שתף קטע נבחר

גביע אופ"א: פנאתינייקוס ניצחה את הפועל ת"א 0:2

האדומים פתחו את שלב הבתים בגביע אופ"א עם הפסד באתונה. אחרי שעמדו יפה בלחץ המארחים ואף הגיעו למספר הזדמנויות במחצית הראשונה, ספגו שער עצמי אומלל של טל חן בדקה ה-47. רומרו הגדיל את יתרון פאו בדקה ה-64

אחרי שעברה את דומז'אלה הסלובנית ואודסה האוקראינית, התייצבה הפועל תל אביב למשחקה הראשון בשלב הבתים של גביע אופ"א, כשהיא מאמינה ביכולתה להמשיך הלאה לסיבוב השלישי. כל שהאדומים צריכים לעשות כדי לעמוד במטרה הוא לסיים בין שלוש הראשונות בבית. מדובר במשימה אפשרית בהחלט והיא תקפה עדיין, למרות ההפסד 2:0 לפנאתינייקוס באתונה. ניצחון ביתי בעוד שבועיים על ראפיד בוקרשט עשוי לשנות הכל, אם כי דרוש לעשות סדר בהגנה.

 

יצחק שום, שחזר לבירת יוון, התקבל ביציעים ריקים מאוהדים (עונש שהטילה אופ"א על הקבוצה היוונית לאחר התפרעות אוהדיה), אך פוצה בגביע הוקרה שהגישה לו הנהלת פאו לפני שריקת הפתיחה. פה נגמרו המתנות. אחרי מחצית ראשונה מאופסת, בה עמדו האדומים בלחץ שהפעילו עליהם המארחים, היה זה דווקא טל חן שהעניק שי ליוונים עם שער עצמי בדקה ה-47. סבסטיאן רומרו חתם את ההתמודדות עם שער בדקה ה-64.


יגאל אנטבי מתוסכל. הירוקים לעומת זאת חגגו בלי האוהדים (רויטרס)

 

מהלך המשחק

המארחים פתחו במתקפה כבדה על שערו של שביט אלימלך והגיעו לשתי הזדמנויות מסוכנות: הראשונה כבר בדקה הפתיחה, מבעיטה של רומרו הארגנטיני, השניה בדקה השלישית מנגיחה של דמיטריוס סאלפינגידיס אחרי הגבהה של לוקאס וינטרה. 

 

אחרי עשר דקות, מאמן פאו ויקטור מוניוס, ערך שינוי טקטי במרכז השדה: אנדראס איבנשיץ' ורומרו החליפו צדדים. דקה לאחר מכן מצא האחרון את סאלפיגידיס ברחבה, ששוב נגח החוצה. רומרו ניסה את מזלו בדקה ה-15 עם בעיטת וולה למסגרת, אלימלך זינק והדף לקרן. השוער הציל את חבריו שוב בדקה ה-19, אחרי שמנע מסרדאן אנדריץ' לכבוש מקרוב ממצב טוב.


חאבייר פאאס מנסה לעצור את סאלפנגידיס מפאו (רויטרס)

 

אחרי עשרים דקות של לחץ, הצליחה הפועל ת"א לצאת קדימה. סלים טועמה אילץ את השוער המקומי פייר אדבה להתעופף ולהציל. שתי דקות עברו וגילי ורמוט סידר כדור לאליניב ברדה ברחבה, אולם החלוץ בעט החוצה.

 

פאו הרימה ראש שוב בדקה ה-34, כשאיבנשיץ' ניסה את מזלו בבעיטה חופשית מדויקת, אך שוב אלימלך הציל את הפועל, כשהדף את הכדור. התגובה הגיעה מיד עם הזדמנות נוספת של ברדה, שנשלח לרחבה אך נבלם ברגע האחרון בידי השוער אדבה ומיקאל אנטונסון, שנפצע במהלך.


ברוך דגו נעזר בידיו מול דמיטריוס פאפאדופולוס (רויטרס)

 

האדומים המשיכו ובדקה ה-42 ניסה טועמה להפתיע בבעיטה חופשית וסחט עוד הדיפה נאה מאדבה, שמיד בלם גם את ברוך דגו לאחר קרן. בעיטה של וואליד באדיר מחוץ לרחבה חתמה מחצית מאופסת. 

 

אחרי שעמדו יפה בלחץ במחצית הראשונה, ספגו האדומים שער אומלל כבר בדקה השנייה אחרי חזרתם מההפסקה. זה קרה על פי מסורת שמעון גרשון, בשער עצמי, שהגיע מכיוונו של טל חן. רומרו הפעלתן שוב הגביה לרחבה, והבלם שניסה להרחיק, המשיך בראשו אל הרשת של אלימלך - 1:0 לפנאתינייקוס.


פאפאדופולוס מנסה לגזור את וואליד באדיר במספרת (איי.פי)

 

פאו ניצלה את המומנטום כדי להגביר את הלחץ ובדקה ה-55 אנדריץ' היה קרוב לכיבוש שער שני למארחים כשבעט מקצה הרחבה והחמיץ במעט את המסגרת. לוסיאנו דה ברונו החליף את דגו בדקה ה-59, אולם היוונים לא התרגשו וחמש דקות לאחר מכן כבשו את השער השני. פאפאדופולוס שיגר כדור רוחב מאגף שמאל, תומר חליבה בלם את הכדור שהגיע לאלימלך. הפעם, השוער טעה והרחיק ברשלנות לכיוונו של רומרו שמול שער ריק קבע 0:2 לפנאתינייקוס.

 

איבזיטו אוגבונה נכנס למשחק בדקה ה-68 ושש דקות לאחר מכן כמעט וצימק במבצע יפה, כשפרץ לרחבה, אך אדבה היה עירני.

 

היוונים ענו בבעיטה מסוכנת של אבנגלוס מנטזיוס מהרחבה בדקה ה-76, אך אלימלך התעופף והדף. בדקה ה-83 הראה אדבה שגם הוא בכושר ולא מתכוון לאפשר לאורחים להשוות. הקמרוני הגיב היטב לבעיטה חופשית של ברדה, הדף את הכדור ושמר על הרשת נקייה עד לניצחון בסיום. 

 


הפועל תל אביב אופא

טבלת בית ז'
    משחק ניצחון תיקו הפסד הפרש שערים נקודות
1 פנאתינייקס 1 1     2-0 3
2 פריס סן ז'רמן 1   1   0-0 1
3 מלדיה בולסלאב            
4 ראפיד בוקרשט 1   1   0-0 1
5 הפועל תל אביב 1     1 0-2 0

 

הרכבים

פנאתינייקוס: פייר אדבה; מיקאל אנטונסון (איגור ביסקאן, 49), נאסיף מוריס, אנתוני סריץ', לוקאס וינטרה; סבסטיאן רומרו, סרדיאן אנדריץ', אנדראס איבנשיץ'; ויקטור סאנצ'ס (סוטיריוס לאונטיו, 60), דמיטריוס פאפאדופולוס (אבנגלוס מנטזיוס, 73), דמיטריוס סאלפינגידיס.

 

הפועל תל אביב: שביט אלימלך; תומר חליבה, טל חן, חאבייר פאאס, יגאל אנטבי; יוסי אבוקסיס, וואליד באדיר, ברוך דגו (לוסיאנו דה ברונו, 59), גילי ורמוט (איבזיטו אוגבונה, 68), סלים טועמה (איבן יוליץ', 80); אליניב ברדה.


פורסם לראשונה 19/10/2006 17:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
חאבייר פאאס לפני סאלפנגידיס
צילום: איי פי
מומלצים