שתף קטע נבחר

עו"ד ליבאי: "אלכסנדר נתקף בפאניקה ובדפרסיה"

עו"ד דוד ליבאי המייצג את קובי אלכסנדר, מנכ"ל קומברס לשעבר העצור בנמיביה, מספק לראשונה הסברים על פעולותיו של אלכסנדר. את אי שובו של אלכסנדר למשפט בארה"ב מסביר ליבאי בכך שאלכסנדר נקלע למשבר נפשי חריף. "הוא התקשה לקבל החלטה, נקט בפעולות סותרות ונתקף בפאניקה, בחרדה ובדפרסיה". ליבאי הדגיש כי אלכסנדר לא העלה על דעתו כי פעולותיו בנושא האופציות, שהיו תופעה נפוצה בוול סטריט, יביאו אותו למשפט פלילי

עורך דינו של קובי אלכסנדר, פרופ' דויד ליבאי, שר המשפטים לשעבר, המייצג את קובי אלכסנדר, תיאר אמש לראשונה את השתלשלות הפרשה, וסיפק את עיקרי ההגנה שיציג אלכסנדר במשפטו, אם יוסגר מנמיביה לארה"ב.

 

"קובי עזב לאחרונה את ארה"ב ובא לחופשת הקיץ בישראל עם בני משפחתו. לא היה אז צו מעצר נגדו ולא היה צו שהגביל את תנועותיו", אמר ליבאי.

 

 

"בניגוד לפרסומים שונים, קובי אינו אזרח אמריקאי אלא אזרח ישראלי בלבד, ולא הייתה מוטלת עליו שום חובה חוקית לחזור לארה"ב גם כאשר הוצא צו כנגדו. קובי הודיע בזמנו שיחזור בסוף הקיץ לארה"ב כדי להתייצב למשפטו, אולם חשש שבהיותו ישראלי לא ישוחרר בערבות עד למשפט, והתלבט האם יוכל להחזיק מעמד בתנאי המעצר הקשים המצפים לו כישראלי, והאם יוכל להכין את הגנתו בהיותו במעצר".

 

עוד מוסיף פרופ' ליבאי כי קובי אלכסנדר לא ניסה להסתתר בנמיביה. הוא הזדהה בשמו בכל מקום, העביר כספים, הירבה להשתמש בטלפון והיה משוכנע, ואף אמר זאת לפרופ' ליבאי, כי הוא בטוח שארה"ב תעלה מהר על עקבותיו, כפי שאכן קרה.

 

"נכנס למשבר נפשי קשה" 

פרופ' ליבאי מסביר את אי שובו של אלכסנדר לארה"ב בכך שהוא נתקף בפאניקה, בחרדה ובדפרסיה. אלכסנדר נכנס למשבר נפשי חריף, אומר עו"ד ליבאי והוסיף: "הוא התקשה לקבל החלטה ונקט בפעולות סותרות מתוך מצוקה נפשית גדולה בה הוא שבוי עד היום". עו"ד ליבאי הסביר כי "מצד אחד, קובי רצה לחזור לארה"ב וזו הסיבה שהשאיר שם את מירב כספו ורכושו. אולם, מצד שני, העביר מיליונים לישראל כדי להבטיח את עתידם של בני משפחתו.

 

"קובי יכול להוכיח שהרוויח את הונו במשך השנים ביושר ובחוק. הוא בנה אימפריה עסקית וכלכלית מתוך מחשבה יוצרת ובגאונות מסחרית. חברת קומברס החלה לפעול בהשקעה של מאתיים אלף דולר בלבד כאשר קובי התפטר מניהול החברה בגלל החשדות נגדו, קומברס מכרה תוכנות ומוצרים

 שונים שייצרה במיליארד וחצי דולר והיו בקופתה למעלה מ-2.5 מיליארד דולר. קומברס היא סיפור של הצלחה כבירה וקובי אלכסנדר היה לאגדה כאחראי להישגיות ולהצטיינות של קומברס".

 

עו"ד ליבאי טוען כי כשליש מהחברות האמריקאיות עושות שימוש בשיטת התיארוך לאחור, שזה בעצם בסיס האשמות נגד אלכסנדר. לדבריו, לא קובי ולא שותפיו לכתב האישום, שאחד מהם הוא עורך דין והשני רואה חשבון, לא העלו על דעתם שהתיארוך לאחור, שהיה פרקטיקה נפוצה, יסבך אותם בעבירה פלילית.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
עו"ד דוד ליבאי. הסברים ראשונים
צילום: אלי אלגרט
קובי אלכסנדר. טוען לחפותו
מומלצים