שתף קטע נבחר

יצחק שום: "נעבור את אודסה"

בהפועל ת"א משוכנעים שה-0:1 יספיק לגומלין וכבר החלו לחגוג את ההעפלה לשלב הבתים באופ"א. היו"ר מוני הראל הבטיח לשחקנים מענקים וכולם בונים על הביתיות. וואליד באדיר: "אני שמח שנשחק בבלומפילד ומקווה שיגיעו 20 אלף אוהדים"

הפועל תל אביב נחתה לפנות בוקר בישראל לאחר ניצחון החוץ אמש (ה') 0:1 על אודסה בגביע אופ"א. למרות השעה המאוחרת, כ-30 אוהדים נלהבים הגיעו לאולם מקבלי הפנים בנתב"ג וקיבלו בחום את פני השחקנים, ההנהלה והמאמן יצחק שום, שנראה שמח במיוחד לאור הניצחון, שכנראה סלל את דרכם של האדומים לשלב הבתים.

 

"לא נהיה חזירים. גם 0:1 זו תוצאה טובה", אמר שום בהתייחסו להחמצות הרבות של שחקניו. "ההחמצות הן חלק מהמשחק ואתמול שיחקנו טוב מאוד. עכשיו אני שמח שהמשחקים חוזרים לישראל ושנעבור את אודסה".

 

וואליד באדיר, שמיהר לשוב לביתו כדי לנוח לקראת חתונת אחיו שתתקיים בצהריים, אמר: "הלכנו לשם במטרה לתת משחק טוב ואני שמח שהצלחנו לעשות אפילו יותר מכך. אני שמח ומרוצה מאוד שנשחק בבלומפילד, עם הקהל הנפלא שלנו. אני מקווה שיהיו 20 אלף אוהדים, שייהנו וידחפו אותנו לשלב הבתים באופ"א".

 

לאחר המשחק נכנס היו"ר מוני הראל לחדר ההלבשה הצוהל, הודה לשחקנים על הניצחון והוסיף: "כולכם תתוגמלו אם תעברו לשלב הבתים, כולל מי שאין לו מענק עלייה בחוזה".

 

יוסי אבוקסיס, שצפוי לקבל מענק בן חמש ספרות: "אני לא חושב על מענקים, אני אפילו לא יודע מה וכמה יש לי בחוזה. זה לא מעניין, כי הכסף זה דבר שולי. הכיף זה לעלות לשלב הבתים, זה משהו מיוחד".


לוסיאנו דה ברונו כובש את שער הניצחון מול האוקראינים (איי.פי)

 

אבוקסיס סיפר כי הניצחון הצליח להשכיח אצלו את ההפסד המרגיז בטדי מול בית"ר ירושלים ביום ראשון: "עכשיו שכחתי את טדי. חזר לכולנו החיוך, אחרי שבמשך כמה ימים היינו מאוכזבים ומלאים במחשבות על ההפסד הזה. היום אנחנו יותר רגועים, אבל זו מחצית אחת של ההתמודדות ואני שמח שהמשחק הבא יהיה בארץ".

 

על העובדה שהפועל היתה יכולה לכבוש יותר באודסה אמר הקפטן: "יש חרטות על כך שלא כבשנו יותר, אבל לפני שיצאנו קניתי 0:0 ואפילו 1:1, אז אני לא חזיר. אני מקווה שבבלומפילד יהיה בסדר ונעבור שלב. זה ניצחון מתוק, חזרנו בכיף, אם נגיע לשלב הבתים זה ייתן הרבה כוח למועדון, מכל הבחינות. אנחנו רוצים ליהנות מאירופה, כי אנחנו מכירים את זה טוב מהעבר ויודעים שזו חוויה מדהימה".

 

באוקראינה, כך נראה, קיבלו את הדחתם כעובדה כמעט מוגמרת ולא רבים מאמינים כי יוכלו לחזור מההפסד במשחק הראשון בהתמודדות. "היה לנו קשה מול הפועל, במיוחד בהתקפה" הודה המאמן האוקראיני, סמיון אלטמן היהודי, "ההגנה שלהם היתה ערוכה מצוין בכל מקום במגרש והם ניסו להבקיע בהתקפות מתפרצות וברגע שהם הצליחו לכבוש, התקשנו לחזור. אני מקווה שנצליח לעשות את זה בגומלין. הכושר הגרוע שלנו הוא המשך של התקלות ערב העונה".

 

"זה היה משחק קשה, במחצית הראשונה שיחקנו בסדר, אבל אחרי ההפסקה הם השתפרו והניעו את הכדור היטב" אמר סרגיי שישצ'נקו. "השוער שלנו הציל אותנו ממצבים קשים, אבל לא הצלחנו למנוע את השער בסוף. ידענו שהקבוצה הישראלית טובה ומצפה בקלטות וידאו שלהם ברור היה שמדובר בקבוצה רצינית. אני חושב שיהיה קשה מאוד לשחק  מולם בחוץ. ובכל זאת, יש לנו עדיין סיכוי.

 

היום יקבלו השחקנים יום חופשי ובשבת ישובו לאימונים, לקראת המשחק ביום שני (20:30, ספורט 1) מול הכח עמידר רמת גן במסגרת המחזור השלישי של ליגת העל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יונתן האורסטוק
יוסי אבוקסיס
צילום: יונתן האורסטוק
מומלצים