שתף קטע נבחר

ישראל: לא נתנגד לטיסות מקאטר לביירות

חברת התעופה הקטארית הודיעה שתחדש את הטיסות היומיות לביירות וממנה חרף המצור האווירי שמטיל צה"ל. גורמים מדיניים בירושלים: לא נתנגד

ישראל הבהירה היום (ב') כי לא תתנגד לנחיתת מטוסים של חברת התעופה הלאומית של קאטר בנמל התעופה של ביירות. אתמול הודיעה החברה כי תחדש את טיסותיה ללבנון חרף המצור הישראלי שמונע נחיתות בשדה.

 

"נחדש את הקו היומי לדוחא וממנה מחר", אמרה אתמול דוברת החברה. כשנשאלה האם החברה קיימה מגעים עם השלטונות הישראליים לפני שהחליטה לחדש את קו הטיסות לביירות אמרה הדוברת: "היינו בקשר עם השלטונות הלבנוניים וקיבלנו מהם אישור לטוס מביירות וחזרה".


מטוס של חברת התעופה הקטארית נוחת בביירות, היום (צילום: איי.פי)

 

הדוברת ציינה שהטיסה של החברה הקטארית תהיה הקו הראשון שמחדש את הפעילות לביירות וממנה מאז תום המלחמה. שר התחבורה של לבנון אמר בתגובה שארצו מברכת כל חברת תעופה שמתעלמת מהמצור הישראלי.

 

גורמים מדיניים בירושלים אמרו היום בתגובה: "אמרו שלא נפעל נגד המהלך הזה". התגובה הבהירה שצה"ל לא ינסה ליירט או להסיט מטוסים מקאטר בבואם, עמוסים בנוסעים, לנמל התעופה הלבנוני.

 

מצור ימי ואווירי

אחד מהצעדים שהפעילה ישראל מראשית המלחמה היה הטלת מצור אווירי וימי על לבנון, בין השאר כדי למנוע העברת נשק לחיזבאללה או בריחה של בכירי הארגון לחו"ל. כל הטיסות המגיעות לביירות, לרבות טיסות של מנהיגים בכירים מהעולם, דורשות אישור מוקדם של צה"ל. 

 

בחודש שעבר איפשרה ישראל למטוסים של חברת "נתיבי אוויר המזרח התיכון" ולחברת התעופה המלכותית הירדנית לטוס לביירות וממנה בתנאי שכל הטיסות יעברו דרך נמל התעופה של עמאן בירדן לצורך בדיקות ביטחוניות.


פורסם לראשונה 03/09/2006 21:40

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
עשן מאחורי מגדל הפיקוח בנמל התעופה של ביירות
צילום: רויטרס
אש בנמל התעופה בביירות בצילום מה-14 ביולי
צילום: רויטרס
מומלצים