שתף קטע נבחר

יועצו של קצב הציע: השעה את עצמך

פרסום ראשון: בעוד נשיא המדינה נאחז במשרתו ומסרב להיענות לקולות הקוראים לו לפנות את הבמה, ל-ynet נודע כי יועצו הקרוב דווקא העלה אפשרות שהנשיא ישעה עצמו. בשיחה שערך עם קצב בנוכחות כמה אחרים הסביר היועץ: השעיה תפחית את הלחץ התקשורתי - ובטח לא תזיק. בסופו של דבר ירדה ההצעה מן הפרק

נשיא המדינה, משה קצב, מצהיר השכם והערב כי אין בכוונתו להשעות את עצמו מתפקידו למרות החקירות המתנהלות נגדו, אך אמש (ד') התברר כי חלק מיועציו דווקא המליצו לו לשקול בחיוב השעיה. היועצים סברו כי השעיה לא תוכל להזיק לנשיא, ואולי אף תועיל לו.

  

ל-ynet נודע כי בשיחה שניהל קצב עם יועציו לפני כשבועיים בבית הנשיא בירושלים, הציע לו אחד מהם לשקול להשעות את עצמו. בשיחה, שבה השתתפו הנשיא, שלושה יועצים ואחיו של משה קצב, אמר היועץ כי השעיה עשויה לסייע לנשיא להקטין את הלחץ התקשורתי המופעל עליו ועל החקירה כולה. היועץ סבר כי השעיה תקטין את כמות הפרסומים בעניינו של הנשיא, ותמתן את הלחץ הציבורי.

 

הנשיא שאל את הנוכחים האם לדעתם ההצעה תועיל לו, ולאחר שיחה קצרה, הוחלט להוריד את ההצעה מן הפרק. קצב עצמו אמר למקורביו באותה שיחה כי הוא לא מוכן להשעות את עצמו, וכי אין בכוונתו לשחק לידי אלה המבקשים לראותו מחוץ לבית הנשיא. עוד אמר כי בפרשה מעורבת "חבורת פושעים".

 

יועץ הנשיא אמר אמש ל-ynet כי אינו רוצה להידרש כלל לנושא. את הדיווח שהגיע לידי ynet סירב להכחיש, אולם הבהיר: "אני לא רוצה שיתפרש כאילו אני מאשר את הדברים. אני נותן לנשיא עצות בארבע עיניים".

 

היממה האחרונה זימנה לנשיא קצב גם מבוכה לא קטנה כשהתברר כי כנסת ישראל אינה משוכנעת שיוכל להגיע לטקס פתיחת מושב החורף, אותו נוהג הנשיא לכבד מדי שנה. אתמול שיגרה יו"ר הכנסת הזמנה רשמית לחברי הכנסת, ובה הודיעה: "יו"ר הכנסת, דליה איציק, מתכבדת להזמינכם לישיבת הפתיחה של מושב החורף של הכנסת ה-17, שתתקיים ב-16 באוקטובר".

 

הנוהג בכנסת הוא כי ההזמנה לפתיחת המושב מציינת שהאירוע המכובד יתקיים "במעמד נשיא המדינה". אלא שהפעם, בניגוד לשנים עברו, נשמט מן ההזמנה שמו של נשיא המדינה. מישהו בכנסת, כך נראה, לא משוכנע שהנשיא יוכל לפתוח את מושב הכנסת הקרוב.


פורסם לראשונה 27/09/2006 23:46

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: לע"מ
קצב, בביקורו באוקראינה
צילום: לע"מ
צילום: גיל יוחנן
המתלוננת א'. סיבה להשעייה?
צילום: גיל יוחנן
מומלצים