שתף קטע נבחר

חמינאי פסק: אסור לאונן במהלך חודש הרמדאן

המנהיג הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, פסק כי אסור לאונן במהלך חודש צום הרמדאן. באתר האינטרנט הרשמי שלו, הזמין חמינאי, איש הדת הבכיר ביותר באיראן, את ציבור מאמיניו להציב לו שאלות.

 

בין היתר, נשאל חמינאי: "אם אדם מאונן (לאונן בפרסית = ג'לק זדן, galk zadan) במהלך חודש הרמדאן, אך בלי שפיכה, האם הצום שלו בטל ומבוטל?". על כך השיב המנהיג הרוחני באתר: "אם הוא לא התכוון לאונן, ואין כל פליטה - הצום עדיין תקף, למרות שעשה מעשה אסור (חאראם). ואולם, אם הוא מבצע אוננות בכוונה, ויודע כי לרוב הוא פולט זרע במצבים כאלה, ואכן מתבצעת שפיכה - מדובר במעשה אסור המבטל את הצום".

 

קורא אחר שאל: "פעם אחת, במהלך חודש הרמדאן, שכחתי לצחצח את שיני, וחתיכת אוכל קטנטנה נשארה בפי. בלעתי אותה בלי כוונה. האם עלי לכפר על כך?". התשובה המרגיעה של חמינאי לא איחרה לבוא: "אם לא ידעת שנותרו חתיכות אוכל בפיך, או שלא ידעת שהן הגיעו לגרונך, ושנבלעו באופן בלתי מכוון ובלתי מודע - אזי אינך צריך לכפר על כך".

 

באתרו, חמינאי מפרט רשימה של דברים מותרים ואסורים, שאינם קשורים לתקופת הרמדאן בלבד. בין היתר, טוען השליט כי רק רוכבי סוסים רשאים להמר במירוצי סוסים; מותר "לשתות מים בעמידה" בשעות הלילה, ומותר לגבר איראני להתחתן עם אישה זרה - בתנאי שקיבל את הסכמתו של אביה, ושהאישה עדיין בתולה. בין האיסורים: אסור להשתתף במפגשים מעורבים לנשים וגברים.

 

"בעיני האיסלאם, שליטים וממשלות קיימים רק כדי לשרת את העם ולממש את האינטרסים שלהם - ומשימה זו היא מה שאלוהים דורש מאיתנו למלא", צוטט היום חמינאי באומרו לנשיא איראן, מחמוד אחמדי-נג'אד.

 

דודי כהן השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
חמינאי. הכה את המומחה
צילום: רויטרס
מומלצים