שתף קטע נבחר

קו חשמל חדש יימתח בין נתיבות לעזה

לאחר שישראל הפציצה את תחנת הכוח שסיפקה חשמל לרצועה, יוקם קו מתח גבוה שיימתח מהנגב המערבי ועד לעיר עזה. המימון: בעזרת כספי המסים שישראל החרימה לרשות הפלסטינית. במשרד התשתיות בוחנים אפשרויות נוספות לתגבור אספקת החשמל לרצועה

צה"ל מפציץ, פואד מנסה לתקן: שר התשתיות, בנימין בן אליעזר, אישר אתמול (ג') להקים קו מתח עליון בין נתיבות לעיר עזה כדי לפתור את המחסור החמור בחשמל ברצועה.

 

הקו, שישתרע על פני תשעה וחצי קילומטר, יספק לרצועה 50 מגה-וואט חשמל. הקמת הקו תמומן במלואה על ידי הרשות הפלסטינית. ההערכה היא כי ישראל תגבה את הכסף מכספי המסים שהיא חייבת לרשות. הקו יוקם במהלך החודשים הקרובים והתקנתו תושלם בתחילת 2007.  

 

רצועת עזה סובלת ממחסור חמור בחשמל. עשרות אחוזים מתושבי הרצועה חיים בלא חשמל מאז שצה"ל הפציץ את תחנת הכוח של הרצועה. תושבי הרצועה צורכים בשעות השיא כ-200 מגה-וואט חשמל, כאשר 110 מגה וואט מסופקים על ידי ישראל, ו-90 המגה-וואט הנותרים יוצרו על ידי הפלסטינים באופן עצמאי בתחנת הכוח, אך כיום הם חסרים.

 

לשם השוואה, תושבי ישראל צורכים בשעות השיא קרוב ל-9,000 מגה-וואט חשמל. הקו החדש אמור לספק את מרבית צרכי החשמל החסרים של הרצועה, אך לא את כולם. בנוסף להקמת הקו, בוחנים במשרד התשתיות אפשרויות נוספות לתגבור אספקת החשמל ברצועה.

  

הקמת הקו תוכננה עוד לפני עליית החמאס לשלטון, כדי לספק את הדרישה הגוברת ברצועה לחשמל. בעקבות עליית החמאס, החליט בן-אליעזר להקפיא את הקמת הקו, אך כעת החליט להקים אותו בכל זאת, מחשש למשבר הומניטרי שייגרם ברצועה עקב המחסור בחשמל.  

 

ממשרד התשתיות נמסר כי השר אישר את הקמת הקו לאחר שהוצגו בפניו נתונים על מחסור חמור בחשמל ברצועת עזה. "המחסור בחשמל יוצר מצוקה קשה אצל הפלסטינים וגורם לבעיות הומניטריות בקרבם", אומר בן-אליעזר, "מזה זמן, מבקשים הפלסטינים מחברת החשמל כי תתגבר את אספקת החשמל לרצועת עזה".

  

עוד מציינים במשרד התשתיות כי ההחלטה על הקמת הקו התקבלה בתיאום מלא עם משרד הביטחון.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
הפצצה בעזה (ארכיון)
צילום: איי פי
צילום: ירון ברנר
בן אליעזר. מצוקה הומניטרית ברצועה
צילום: ירון ברנר
מומלצים