שתף קטע נבחר

ח"כים ערבים: איחולי ברית זוגיות טובה לפרץ וליברמן

במפלגות הערביות לועגים ל"וועדת השרים לענייני ערבים" שתקום בתמורה לצירופו של אביגדור ליברמן לממשלה. ח"כ ברכה: "עמיר פרץ הפך בתוך שישה חודשים לשר המלחמות והתנכר לאג'נדה החברתית שדגל בה. היום הוא מחליט לחבור לאביגדור ליברמן ואנו מאחלים לו בילוי נעים בברית הזוגיות החדש שלו"

"אם במפלגת העבודה חושבים שאפשר להכשיר את השרץ הזה שנקרא ליברמן, הם טועים. הממשלה הזאת יכולה להיכנס לספר השיאים של גינס על מספר הוועדות שהקימה בתקופה כל כך קצרה. מרוב ועדות איבדנו את האמון". כך אמר הערב (יום ד') ח"כ טלב א-סאנע (רע"מ-תע"ל), בתגובה להסכם לפיו מפלגת העבודה תישאר בממשלה למרות הצטרפותו של ליברמן, ובתמורה תקבל המפלגה אפשרות למנות את אפרים סנה לסגן שר הביטחון, וכן תוקם ועדת שרים למגזר הערבי.

 

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי "הניסיון להכשיר את כניסתו של ליברמן לממשלה באמצעות מתן ועדה לעניינים ערבים הוא לעג לרש והוספת חטא על פשע. יורים בגופה ומתעללים בה ואף משלמים דמי קבורה. מי אמר שמפלגת העבודה זה טוב לערבים? אני לא מבין מה זה היצור הזה שנקרא ועדה לענייני ערבים ובכלל, אני רואה איך עמיר פרץ מתייחס לערבים בעזה בחודשים האחרונים". לדבריו, "הניסיון הזה הוא ניסיון נואל לומר ל-20% מהאוכלוסיה - הכנסנו את מי שרוצה לגרש אתכם, אבל עמיר הוא יו"ר העבודה. מפלגת העבודה היא חלק מהבעיה ולא חלק מהפיתרון".

 

א-סאנע התפלא אף הוא לשמע רעיון הקמת הוועדה. "תמיד היתה ועדה שכזאת רק ששום דבר לא יצא. יש אופנה חדשה בממשלה הנוכחית, לפיה לכל בעיה, במקום לתת פיתרון, מקימים ועדה. אני חושב שהממשלה הזאת יכולה להיכנס לספר השיאים של גינס על מספר הוועדות שהקימה בתקופה כל כך קצרה. מרוב ועדות איבדנו את האמון. גם ממסקנות הוועדה בראשות השופט אור התעלמו. לכן לא צריך ועדות, צריך ליישם החלטות ולהקצות תקציבים. אנחנו לא צריכים כותל לבכות עליו".  

 

א-סאנע הוסיף: "אפשר לרמות חלק מהאנשים חלק מהזמן, אבל לא את כל האנשים כל הזמן. זהו ספין תקשורתי כדי לתת נימוק לפרץ איך לרדת מהעץ של התנגדות ליברמן, על גב הציבור הערבי. אבל ליברמן של אתמול הוא זה של היום וזה של מחר".  לדבריו, "לצערי הרב מפלגת העבודה משנה את עמדותיה יותר מאשר זיקית משנה את צבע עורה".

 

יו"ר חד"ש, ח"כ מוחמד ברכה: "האוכלוסייה הערבית לא זקוקה לממונה על צרכיה וזכויותיה, אלא זקוקה למדיניות ממשלתית ברורה שתחייב את כל המשרדים. החיבור בין משרד הביטחון לתיק הממונה על האוכלוסייה הערבית הוא צעד חשוד, במיוחד בצל הרכב הממשלה החדש. עמיר פרץ הפך בתוך שישה חודשים לשר המלחמות והתנכר לאג'נדה החברתית שדגל בה. היום הוא מחליט לחבור לאביגדור ליברמן ואנו מאחלים לו בילוי נעים בברית הזוגיות החדש שלו עם ליברמן".  

 

טיבי הוסיף כי ההסכמה לצירופו של ליברמן ומפלגתו הפאשיסטית היא "הכשרת הרעיון של טרנספר והעלאת הפוליטיקאי המסוכן והמתוחכם הזה למעמד של סגן ראש ממשלה. הבעיה היא לא רק של המערכת הפוליטית הישראלית, אלא של

החברה הישראלית, המתייחסת בסובלנות לגזענות ולרעיון הטרנספר, שקיבל שדרוג וזריקת עידוד ותפס לו חזקה בחברה הישראלית. מדיניות האפליה שננקטה עד כה כלפי האוכלוסיה הערבית לא תשתנה על ידי הקמת ועדה, אפילו אם יעמוד בראשה עמיר פרץ. זה מגוחך, גרוטסקי ולא רציני".

  

יו"ר מפלגת בל"ד, ח"כ עזמי בשארה, אמר כי "במקום להציל את עצמו ואת מפלגתו, מבקש עמיר פרץ להכשיר את השטח לצירוף אביגדור ליברמן, על ידי עמידה בראש ועדת שרים לענייני ערבים". לדבריו, "יש יותר מאבסורד בניסיונות להפוך את האזרחים הערבים לאליבי לצירוף ליברמן, שהוא אוייב של עצם מעמדם כאזרחים". 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דודי ועקנין
א-סאנע. איבדנו אמון
צילום: דודי ועקנין
צילום: גיל יוחנן
טיבי. העבודה היא הבעיה
צילום: גיל יוחנן
צילום: חגי אהרון
בשארה. יותר מאבסורד
צילום: חגי אהרון
צילום: גיל יוחנן
ברכה. איחולים לזוגיות טובה
צילום: גיל יוחנן
מומלצים