שתף קטע נבחר

מחקר: סיגריות מנטול ממכרות יותר

ריח המנטה הנעים יכול להטעות - מחקר חדש מגלה כי סיגריות מנטול מאריכות את שהות הניקוטין בגוף ומקשות על הגמילה מעישון

מעדיפים סיגריות מנטול? כנראה שהגמילה תהיה לכם קשה הרבה יותר, כך לפחות על פי מחקר חדש, עליון מדווח כתב העת Archives of Internal Medicine בגליונו החדש.

 

החוקרים מאוניברסיטת קליפורניה בסן פרנסיסקו בדקו את הרגלי העישון של 1,535 אנשים – 808 נשים ו-727 גברים במשך מעל ל-15 שנים. מהמחקר עלה כי 69 אחוז מאלה שעישנו סיגריות מנטול בשנת 1985, עדיין עישנו בשנת 2000. בהשוואה, רק 54 אחוז מאלה שעישנו סיגריות רגילות בתחילת המחקר, המשיכו לעשן בשנת 2000.

 

עוד הוסיפו החוקרים כי מעשני מנטול שהפסיקו לעשן, היו בסיכון כפול לחזור ולעשן ובנוסף, זמן הגמילה שלהם מעישון היה קצר יותר, בהשוואה לאלה שעישנו סיגריות רגילות. עם זאת, הסיכון הבריאותי למחלות לב, ריאות וסרטן היה זהה בקרב כל קבוצות המעשנים.

 

מהמחקר לא נמצאה הוכחה לכך שסיגריות המנטול עצמן הופכות את הסיגריות למסוכנות יותר. עם זאת, ראש צוות החוקרים, ד"ר מרק פלטשר, הסביר כי קיימות עדויות לכך שהמנטול מעכב את חילוף החומרים של הניקוטין, החומר הממכר שבסיגריה. בכך, נותר הניקוטין זמן רב יותר בגוף, ומגביר את אפקט ההתמכרות.

 

על פי נתוני משרד הבריאות, כרבע מכלל האוכלוסיה הבוגרת בישראל מעשנים, מתוכם 32.1% גברים ו-19.3% נשים. בקרב הגברים – 30.3% מהיהודים מעשנים, ו-21.3% מהיהודיות. בהשוואה ליתר המדינות המערביות, שיעור הגברים המעשנים ממוקם באמצע הטבלה, אולם שיעור הנשים הישראליות המעשנות הוא בין הנמוכים.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גבי מנשה
מנטול. מעכב את פירוק הניקוטין
צילום: גבי מנשה
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים