שתף קטע נבחר

נתניה: המשטרה העלתה את דרישתה ל-320 שוטרים

היהלומים מתרחקים מאירוח בית"ר ירושלים ב'קופסה' עקב העלויות האדירות הכרוכות בהיענות לדרישת המשטרה וההתאחדות. חבר ההנהלה גניש: "ההתאחדות או משטרת ישראל צריכות לשאת באחריות להוצאות"

משטרת ישראל ממשיכה לסבך את חייהן של קבוצות ליגת העל, כשהפעם זה תורה של מכבי נתניה. הבעיות סביב המשחק בו אמורה נתניה לארח בשבת את בית"ר ירושלים נמשכות עקב דרישת המשטרה וההתאחדות לכוח שיטור גדול מהרגיל. 

 

לפני שבועיים דרשה המשטרה נוכחות כוח שיטור של 250 שוטרים ו-150 מאבטחים ב'קופסה', כמות שאמורה לעלות לקבוצה של דניאל יאמר כחצי מיליון שקלים - סכום אותו היא אינה מוכנה להוציא. הבוקר (ב') נודע כי במשטרה החליטו להגדיל את דרישתם ל-320 שוטרים, דבר שמרחיק עוד יותר את המשחק מאיצטדיון 'הקופסה'.


יאמר ואוהדי נתניה, רוצה לשמור על ביטחונם (צילום: יועד כהן)

 

חבר ההנהלה, איציק גניש, הביע את עמדת הקבוצה: "מכבי נתניה רוצה לארח את המשחק בקופסה ומעוניינת לשמור על ביטחון האוהדים. מנגד, לא ייתכן שעל מנת לארח את בית"ר נפסיד מאות אלפי שקלים. דרישת ההתאחדות היא לא הגיונית ומוגזמת. לכן, ההתאחדות או משטרת ישראל צריכות לשאת באחריות להוצאות".

 

כדוגמא ליכולת הקבוצה באירוח משחקים מול קבוצות גדולות הביא גניש את המחזור הראשון, בו אירחה את מכבי חיפה: "אירחנו למופת את חיפה כאשר האצטדיון היה מלא ואת המשחק איבטחו 100 שוטרים ו-50 מאבטחים. זו הכמות שנתניה מוכנה לממן. אם המשטרה חושבת שהיא צריכה יותר מאבטחים ושוטרים - ההתאחדות תצטרך למצוא פיתרון".

 

את תגובת המשטרה מסרה דוברת משטרת מרחב שרון, פקד פאני מץ הלל: "המשטרה עדיין נמצאת בשלבים של הערכת מצב, וכאשר זו תסתיים יודיעו לקבוצה על ההיערכות המעודכנת".


שוטרי יס"מ בביקורם האחרון בקופסה (אלי אלגרט)

 

אוהדי בית"ר, להם הוקצו רק 2,500 כרטיסים, צפויים להגיע בכמות משולשת וכבר הודיעו כי המשטרה לא תצליח למנוע כניסה גם מאוהדים שיגיעו ללא כרטיסים. בתגובה מסרה המשטרה כי קופות האיצטדיון לא ייפתחו ואף לא יתאפשר איסוף כרטיסים שנקנו מראש ומי שאינו מחזיק בכרטיס מתבקש שלא להגיע.

 

ארגון LA FAMILIA של אוהדי בית"ר, שלח בינתיים פקס להנהלת הקבוצה הנתנייתית והזהיר: "לפי המידע שהגיע לדיניו, 12 אלף צפויים להגיע למגרש, אליהם יש להוסיף את קהל מכבי נתניה. על פי נתון זה קיים סיכון רב לחיי אדם ואולי אף לתושבי השכונות הסמוכות".

 

"שום כמות של שוטרים לא תוכל לעצור נהירת אוהדים בכמות כזאת וקיימת סכנה ממשית לחיי אדם ואולי לאיבוד הערך הספורטיבי של המשחק", נכתב שם, "אין אנו מעוניינים ליצור לחץ על ראשי ההנהלה להעביר את המשחק למגרש אחר, אלא רק למסור מידע ולהביא בחשבון את כל הסיכונים הכרוכים במשחק זה באם יתקיים בנתניה. הננו מזהירים מסכנה של ממש. זכרו, סוף מעשה במחשבה תחילה!"

 

מגן מכבי נתניה, דדי בן דיין, הבלם אבי סטרול והחלוץ אופיר חיים שטענו לפציעה, ערכו אימונים ויהיו כשירים לשבת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ראובן שוורץ
דניאל יאמר
צילום: ראובן שוורץ
מומלצים