שתף קטע נבחר

משה קצב: נעשה בי לינץ' ציבורי

בראיון ראשון מאז תחילת החקירה, שישודר בשבת ברשת ב', מדגיש הנשיא משה קצב כי הוא חף מכל אשמה ומותח ביקורת על אלו הקוראים לו להשעות את עצמו: "לא יעלה על הדעת שהרשות המחוקקת תובעת לחרוץ משפט לפני דין". על חברת הכנסת שלי יחימוביץ', שחשפה את עדותה של א' בפניה: "היא מנסה למלא את תפקידם של אהרון ברק, מני מזוז ומשה קראדי"

לאחר יומיים של חקירה ממושכת, ישמיע מחר (שבת) נשיא המדינה, משה קצב, דברים ראשונים בנוגע לפרשת ההטרדה המינית ומתן החנינות תמורת תשלום. בראיון מיוחד שישודר במלואו בתוכנית "יומן השבוע" ברשת ב' של "קול ישראל", מבהיר קצב כי הוא חף מכל אשמה ומדגיש כי "לא יעלה על הדעת שהרשות המחוקקת תובעת לחרוץ משפט לפני דין".

 

הנשיא הלין על כך שחברי כנסת תובעים ממנו להשעות את עצמו מתפקידו, עוד לפני שהסתיימה החקירה בעניינו. הנשיא אמר גם כי הוא חש שנעשה לו לינץ' ציבורי ללא משפט, הביע פליאה על שהחקירה בעניינו התחילה רק שלשום והדגיש כי עד היום לא הוגשה כל תלונה נגדו.

 

קצב התייחס בהרחבה לעדותה של המתלוננת א', כפי שסיפרה לחברת הכנסת שלי יחימוביץ', ולעובדה שהאחרונה בחרה לעשות להם פומבי. לדבריו, יחימוביץ' שמה עצמה חוקרת ושופטת בעת ובעונה אחת: "מה שהיא עושה, היא פשוט מנסה למלא את תפקידם של אהרון ברק, מני מזוז ומשה קראדי. היא כבר קבעה - הכוהנת הגדולה - השופטת הגדולה, המפכ"לית של המשטרה, היועצת המשפטית של המדינה.

 

"הגברת יחימוביץ' החליטה שמספיק לשמוע גרסה של צד אחד. לא יכול להיות שירשיעו אדם בטרם נשפט. בוודאי לא בטרם חקירה. אם אין לה אמון ברשויות החוק שתביע את ביקורתה על רשויות החוק, אבל אם יש לה אמון מוטב שתמתין עד שרשויות החוק, המשטרה והפרקליטות יסיימו לפחות את החקירה".

 

על האווירה הציבורית סביבו אמר קצב: "תראי את הכותרות. במשך חודש וחצי, שישה שבועות ויותר, יש מדי יום הכפשות, השפלות  ולא מבינים. אף אחד לא קם ואומר: 'רבותי, הבה נמתין עד שהחקירה תסתיים'". על השאלה האם הוא חף מפשע השיב: "בוודאי, בוודאי, בוודאי. כל ההאשמות, כל הטענות - הן מצוצות מהאצבע, זו פשוט עלילת דם. לא היה ולא נברא. הכל שקר וכזב".

 

פורצים נכנסו לדירתה של עו"ד ברשי

בתוך כך סיפרה בצהריים ל-ynet עורכת הדין כינרת ברשי, פרקליטתה של א' - המתלוננת הראשית בפרשת הנשיא - כי בשעת בוקר מוקדמת נכנסו פורצים לדירתה מבלי שהשאירו סימנים כלשהם. מספר חפצים אישיים נלקחו מתיקה האישי של א', המתגוררת בימים אלו בדירתה של ברשי. התיק עצמו נותר בדירה.

 

מיד כאשר גילתה כי תיקה של א' נגנב, הזעיקה ברשי את השוטרים שהגיעו למקום וגבו ממנה עדויות. עורכת הדין ברשי הדגישה כי היא משאירה את החקירה למשטרה ואינה חושדת באיש.

 

אתמול, כאמור, נפגשה המתלוננת א' עם חברת הכנסת יחימוביץ' וסיפרה לה על הדברים שעברה לכאורה בבית הנשיא. "ישבתי ושמעתי במשך כמה שעות עדות מפורטת על לכאורה מסכת של עבירות מין מהטרדה מינית עד לאונס", סיפרה יחימוביץ' ל-ynet. "זו קשת רחבה - החל מהטרדה מינית וכלה באונס תוך שימוש בכוח. על סמך ההתרשמות שלי וניסיון עשיר עם הרבה מאוד נאנסות - העדות שלה מאוד מהימנה".

 

לדברי יחימוביץ', מעדותה של א' עולה חשד למסכת קשה של עבירות פליליות חמורות, "חשוב לי להדגיש באותו הקשר של המודעה שפורסמה בעניין חיבוקים ונישוקים, של מה מותר ומה אסור, כאן אנחנו נמצאים בתחום השחור של עבירה פלילית, ברורה וקשה שדינה מאסר בפועל. מדובר בחשד לאונס באופן חד-משמעי, בנוסף להטרדות".

 

אתמול הסתיים יום חקירתו השני של הנשיא קצב. הנשיא נחקר במשך שעות ארוכות במשכנו בירושלים. ביום ראשון הוא ייצא לחופשה והחקירה, כאמור, תימשך רק בעוד עשרה ימים.  המשטרה פרסמה הודעה רשמית לאחר החקירה בה נכתב, בין היתר, כי "מתוכננות עוד מספר חקירות שיתואמו בהמשך בין צוות החקירה ונשיא המדינה משה קצב". החקירה התמקדה בטענות של המתלוננת א' על קיום יחסי מין בכפייה. הנשיא שב והכחיש בתוקף את הטענות.

 

יושב ראש סיעת האיחוד הלאומי, ח"כ אורי אריאל, התייחס להתפתחויות בפרשת הנשיא ואמר: "העיסוק בעניינו והצגת הדברים כפי שנעשתה עד היום היא שפיכת דמו. נראה כאילו אנשים גמרו אומר לחסל את הנשיא ציבורית. אני קורא לכולנו לנהוג ביושר לחכות להכרעת בית המשפט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עטא עוויסאת
נשיא המדינה, משה קצב
צילום: עטא עוויסאת
צילום: גיל יוחנן
החוקרים בבית הנשיא
צילום: גיל יוחנן
צילום: יואב גלאי
המתלוננת א'. נגנבו חפצים אישיים
צילום: יואב גלאי
מומלצים