שתף קטע נבחר

תנועת "אמל": ישראל עיוותה את דברי נביה ברי

בניגוד לדבריו של יו"ר הפרלמנט הלבנוני שאמר שהוא תומך במשא ומתן עם ישראל, אומרת תנועתו "אמל" כי ישראל, המכונה 'אויבת לבנון' מנסה לעוות את עמדתה הברורה של התנועה

תנועת "אמל" השיעית בלבנון התנערה היום (ו') מהצהרותיו של יו"ר התנועה, נביה ברי, לפיהם הוא תומך במשא ומתן לשלום עם ישראל על בסיס יוזמת השלום הערבית משנת 2002.

 

התנועה בחרה לתקוף בהודעתה את ישראל, אותה כינתה "אויבת לבנון", זאת בתגובה להצהרותיו של ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שאמר כי דבריו של ברי היו מעניינים. "בניסיון לזרוע פילוג באחדות השורה הלאומית בלבנון נגד האויב הישראלי, מנסים מנהיגי האויב הזה החל מראש הממשלה שלו ועד ליו"ר מפלגת העבודה לשווק נאומים מרמים ומוליכי שולל ולעוות את העמדה הברורה של תנועת 'אמל' ושל היו"ר, ברי, אשר הביך את ישראל ואת פשעיה בכל המישורים ובמיוחד במישור הבינלאומי", נכתב בהודעה שהפיצה התנועה.

 

תנועת "אמל" פנתה לאולמרט ודרשה ממנו לא לשגות באשליות על שלום עם ישראל בקרוב. "על אולמרט לחדול מדמיונותיו, שכן אין תחרות בין תנועת אמ"ל לבין חיזבאללה. שתי אלו משלימות זו את זו בהתנגדותן לאויב ובלחץ עליו לסגת מלבנון ומכל השטחים הערביים הכבושים. שתיהן נמצאות באותו הצד. בעבר, בהווה ובעתיד לא תהיה לתנועת אמ"ל מדיניות נסתרת. התנועה הייתה ועודנה דבקה באמנה, באסטרטגיה ובתוכניתה המדינית הרואה את ישראל כאויב לאומה הלבנונית וכרועה המוחלט והיא לעולם לא תחליף את עמדתה". נכתב עוד בהודעה.

 

יצויין כי ראש ממשלת לבנון, פואד סניורה, אמר כמה וכמה פעמים (בין השאר בעקבות קריאתו האחרונה של אולמרט להיפגש) כי לבנון תהיה המדינה האחרונה שתעשה שלום עם ישראל. זאת, בין היתר בשל העובדה שסניורה חושש שתידבק בו תדמית של "משתף פעולה עם ישראל".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איי פי
נביה ברי. "לא התכוון"
צילום: איי פי
מומלצים