שתף קטע נבחר

הערכה: היועץ יאמץ המלצת המבקר על אולמרט

מבקר המדינה הודיע ליועץ המשפטי כי זיהה חשד לפלילים בפרשת המינויים ברשות לעסקים קטנים, וכעת יחליט מזוז האם להורות על פתיחת חקירה. פרופסור עמנואל גרוס, מומחה למשפט, משוכנע: "כשמבקר מעביר ליועץ את החומר שהוא בחן וסקר, זה לא נעשה לצורך 'אקדמי', אלא למטרת פעולה"

המלצתו של מבקר המדינה ליועץ המשפטי לממשלה להורות על פתיחת חקירה פלילית נגד אהוד אולמרט, אינה מחייבת, אך על פי ההערכות תאומץ בשתי ידיים על ידי מני מזוז. היועץ מזוז קיבל אתמול (א') מכתב מהמבקר מיכה לינדנשטראוס ובו חוות דעת חריפה על חלקו של ראש הממשלה בפרשת המינויים הפוליטיים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים.

 

ההחלטה האם לפתוח בחקירה נגד אולמרט נוכח המלצתו של לינדנשטראוס נתונה בידיו של מזוז, אולם העובדה שהמבקר אמר במפורש כי זיהה חשדות לפלילים יחד עם מקרה קודם בהיסטורה הלא-רחוקה, מלמדים כי ככל הנראה יורה למשטרה להתחיל בחקירה. כאשר מבקר המדינה הקודם, אליעזר גולדברג, מצא חשדות לפלילים נגד צחי הנגבי בפרשת המינויים הפוליטיים, נפתחה חקירה בסיומה הוגש כתב אישום נגד האחרון.

 

פרופסור עמנואל גרוס, מומחה למשפט פלילי וחוקתי, סבור גם הוא כי הדרך מהמלצת המבקר לינדנשטראוס אל חקירת המשטרה קצרה.

 

"החומר שמצוי בידי המבקר, לדעתו, מצביע על תשתית ראויה או מספקת שמצדיקה מבחינתו את ההמלצה ליועץ המשפטי לפתוח בהליך של חקירה. הוא הגיע למסקנה שמה שהוא מחזיק מתחת לידיו מהווה תשתית מספקת לכך", אומר פרופסור גרוס.

 

המלצת המבקר מגיעה שבוע לאחר שהוא עצמו פרסם דו"ח מיוחד ובו מתח ביקורת חריפה על אהוד אולמרט, כאשר כיהן בשלוש השנים החולפות כשר התמ"ת מטעם הליכוד. כמו כן מתח ביקורת על מנכ"ל משרד אז והיום, רענן דינור.

 

הדו"ח קבע כי אולמרט ודינור העבירו שורה של מינויים פוליטיים ברשות לעסקים קטנים ובינוניים של חברי מרכז ליכוד, שלא היו ראויים לתפקידים. הממצאים הועברו בין היתר ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז.

 

"כבר כשקראתי את הדו"ח הראשון והבנתי שהוא (המבקר) הורה להעביר את החומר ליועץ המשפטי, היה ברור שההעברה לא היתה תמימה", מסביר פרופסור גרוס. "כשמבקר מעביר ליועץ את החומר שהוא בחן וסקר, הרי ההעברה היא לא לצורך 'אקדמי', אלא לצורך של פעולה".

 

פרופסור גרוס רואה בפרשה הנוכחית חוליה נוספת בשרשרת של הסתבכויות ציבוריות מצד פוליטיקאים ובכירים בצמרת המדינה. "מדובר בתופעה חמורה מאוד ששוכנת למגינת ליבנו, בלב הממשל הישראלי ושל המשרדים הממשלתיים", הוא אומר. הגיע הזמן שנעשה בדק בית. לא מדובר במקרה חד פעמי או מקרי אלא ריבוי של התנהגויות שמצביעות על תופעה מדאיגה ועל שבר באכפתיות של אנשי הממשל והממסד הציבורי".


פורסם לראשונה 03/09/2006 23:20

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
אהוד אולמרט. חקירה גם נגדו?
צילום: איי פי
צילום: צביקה טישלר
פרופסור גרוס. "תופעה חמורה"
צילום: צביקה טישלר
צילום: גיל יוחנן
היועץ מזוז. צפוי להורות על חקירה
צילום: גיל יוחנן
המבקר לינדנשטראוס. חשד לפלילים
צילום: גיל יוחנן
מומלצים