שתף קטע נבחר

למרות הציפיות: המצור הימי לא הוסר

רגע לפני שאמורה היתה להסיר את המצור הימי והאווירי הודיעה ישראל כי הסגר הימי יימשך. זאת, כיוון שהכוחות הבינלאומיים מתעכבים בהגעתם. נמלי האוויר הלבנוני כבר חזרו לשגרת פעילות. מטוס ראשון חג בשמי ביירות ולופטהנזה הודיעה שתחדש הטיסות. סניורה: בטוח שהסגר יוסר במלואו בבוקר

למרות הציפייה הדרוכה בלבנון להסרת המצור שמטילה ישראל, הוחלט הערב (יום ה') לעכב את הסרת המצור הימי. מלשכת ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נמסר כי המצור האווירי שהטילה ישראל על לבנון כבר הוסר. עם זאת, הסגר הימי בן שמונת השבועות נותר בעינו.

 

גורמים בלשכת אולמרט הסבירו כי הכוח הבינלאומי מתעכב בהגעתו ועל כן התקבלה ההחלטה. ישראל, כך הוסיפו, ממתינה להגעת הכוח הבינלאומי על מנת שיאכוף את אמברגו הנשק על חיזבאללה וימנע הברחות של אמצעי לחימה בגבול. מדובר בהמתנה בת 48 שעות שתואמה עם הכוחות הבינלאומיים.


המצור הוסר - הדיילות מאושרות (צילום: איי.פי)

 

בלבנון מצפים להסרת הסגר הימי כבר מחר בשעות הבוקר. ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, הסביר הערב במסיבת עיתונאים שכינס בביירות כי "היתה בעייה עם האו"ם והיא נפתרת כעת". לדבריו, "אפשר להיות בטוחים שהמצור יוסר... זוהי בעיה קטנה שנתקלנו בה בערב, ואני סבור שבבוקר כבר יוסר המצור".

 

על פי התכנון, היום בשעה 18:00 בדיוק אמורה היתה ישראל לעזוב את עמדות הפיקוח בנמלי הים והאוויר. במקביל היו אמורים הכוחות הבינלאומיים לתפוס עמדות. כבר אתמול הגיעו לשדה התעופה בביירות אנשי מערכת הביטחון הגרמנית, על ציודם. הגרמנים יופקדו על אכיפת האמברגו בגבולות הלבנונים. בנוסף, סוכם בין ממשלת לבנון לאו"ם כי כוחות ימיים גרמניים יתפרשו אל מול חופי לבנון.

 

עד הגעת הכוח הימי הגרמני, זמן המוערך בכשבועיים, אמורים לבצע כוחות איטלקים, צרפתים, בריטים ויוונים את המשימה הימים. זאת, כחלק ממשימות הכוח הבינלאומי ותחת פיקודו. אלא שהכוחות הבינלאומיים מתעכבים לפי שעה, ולכן המצור הימי טרם הוסר.


ספינה צרפתית בחופי לבנון (צילום: רויטרס)

 

 

כדי לציין את קץ המצור האווירי, לעומת זאת, הגיע מטוס של חברת התעופה הלבנונית מפריס וחג בשמי ביירות. גם חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הודיעה שתחדש את טיסותיה ללבנון.

 

בעקבות הדיווחים על הסרת המצור נועדו משפחות החטופים בלבנון עם ראש הממשלה. אולמרט הבהיר למשפחות כי המצור לא יוסר, אלא יוחלף בכוחות בינלאומיים. "אנו מצפים ממשלת ישראל שתשיג בהקדם מתווך שיתווך באופן ישיר בין ישראל לחיזבאללה לשחרור הבנים", אמרו בני המשפחה.

 

שר ההסברה של לבנון, ראזי אל-ערידי, הגיב אמש להחלטת ישראל על הסרת המצור ואמר כי "צעד זה התאפשר אחרי פגישות אינטנסיביות של נציגי גרמניה, שהוסמכו מטעם האו"ם עם מפקדי צבא לבנון. לצבא לבנון אין את היכולת לפקח מהחוף אל מעבר לשישה מייל אל תוך הים, במיוחד במזג אוויר סוער. לכן היינו צריכים את סיועם של הגורמים הבינלאומיים. על בסיס זה קיבלנו את ההחלטות הללו, ואולם, בכל מקרה אנו מדגישים כי לבנון היא שתהיה אחראית לריבונות הכוללת שלה - בים, באוויר וביבשה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
לבנון, היום
צילום: רויטרס
צילום: איי אף פי
כוח או"ם בלבנון
צילום: איי אף פי
מומלצים