שתף קטע נבחר

האוצר רוצה לבטל את הטבות המס לשחקנים זרים

פרסום ראשון: עד כה ספורטאים זרים בארבע השנים הראשונות לשהותם בארץ שילמו מס בשיעור של 25 אחוז בלבד - משרד האוצר יביא השבוע לדיון בממשלה הצעה לביטול הטבה זו. יו"ר מכבי ראשל"צ, משה קליסקי: "זה לא יפתור את בעיית התקציב, אלא יפגע בספורט". אלי דריקס: "נצטרך ללמוד את ההצעה"

הגזירות הכלכליות שלאחר סיום מלחמת לבנון השנייה יפגעו ככל הנראה גם בספורט הישראלי. משרד האוצר יביא השבוע לדיון בממשלה הצעה לביטול הטבות המס הניתנות לקבוצות ספורט בגין שחקנים זרים, כחלק מחוק ההסדרים לשנת 2007.

 

עד כה ספורטאים זרים היו זכאים במשך ארבע השנים הראשונות לשהותם בישראל לנכות מהכנסתם הוצאות אירוח ודמי שכירות, ועל הכנסתם לאחר ניכויים אלו היה עליהם לשלם מס בשיעור של 25 אחוז בלבד.


שר האוצר, אברהם הירשזון. מצמצם הוצאות (צילום: חיים צח)

 

לטענת האוצר, ההטבה מביאה לפגיעה בספורטאים המקומיים ובעיקר בדור העתיד של הספורט הישראלי ולכן היא מונעת את קידומו של הספורט המקומי. בנוסף אומרים באוצר כי הטבות אלו מעוותות את הקצאות הממשלה לתמיכה בפעילות ספורטיבית בכלל ובתמיכה באגודות ספורט בפרט. 

 

במשרד האוצר אמרו כי ההטבה ניתנה במקור על מנת לעודד את הגעתם של ספורטאים מומחים לארץ, אך מספרם הגדל של הזרים בענפים השונים ואיכותם, שאינה עולה באופן מתמיד, הביאה לכך שההטבה פוגעת דווקא בספורט הישראלי.


גילכריסט, סידני וסניד. קליסקי: הספורט ייפגע (צילום: ראובן שוורץ)

 

בעבר כבר עלו מספר הצעות כאלו, וירדו מהפרק במהירות עקב לחץ של הגורמים החזקים בספורט הישראלי, בהםיו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. חברי כנסת שהיו מזוהים עם הספורט הפעילו אז את כוחם הפרלמנטרי כדי לבטל את ההצעות, בטענה כי ייצוג ישראל בזירה הבינלאומית ייפגע.

 

יו"ר מכבי ראשל"צ: זה יחסל את הכדורסל הישראלי

יו"ר מכבי ראשון לציון, משה קליסקי, הגיב להצעה: "אני לא חושב שזה מה שיפתור את בעית תקציב המדינה. זה יעשה רק דבר אחד - יחסל את הכדורסל הישראלי.

זה פשוט ייצור חוסר עניין כי הקבוצות לא יוכלו להביא שחקנים זרים וישראליים בינוניים יבקשו סכומים גדולים. הכדורסל לא יהיה יותר טוב, מי שייפגע זה יהיה הספורט בישראל בכלל וכמובן הכדורסל בפרט".

 

יו"ר ארגון שחקני הכדורסל, ניר אלון, מסר בתגובה להצעת האוצר: "לנו יש הסכם עם מנהלת הליגה בנושא מיסוי ואנחנו נעמוד בהסכם כל עוד הוא בתוקף".

 

אלי דריקס, מנכ"ל מכבי תל אביב, הגיב: "אני מבין שמדובר בהצעה בלבד בשלב זה. נצטרך ללמוד אותה ולהגיב בהתאם אם הדברים יתפתחו לכדי חוק"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
פבריס פרננדז. יקבל פחות כסף?
צילום: אלי אלגרט
מומלצים