.15 דולר בשעה, השכר הנמוך ביותר ב-50 השנים האחרונות (לאחר התאמה לאינפלציה). הדמוקרטים מנסים כבר שנים להעלות אותו, ונכשלים לנוכח התנגדות הרפובליקנים. הצעת החוק החדשה ביקשה להעלות את שכר המינימום ל-7.25 דולר בשעה עד 2010.

 

הפעם האחרונה שבה הועלה שכר המינימום בארה"ב היתה ב-1996. כיום, אדם שעובד 40 שעות או יותר בשבוע תמורת שכר מינימום מרוויח 10,700 דולר בשנה, מתחת לקו העוני עבור אנשים עובדים עם משפחות.

 

אך הצעת החוק, שעברה בקונגרס בשבוע שעבר , הוצמדה להצעה לקיצוץ במסי הירושה, שממנו יהנו רק 7,500 המשפחות העשירות ביותר בארה"ב. הדמוקרטים

 

בסנאט טוענים כי זהו מחיר גבוה מדי לשלם. לדבריהם, עלות הקיצוץ במסי הירושה מגיע ל-268 מיליארד דולר ב-10 שנים, והוא יותר ממה שהמדינה יכולה להרשות לעצמה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
מושל קליפורניה, ארנולד שוורצנגר
צילום: איי פי
מומלצים