שתף קטע נבחר

שכונת פלורנטין: לא רוצים את שוטרי מג"ב ברחוב

לאחר שהפשיעה עלתה בדרום תל-אביב וביפו, הוחלט ששוטרי מג"ב יפטרלו במקום. אבל אנרכיסטים, פעילים חברתיים ותושבי שכונת פלורנטין לא אוהבים את הנוכחות של ירוקי המדים. "שוטרי מג"ב לא מביאים ביטחון, אלא גורמים לפחד בגלל הגישה שלהם", אמרה אחת מתושבות השכונה

במקומות רבים בארץ התושבים היו שמחים אילו ששוטרי מג"ב היו מפטרלים ליד בתיהם בכל שעות היממה, אך מסתבר שתושבי שכונת פלורנטין בדרום תל אביב חושבים אחרת. עשרות מתושבי השכונה הפגינו היום (ב') במחאה על-כך ששוטרי מג"ב החלו לפני מספר חודשים לפטרל בשכונות דרום תל אביב וביפו, לאחר התגברות הפשיעה באזור.


מפגינים בפלורנטין  (צילום: ניב קלדרון)

 

המפגינים הניפו שלטים עליהם נכתב: "די להטרדות, מג"ב החוצה", "לא רוצים כאן טרוריסטים". להפגנה הגיעו אנרכיסטים, פעילים חברתיים, אבל גם תושבי שכונות דרום העיר - יהודים וערבים.

 

רוזה פולדש, המתגוררת בשכונה עשרות שנים הגיעה להפגנה. "שהיית מג"ב כאן מדכאת אותנו. אני גרה בשכונה 35 שנה ושייכת למועדון קשישים בפלורנטין. נכון שיש קצת יותר ביטחון מאז שהם כאן, אבל הם לא יכולים לדבר בגסויות. יש בשכונה משמר אזרחי והוא זה שצריך לדאוג לקשישים בשכונה. שוטרי מג"ב לא מביאים ביטחון, אלא גורמים לפחד בגלל הגישה שלהם. הם לא מכירים את המילה סליחה".


רוזה פולדש בהפגנה  (צילום: ניב קלדרון)

 

תושב אחר בשכונה שהגיע להפגין הוא יובל הלפרין. לדעתו, מקומם של שוטרי מג"ב הם בגבולות הארץ ולא בתוך תל אביב. "מג"ב לא נועד לפטרולים בפלורנטין. עצם הימצאותם של שוטרי מג"ב כאן גורם לאזור להפוך לאזור מלחמה. אנחנו לא צריכים אותם, אלא את המשמר האזרחי והמשטרה. מג"ב זה צבא. בימי שישי כאשר אני מגיע להפגין בבילעין אני רואה את כוחות מג"ב ואני לא צריך אותם גם בתל אביב. מדובר בחיילים שמלמדים אותם בטירונות איך להרביץ לערבים בלי שהמצלמה תראה. לפני שבוע ראינו דוגמה לכך ששוטר ירה בערבי. ביפו אני לא מרגיש יותר בטוח בזכות השהייה שלהם כאן".

 

אבל יש גם כאלו שחושבים אחרת. איזי רפד, המתגורר בשכונה 34 שנה, שמח על נכחותם של שוטרי מג"ב. "הם אלו שמגינים עלינו. מעשי הפשיעה התרבו כאן בשכונה והם כאן בשביל לטפל בזה. אין משטרה, אז לפחות נסתפק במג"ב. גם אני הייתי מעדיף את המשטרה, אבל אי אפשר להתווכח עם כך שהאלימות ירדה מאז. אני זוכר תקופות שבכל סימטה בפלורנטין היו מוכרים סמים ועכשיו זה לא ככה. עם עובדות אי אפשר להתווכח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מג"ב נמצא באזור מלחמה. הלפרין
צילום: ניב קלדרון
צילום: ניב קלדרון
שוטרי מג"ב. הורידו את רמת הפשיעה
צילום: ניב קלדרון
מומלצים