שתף קטע נבחר

פונדקאות לסבית: "עבורנו זו הגשמת חלום"

כך סיפרו בנות הזוג שקיבלו אישור ממשרד הבריאות ליצור ילד משותף. לדברי עורכת הדין שלהן, "בסך הכל יש פתיחות מצד משרדי הממשלה לעניין, גם אם זה עדיין לא נעשה בחקיקה מסודרת"

"אנחנו מאוד מתרגשות, עבורנו זו הגשמת חלום". כך הגיבו בנות הזוג שקיבלו אישור ממשרד הבריאות להוליד ילד משותף. את הדברים מסרה בשמן עורכת הדין נעמה צורף (הלוי) המייצגת אותן, בעקבות הפרסום הבלעדי ב-ynet.

 

משרד הבריאות אישר לזוג להוליד ילד משותף שמקורו בביצית שתילקח מגופה של אחת מבנות הזוג, שתופרה ותושתל ברחמה של בת זוגה. זאת, תוך הכרה בבנות הזוג כ"תא משפחתי". לדברי עו"ד צורף, השתיים לא מתיימרות לייצג את כל הקהילה ההומו-לסבית, "אבל נדמה לי שאין דרישה מצד הקהילה לתנאים מיוחדים או להתייחסות מיוחדת, אלא לשוויון זכויות. לאפשר דברים בסיסיים שהם לא מותרות כמו הזכות לאהוב, להקים משפחה יחד".

 

לדבריה, "האישור שניתן הוא לדעתי צעד נוסף בהגשמת המטרה הזאת. ההתרשמות שלי היא שבסך הכל יש פתיחות מצד משרדי הממשלה גם אם זה עדיין לא נעשה בחקיקה מסודרת. האישורים הספציפיים שניתנים אד-הוק סוגרים אולי את הלאקונה בחקיקה. אני די אופטימית".

 

עו"ד צורף הוסיפה כי "אני לא בטוחה שיש הרבה זוגות שינצלו את האפשרות הזאת, מכיוון שהחלופה האחרת של גידול משותף של ילד היא חלופה טובה וראויה גם ללא השיתוף הביולוגי, בפרט שההליך הרפואי שאושר דורש התערבות רפואית ונטילת הורמונים רבים. אני מניחה שזוגות שממילא מגיעים לשלב ההפריה החוץ גופית יעשו בו שימוש".

 

לדבריה, "רוב המשוכות המשפטיות בדרך לקבלת האישור היו אפשריות למעבר, אבל היתה בעיה שעל פי החוק רק אישה שנמצאת בטיפולי פוריות יכולה לתרום ביצית לאישה אחרת. הסולם שסייע לבנות הזוג עבור את המשוכה היה שמשרד הבריאות הכיר בהן כתא משפחתי באופן שאם אחת מהן נמצאת בטיפולי פריון, ניתן יהיה לשאוב ביצית גם מבת הזוג שלא נמצאת בטיפולים".

 

"החידוש במקרה ספיציפי זה", אומרת עו"ד צורף, "הוא כי תרומת הביצית מאושרת גם ללא שקיימת בעיה רפואית המצריכה את ביצוע ההליך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
(אילוסטרציה)
צילום: סי די בנק
מומלצים