שתף קטע נבחר

האם שם המתחם החדש mobi. יזניק את האינטרנט הנייד?

החל משבוע זה יכול כל אדם לרכוש כתובות אינטרנט בשם המתחם החדש, המיועד רק לאתרים המותאמים עבור טלפונים סלולריים ומכשירים אלחוטיים אחרים. התקווה: המהלך יעודד את האינטרנט הנייד

חברות רישום דומיינים החלו השבוע למכור כתובות אינטרנט ברמה העליונה החדשה mobi., המיועדת רק לאתרים המותאמים עבור טלפונים סלולריים ומכשירים אלחוטיים אחרים.

 

חברות גדולות כמו גוגל, מיקרוסופט, וודאפון, אריקסון, סמסונג ונוקיה, שתמכו בדומיין החדש, מקוות כי יהפוך למקבילה הניידת ל-com., וימקד את תשומת הלב הציבורית אל האינטרנט הנייד ויסייע לקדם אותו.

 

כיום אחוז המשתמשים באינטרנט בסלולר ומכשירים ניידים זעום ביחס למספר המשתמשים באינטרנט. סקרים מצביעים על כך כי רק אחד מכל 10 בעלי מכשירים סלולריים גולשים באמצעות הטלפון, וזאת משיקולים של עלות, אינטרנט איטי, תכנים דולים ושימושיות לא נוחה.

 

עם זאת, ההנחה כי שיעור הגולשים הניידים רק ילך ויגדל בשנים הקרובות. הצעד להקצות דומיין חדש למכשירים ניידים הוא הגיוני למדי, על פי אנליסטים, בהתחשב בכך כי שיעור המשתמשים בטלפונים ניידים בעולם גדול פי ארבעה ביחס לגולשי האינטרנט.

 

"בעבר שימוש באינטרנט בהתקנים ניידים לווה בחסמים גדולים עבור הצרכנים", מסר ניל אדוורדס, מנכ"ל dotMobi, המנהלת את מרשם הכתובות החדש, "באמצעות הדומיין החדש אנו יוצרים חיבור בין מפעילים סלולריים, ספקיות אינטרנט ומיליוני משתמשים ניידים המבקשים ליהנות מחוויית אינטרנט מהימנה ומהנה".

 

החל משלב זה ברישום כתובות בסיומת .mobi, אין כל הגבלות באשר לגורמים הרשאים לרשום כתובת אינטרנט חדשה. עד כה, רק בעלי סימני מסחר הורשו לרכוש דומיינים התואמים לסימני המסחר שברשותם, כדי למנוע "חטיפת דומיינים". בתקופת ההרשמה הסגורה נרשמו 13,000 כתובות אינטרנט המשויכות לסימני מסחר.

 

האם שם המתחם יעודד את האינטרנט הנייד?

למרות האופטימיות, מומחים אחרים מצביעים על כך כי אתרים המותאמים למכשירים ניידים קיימים גם היום, ולא חסרון בדומיין ייעודי הוא שהגביל את הפופולריות שלהם עד כה. על פי הביקורת הזו, למשתמשים הניידים דרוש אינטרנט מהיר יותר, בתקן HSDPA, המבטיח גלישה בקצב אינטרנט מהיר, ממשקים טובים יותר ועוד.

 

תומכי המרשם החדש סבורים כי מעט מדי דפי אינטרנט מעוצבים במיוחד עבור מכשירים ניידים, ולדעתם, הדומיין החדש יסייע לשכנע ספקי תכנים ליצור אתרים סלולריים שאינם גירסה מוקטנת של אתרים רגילים אלה אתרים המעוצבים מהבסיס עבור מכשירים ניידים.

 

מחיר דומיינים בסיומת החדשה יהיה כ-25 דולרים לשנתיים - דומה למחירי דומיינים בשמות מתחם ברמה העליונה - .org, .net. ו-com. חברת EnCirca, שתנהל את רישום מאגר הכתובות עבור שם המתחם החדש, מצפה כי בשנה הראשונה יירשמו כמה מאות אלפי כתובות.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דומיינים חדשים. רק במכשירים ניידים
מומלצים