שתף קטע נבחר

בניון, לקראת רוסיה: "אני כיום בשיא הקריירה שלי"

חדשות טובות לקשטן לקראת המשחק בשבת: הקפטן כשיר וישחק, אך טרם הוחלט אם יפתח. המאמן לא מפחד מהמפגש במוסקבה: "חינכו אותי לחשוב על ניצחון, אין בעיה של מוטיבציה"

אחרי החדשות הרעות במשך השבוע, הגיע הזמן לקצת נחת עבור דרור קשטן ונבחרת ישראל. יניב קטן ומיכאל זנדברג הפצועים אמנם נשארו בארץ, אבל הערב (ה') קיבלו המאמן הלאומי ושחקני הנבחרת בשורה משמחת בדמות ההודעה הרשמית כי יוסי בניון, שהיה פצוע, יוכל לשחק בסופו של דבר בשבת מול רוסיה (17:00, ערוץ 1).

  

בניון, שנפצע במשחק האחרון של ווסטהאם, היה בספק למשחק, אך הערב הוא נבדק על ידי ד"ר מארק רוסנובסקי וקיבל אישור לשחק בשבת, במשחק במוסקבה, השלישי של הנבחרת בקמפיין מוקדמות יורו 2004. 

 

ביום שישי יעלה בניון, לראשונה מאז הצטרף לנבחרת, על מדי ספורט ויערוך מבחן כשירות על מגרשה של דינמו מוסקבה. רק בתום האימון או אפילו בשבת בסמוך למשחק, יוחלט אם הקפטן יפתח בהרכב או ישולב בהמשך ויעלה מן הספסל.

 

בניון עצמו אמר הערב: "אני נמצא כיום בשיא הקריירה שלי. אני בכושר מצויין והמשחק האחרון נגד רידינג בליגה האנגלית היה טוב מאוד. אני לא רוצה להבטיח שום דבר, ברור שאני רוצה לשחק נגד רוסיה ומאמין שכך גם יקרה. הכל תלוי באימון ביום שישי ובעוד יום של טיפולים ביום המשחק עצמו".

 

על המצב של ווסטהאם, אמר: "אנחנו נהיה בצמרת. בקרוב יבוא ניצחון שיעצור את רצף ההפסדים ויתחיל רצף חדש". אגב, אייל ברקוביץ', שהעביר ביקורת על בניון, התנצל היום ברדיו חיפה בפניו של הקפטן הלאומי.

 

אחרי אימון הערב: צפייה בקלטות של רוסיה

עד היום, שחקני ישראל רק שמעו וקראו על שחקני רוסיה. מהערב הם יודעים מי הם האחים ואסילי ואלכסיי ברזוצקי, מי זה אלדונין, את היכולות של איזמאילוב ואת הזינוקים של השוער אקינפייב. כל זאת אחרי שבסיום אימון הערב, צפו השחקנים בקלטות של יריבתם בשבת.

 

המאמן דרור קשטן ועוזרו משה סיני עדיין מתלבטים לגבי השחקן שיפתח בעמדת המגן הימני. קלמי סבן הוא המועמד המוביל לתפקיד, כאשר אפשרות נוספת היא שסבן יתופקד כשחקן חופשי ליד הבלמים וישמור את אחד משני חלוצי

החוד של רוסיה.


קשטן, הערב באימון הנבחרת. טרם החליט על המגן הימני (צילום: יועד כהן)

 

מאמן השוערים אלכסנדר אובארוב כבר חזר לחייך, אחרי שעות קשות בעקבות סערת הרעיון שלו לתקשורת הרוסית. שחקנים העידו כי 'שורה' היה על סף דמעות ומרוסק, אבל בניון, סיני, השוער דודו אוואט ושאר השחקנים מיהרו ליצור סביב אובארוב אוווירה טובה שהחזירה אותו להיות אובארוב שכולם מכירים.

 

קשטן: "יש לי את כל המידע על רוסיה"

מוקדם יותר היום, ערך מאמן נבחרת ישראל, דרור קשטן, מסיבת עיתונאים במוסקבה לקראת המשחק נגד רוסיה. קשטן, אולי בניגוד לקודמו אברהם גרנט ולמעשה בניגוד לראיונות עימו בשנים האחרונות, לא פחד לצאת בהצהרות לקראת המשחק.

 

לכל מי שחשב שדרור קשטן יסתפק בתיקו, אמר המאמן הלאומי: "אין דבר כזה. אותי חינכו להישגיות ולחשוב רק על ניצחון. לא חשוב מול מי אני משחק. אני רוצה לנצח בכל משחק וכך גם בשבת. יש לי את כל המידע על נבחרת רוסיה. אנחנו מתאמנים עם הכדורים החדשים ומשתמשים בהם. נהיה מוכנים".


קשטן ואובארוב, באימון הערב. בהמשך, החיוך חזר ל'שורה' (צילום: יועד כהן)

 

המאמן הלאומי אינו מתכוון להשתמש בבעיית הפציעות (מיכאל זנדברג ויניב קטן) כתירוץ. "אני לא נכנס לפאניקה כששחקן לא משחק", אמר קשטן. "מי שמשחק יעשה את הכל כדי שהשחקן הפצוע לא יחזור להרכב".

 

כשנשאל על המוטיבציה אצל חלק משחקני הנבחרת, אמר המאמן: "בנבחרת ישראל אין בעיה של מוטיבציה כל שחקן עולה ונותן את הנשמה בשביל הדגל ובשביל הסמל של המדינה".


רוברטו קולאוטי ועידן טל, הערב באימון. הם כן בהרכב (צילום: יועד כהן)

 

מספר עיתונאים רוסים סיפרו כי קצב מכירת הכרטיסים איטי ביותר ולא יותר מ-7,000 כרטיסים נמכרו למשחק. קשטן התייחס לנושא: "זו מכירה עלובה. זה קצב שלא מתאים למשחק בינלאומי ושאף אחד לא יחשוב שאני נהנה או אהנה מזה שקהל לא יגיע. תשאלו אם יש זמר או שחקן תיאטרון רוסי שיש לו חשק להופיע מול מגרש ריק. כך גם שחקני הכדורגל שלנו ושל רוסיה".

 

שחר פאר, שהודחה בשמינית גמר שטוגטרט הערב ותשחק בשבוע הבא בטורניר מוסקבה, תגיע בשבת לעודד את הנבחרת ותהיה אורחת של ההתאחדות לכדורגל ביציע הכבוד.


נבחרת רוסיה באימון. מי יפתח נגד ישראל? (צילום: איי פי)

 

רוסיה: הידינק מתלבט בשלוש עמדות

מאמן רוסיה, חוס הידינק, טרםהחליט על שיטת המשחק של נבחרתו בשבת ומאמן ההולנדי מתלבט בשלוש עמדות במגרש. נראה כי רק בשישי, באימון המסכם של רוסיה (16.00), יחליט הידיניק מי ה-11 שיפתחו.

 

ואסילי ברזוצקי אמר היום לתקשורת המקומית: "שיחקתי כבר נגד ישראל. אין לנבחרת רוסיה אפשרות לסיים אפילו בתיקו, כי אם לא ננצח נאבד את האמון של האוהדים והנבחרת הזו לא תצליח לחזור לעצמה. רק ניצחון יחזיר את הקהל ואת ההתעניינות בנבחרת שלנו".

 

ברוסיה מאמינים כי למרות קצב המכירה האיטי, לפחות 25,000 אוהדים יגיעו למשחק וימלאו את האיצטדיון של דינמו מוסקבה.


פורסם לראשונה 05/10/2006 16:30

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלי אלגרט
יוסי בניון
צילום: אלי אלגרט
מומלצים