שתף קטע נבחר

אוהדי הפועל ת"א: "לא נפסיק עד שהשוטרים יצאו מהיציעים"

אחרי שהושגה הפוגה זמנית בין הקהל האדום למשטרה במחצית ה-0:0 מול אשדוד, הודיעו אוהדי הפועל ת"א: "המחאה שלנו לגיטימית". שום מתכונן לאירופה

פחות מ-1000 צופים נכחו באיצטדיון בלומפילד ב-0:0 של הפועל תל אביב נגד מ.ס. אשדוד בגביע הטוטו. ואיכשהו, גם הכמות הזו הצליחה להרגיז את השוטרים שנכחו במקום ונכנסו לעוד עימות מיותר עימם על רקע השירה שהפכה להמנון: 'לא רוצים שוטרים ביציע'.

  

 

האוהדים סיפרו כי השוטרים שנכחו ביציע שוב הפגינו אלימות בעקבות שירי האוהדים לאחר שעמדו בשורות הגבוהות של היציע והמתינו לעימות הראשון. שני אוהדים הורחקו מהיציע על ידי השוטרים כשברקע האוהדים המשיכו במחאתם.

 

במחצית המשחק ניסה מפקד כוח האבטחה בבלומפילד להביא לפיתרון יצירתי של הסכסוך ופנה למנהל הפועל תל אביב אריה הרשקוביץ' בבקשה להביא לפיתרון הבעיה. הרשקוביץ' קרא להנרי אלקבץ, מראשי חוג האוהדים, שהצטרף לשיחה שהתפתחה לויכוח במקום, בו דרש אלקבץ ממפקד הכוח להוציא את השוטרים מהיציע בטענה כי "השוטרים מלבים את היצרים ללא צורך".

 

מפקד המשטרה הסכים להוציא את השוטרים מהיציע במחצית השנייה ואכן הקללות מצד האוהדים נפסקו וההסכם בין האוהדים למשטרה החזיק מעמד למשך המחצית השנייה, אולם למרות זאת, נראה כי מחאת האוהדים לא הגיעה לקיצה.

 

"לא נפסיק את המחאה הלגיטימית נגד הימצאותם של השוטרים ביציעים", אמר היום הנרי אלקבץ, "צריך להבין שהמחאה שלנו תימשך עד שהשוטרים לא יהיו ביציעים, זה הגורם לכל הבלאגן ועד שזה לא יקרה המחאה תימשך, המשטרה טוענת כי אוהדים השתמשו במילות נאצה חמורות ובגלל זה הם הוציאו אוהדים שלנו תוך שימוש באלימות. כאחד שהיה שם אני יודע שחוץ ממחאה לגיטימית וחוקית כנגד השוטרים, לא היה שם כלום".


בהיעדר הכוכבים, שי אבוטבול תיפקד כקפטן (צילום: אלי אלגרט)

 

בלילה גם נכתב בפורום אוהדי הפועל תל אביב: "אנו קוראים מכאן לכלל האוהדים - אל תושפעו מנסיונות הדמורליזציה של משטרת ישראל. אל תתנו להם להשפיע עלינו בכל הקשור למאבק החשוב והצודק נגד האלימות המשתוללת של המשטרה. אין שום הסכם, ולא יהיה שום הסכם עד אשר תצא משטרת ישראל מיציע האוהדים ויופקו הלקחים הראויים בעקבות ההתפרעויות שלוחות הרסן של המשטרה במחזורים האחרונים".

 

מאמן הפועל תל אביב יצחק שום, העדיף להתייחס למשחק: "אני מרוצה רק כאשר אנחנו מנצחים. היו היום שחקנים יותר טובים ופחות טובים, אבל המטרה היתה בעיקר להריץ מחליפים, כי בעונה כל כך ארוכה נצטרך את המחליפים האלה. עלינו בלי תשעה שחקנים ששיחקו בשבועיים האחרונים. כשלא מבקיעים אני לא יכול להיות שמח, אבל לא נפצעו שחקנים וגם זה טוב".


והיה גם משחק, בערך. הולצמן מול ההגנה האדומה (צילום: אלי אלגרט)

 

שום הודה כי שמר על הרגליים של מרבית שחקני ההרכב לקראת הגומלין מול צ'רנמורץ אודסה בעוד שבוע על אותו כר דשא: "אם לא היה לנו את המשחק ביום חמישי הקרוב, הייתי משחק עם ההרב הראשון, אבל המטרה היא אודסה והעדפתי לתת הזדמנויות לאלו שלא קיבלו אותם בעבר. כך גם שחקן כמו גילי ורמוט, שקיבל 90 דקות כדי שנוכל להשתמש בו במשחק הבא".

 

לגבי צ'רנמורץ, אותה ניצחה הפועל תל אביב 0:1 באודסה בשבוע שעבר, אמר שום: "זה יהיה המשחק הכי חשוב שלנו העונה. נצטרך להיות מוכנים ולהגיע בשיא הכושר. נשחק נגד קבוצה שביום טוב, יכולה לנצח כל קבוצה ישראלית. כמו שאנחנו ביום טוב, יכולים לנצח הרבה קבוצות באירופה. אני לא יודע מה זה להסתגר. נציג את המשחק שלנו וננסה לנצח".

 

מליחי: "העימות ביציע - מיותר"

בצד השני הביע עידן שריקי אכזבה מכך שקבוצתו לא הצליחה לנצח: "היינו יותר טובים מהפועל, הגענו למצבים, החמצנו בשלומיאליות וחבל. במחצית הראשונה לא היה הרבה, אבל בשנייה השתפרנו ואנחנו צריכים להשתפר עוד יותר. יחזקו את הקבוצה עוד שניים-שלושה חקנים ואנחנו בדרך הנכונה. אני מקווה שנשתפר בליגה, כי היא הרבה יותר חשובה לנו מגביע הטוטו". 


רכשו 50 כרטיסים עבור האוהדים. בן זקן ורביבו (צילום: צפריר אביוב)

 

הקשר עידן מליחי שנכנס כמחליף הוסיף: "כשאין הרבה קהל ואווירה

 ורואים רק איזה 100 אוהדים שרבים עם המשטרה ביציע וזה מיותר, אז הכדורגל נראה בהתאם. שתי הקבוצות הציגו יכולת בינונית. מה שהראינו בהתקפה לא מספיק, אבל יניב עזרן הגיע וייתן חיזוק משמעותי".

 

באשדוד התלוננו על מחירי הכרטיסים שהוציאה הפועל תל אביב למשחק (100 שקלים למבוגר ו-50 לילד). הספונסרים חיים רביבו וג'קי בן זקן רכשו 50 כרטיסים עבור האוהדים שהגיעו מאשדוד.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
אוהדי הפועל ת"א
צילום: שאול גולן
מומלצים