שתף קטע נבחר

אסתי רואה לתמר ודורון בשורות

הגרפולוגית אסתי טל מייעצת לכם על ידי קריאה בכתב היד. והפעם: תמר ודורון, אם ובנה, מנסים להתגבר על המכשולים באמצעות הגרפולוגיה

רקע כללי

תמר (30) נשואה + שני בנים. דורון (9 וחצי), עמק (7) ו"אחד שבדרך".

 

מה ביקשה תמר לדעת

תמר ציינה בפנייתה שבנה הבכור, דורון, הוא ילד מוצלח ותלמיד מצטיין. לאורך השנים, חוותה תמר נחת מבנה אם כי בזמן האחרון "מאוד קשה לה איתו". דורון החל להתחצף ללא הרף ותמר מבקשת לדעת מהי הדרך הטובה ביותר לפתרון הקונפליקטים שעולים בינה לבין בנה.

 

מה אני רואה בשורות של תמר

תמר כותבת ביד שמאל, כתב ידה זורם ומלמד על נועם הליכות. אחד הדברים הבולטים באישיותה, היא העובדה שהיא חושבת בצורה יצירתית ומסוגלת לפתור בעיות בדרכים מקוריות ומגוונות. למרות שיש לה הגיון בריא, בכל הקשור למשפחה ולילדים, היא פועלת על פי הרגש ולא תמיד על פי ההיגיון.

 


כתב ידה של תמר. היגיון בריא

 

מה אני רואה בשורות של דורון

היות שדורון רק בן 9 וחצי ביקשתי מאמו לשלוח לי בנוסף לכתב ידו, מבחן השלכתי (ע"פ הנחיותיי) במהלכו צייר דורון שלושה ציורים שונים. דורון, כאמו, כותב ביד שמאל, כתב ידו והציורים מלמדים שהוא בעל אינטליגנציה גבוהה מהממוצע לבני גילו, הוא מסתדר היטב במסגרות והדברים חייבים להסתדר אצלו הגיונית על מנת שיוכל לפעול. 

 


 

כתב ידו של דורון. אינטיליגנציה גבוהה לגילו

 

שילוב תכונותיהם ומענה לשאלה

מכתב ידם של תמר ובנה עולים שני טיפוסים שונים, שהתקשורת ביניהם חייבת להיות מאוד ברורה על מנת שלא יפגעו אחד בשני. האמא, בתור הדמות הבוגרת, זורמת ומתמרנת עם הנסיבות. גם בנה הצעיר הוא בוגר ומסודר יחסית לגילו. לעיתים הסדר של שניהם מקשה עליהם, כיוון שלכל אחד מהם דרך משלו.

 

היות שתמר התברכה מצד אחד ברכות רבה ומצד שני ביכולת תמרון בעקבות הנסיבות, עליה למצוא את הדרך לעמוד על שלה ולתת את הטון בצורה נעימה כפי שהיא מסוגלת לעשות. על מנת להגיע אל ליבו של דורון, הייתי ממליצה לה "לעבור דרך ראשו", כלומר, היות שמדובר בילד מאוד נבון עם היגיון בריא, כל דרישה שלה ממנו צריכה להיות מנומקת ולפנות אל ההיגיון שלו. בדרך של כנות מלאה הם יצליחו בוודאי להגיע אל ההבנה ולעמק השווה.

 

אל לנו לשכוח את הנתונים הבסיסיים בתוכם פועלים האם והבן: מדובר בבן בכור שאמו בהריון. מצד אחד תמר מגוננת מאוד, חמה ונעימה, מצד שני, דורון עומד על שלו.

היות שדורון כל כך החלטי, תמר צריכה לחזק את מעמדו כבן בכור על ידי חיזוקים ומתן סמכויות כמו טיפול באח הצעיר, אך מצד שני לקבוע לו את הגבולות ולהבהיר לו שלחוצפה אין מקום במערכת היחסים ביניהם. דורון , למרות גילו הצעיר, יכול למלא תפקידים משמעותיים בבית והייתי ממליצה לאימו לנצל את יכולותיו ולהפיק ממערכת היחסים של שניהם הנאה גדולה יותר.

 

מה תוכלו לראות בשורות שלכם:

ניתן לראות בכתב ידה של תמר את החשיבה היצירתית שלה על פי כך שהיא כותבת את אותה באות באופנים שונים, באופן החוזר על עצמו. לדוגמה האות 'א' בכתב ידה. בדקו אולי גם בכתב ידכם ישנה אות שמשתנה ומופיעה בצורות שונות פעמים רבות? אם כן, ייתכן שגם לכם יש חשיבה יצירתית ויכולת לראות דברים מזוויות שונות ובאופן מקורי. בכתב ידו של דורון ניתן לראות את האות 'ל' (שהיא אות עילית-יש לה חלק עליון) הגבוהה בחלקה העליון, הוא מאריך את החלק העליון של האות עוד

 יותר מהרגיל, דבר שמלמד על הפעלה כמעט תמידית של הראש. "משיכת" אותיות אמצעיות כלפי מעלה בנוסף לאזורים עיליים ארוכים מלמדים פעמים רבות על אינטליגנציה גבוהה.

 

איך משתתפים במדור?

שולחים לאסתי שאלה בצירוף דוגמת כתב יד שלכם ושל בני זוגכם, ילדים או חבריכם, עם שם מלא וחתימה (הפרטים יישארו חסויים). את הדוגמה יש לכתוב לאורך דף שלם ללא שורות, בעט כדורי בלבד. יש לציין היד הכותבת.

דואר: "רואה לכם בשורות", עיתון לאישה, רחוב המסגר 9, תל-אביב 67776

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לאשה בפייסבוק
מומלצים